Maisterivalinnassa Kauppakorkeaan

Hakija?

Onko täällä henkilöitä, jotka olisivat päässeet sisään Helsingin Kauppakorkeakouluun maisterivalinnan kautta? Minkälaiset taustat teillä oli ja miltä GMAT-testi tuntui? Oliko teillä paljon kieliopintoja taustalla? Ainakin mun mielestä ne vaatii aika paljon kieliopintoja, että sais lisäpisteitä kielitaidosta...

Tänä keväänä pitäisi tehdä kaksi testiä eli GMAT ja TOEFL, mitkä ei ole ihan edullisia. Toisaalta onhan tuo pieni investointi verrattuna pääsykoekirjoihin ja valmennuskurssiin. Onneksi näihin voi kuitenkin harjoitella esim. Fulbright-keskuksessa.

3

751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anu

mä olen miettinyt samaa, eli edessä olisi GMAT-testi, joka jännittää ihan kamalasti, mut kait siitäkin selviää!! Mielenkiinnolla lukisin muiden kokemuksia! (minua muuten itseäni kiinnostaisi yrittäjyys, sinua?)

• ketjun aloittanut

Itse ajattelin suorittaa myös tuon TOEFL-testin. Se joka tapauksessa vaaditaan englanninkielisissä maisteriohjelmissa ja suomenkielisiinkin sillä voi saada kielitaitopisteitä. Ohjelmista kiinnostavat markkinointi, international business ja johtaminen (tuo järjestys). Tänä vuonna hakukriteerit muuttuivat sen verran, että saa hakea kolmeen ohjelmaan aiemman yhden sijasta. Taidan siis listata kolme vaihtoehtoa, kun se kerran on mahdollista.

Taustoista vielä sen verran, että olen koulutukseltani diplomi-insinööri. Tässä vaiheessa harmittaa se, että kielisuorituksia vaaditaan maisterivalinnassa paljon, jos niistä mielii lisäpisteitä saavansa. En suorittanut tutkintoon kovinkaan paljon kieliä, vaikka kielitaito karttuikin rutkasti opintojen aikana. Sivuaineeni esim. oli englanniksi, melko iso osa luennoista muutenkin ja tenttikirjoista käytännössä kaikki. Toivottavasti tuo harjoitus kuitenkin näkyy parempina tuloksia TOEFL ja GMAT -testeissä.

Olisi kiva kuulla kokemuksia myös niiltä, jotka ovat päässeet opiskelemaan maisterikiintiössä!

• jussi

Suoritin itse aikanaan jo HKKK:ssa sisällä ollessani ihan piruuttaan molemmat ja molemmat meni hyvin - TOEFL taisi olla ylimmässä kymmenenneksessä ja GMAT karvan verran vajaa, olisiko ollut 87% osallistujista omaa pistemäärää huonompia. Kumpaankaan en lukenut mitään ylimääräistä.

Tämä tosin oli vuosia sitten, mutta olisin silti taipuvainen tarjoamaan sellaisen rauhoittavan näkemyksen, että ihan tavallinen suomalainen polla ja perussivistys plus säällisesti hallussa oleva käytännön englannin taito riittävät hyvin hoiden testien hoitamiseen kunnialla.

Että älä turhia huolehdi - päädyt vaan jännittämään turhaa ja se voi pudottaa tulostasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      83
      2475
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1435
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      81
      1311
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      11
      1192
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      905
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      890
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      763
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      100
      749
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      30
      743
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      696
    Aihe