pienet rakkulat

***^***

Hei! Voiko johonkin reimasairauteen kuulua moisia oireita...:parista sormesta nivelet turvonneet ja punainen paksu nahka "kasvanut" päälle turvonneisiin kohtiin.Sitten tulee inhottavia luuvihlontoja melkeinpä pitkin kroppaa! Ja sitten nousee sellaisia ihan pieniä punaisia näppyjä sormien kämmenpuoleen ja kun katsoo tarkkaan niin niissä ois ihan kuin vettä sisällä!! näpyt on 1-2 pvä ja katoavat ja taas muutaman pvä;n päästää uudestaan! Lämpöilyä on ollut usein ja pitkiä kausia kerrallaan.Tämä nyt kuulostaa kauhialta valitusvirreltä,mutta oisi kiva tietää onko muilla tämmösiä vaivoja? Ja voiko olla reumaa...

5

2833

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rupi

Mulla todettiin syksyllä märkärakkulainen psoriasis ja oireina oli just kämmenissä ja sormissa olevat pienet näppylät, joista tuli joistain nestettä ulos jos niitä paineli. Nyttemmin mulla on sellaisia muutamia "paksunahkaisia" kohtia parissa sormessa. En nyt halua mitenkään pelotella, mutta kerroinpa kokemukseni. Noita luuvihlontoja mulla ei ole ollut. Mulla on siis ennen psoria ollut lastenreuma 25 vuotta.

• sama

Voikohan psori ja reuma kulkea käsitysten? Aivan ku oisin joskus lukenut jostain...voin kyllä muistaa päin honkia;) Mulla on kyllä tullu sitkas ihottuma kyynärpäähänkin...no enpäs kyllä nuita näppyjä ihan heti ois osannu psoriin yhdistää! Kiitos vinkistä!

• Helu
    • pustula

Hei!

Sairastin noin 10 vuotta sitten usean vuoden ajan sairautta jossa jalkapohjiin ja kämmeniin ilmestyi pieniä kutiavia "neste täytteisiä" rakkuloita, rakkuloitten kuivuttua iho oli kova ja halekileva, mikään ei auttanut. Kyse oli pustulorus palmoplantris - nimisestä sairaudesta, jos nyt muistan kirjoitusasun oikein. Sain sairauteen HYKS. ihotautiklinikalta kovat tulehduslääkkeet. Nyt sairaus on ollut oireettomana ja katosi melkein kokonaan tupakoinnin lopettamisen yhdteydessä. Kesäisin ja ulkomaan matkojen yhdeydessä, varsinkin jos ilman otsoonipitoisuus on korkealla rakkulat ilmestyvät uudelleen, mutta haihtuvat myös nopeasti. Luultavasti elimistössä/keuhkoissa oleva tulehdustila laukaisee reaktion. 10 vuoteen en ole tarvinnut lääkitystä ja sairaus on kurissa. Silloisen diagnoosin mukaan sairaus kuuluu psoriasis ryhmään.

Pikaista paranemista!

• apua saanut58

Minulla oli samanlaisia oireita aikoinaan varpaitten välissä ja sanottiin että ne on hikoilusta kun soitin palvelupuhelimeen. Muutama vuosi sitten minulla on todettu nivelpsoriasi. Sormi ja varvasnivelet tulehtui pahasti. Se pääsi todella pahaksi kun ei näkynyt reumakokeissakaan mitään vaikka kymmeniä vuosia sitten otettiin reumakokeita. En päässyt kunnolla käveleen ja särky hyppi missä millonkin minut lähetettiin jatkotutkimuksiin. Vetoa ei sietänyt ollenkaan kesälläkin piti olla turkikset junassa tai autossa matkustaissa.
      Tilaan ravintolisiä itselleni ja muutamalle tutulle, jotka ovat saaneet avun reumaankin. Tämä tuntuu kyllä uskomattomalta kun ei ole särkyjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      7
      12406
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11173
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5095
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3709
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3544
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3094
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2829
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2358
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      39
      2138
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1955
    Aihe