Ärsyttää

pieni autoilija

Ajan joka päivä töihin porvoon moottoritietä pitkin. Ja nyt jo toinen kerta kun tule klo 9 töihin niin joku hullu ajaa niin kiinni puskurissa ettei siihen mahtuis metro lehtikään väliin. Mies on noin 40 ja ilmeisemmin jossain autofirmassa töissä koska aina uusi auto perseen alla. Ärsyttävää koska jos itse on ohittamassa autoa niin pyrin siihen että otan ohituksen niin paljon eteen ettei mene takas siihen omaan kaistalle just ennen sitä toista auton nokkaa niin että se joutuu jarruttamaan, ja samaa aikaa joku yrittää väkisin ohittaa takaa. Pitäiskö ihan pokkana jarruttaa niin että tuo kyseinen kuski on mun takapenkillä vai kannattaisko ottaa rekkari ylös ja soittaa hänelle ja haukkua pystyyn?? Ei muuten mutta ärsyttää tuollainen väkisin ohitus. PRKL!!!

13

1638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vauhtia

ensinnäkin, kai ohitat vauhdilla etkä niin että ajat 5km/h kovempaa kuin ohitettava? Sellainen nimittäin ärsyttää.
      Ei kannata painaa jarrua, tulee kolari ja joudut yhtälailla maksajaksi. Parempi on nostaa jalka kaasulta ja hidastaa vaikka 70km/h vauhtiin ja ajella vähän aikaa niin. Tai laita sumuvalo päälle.
      Eipä noista takanaroikkujista pääse koskaan eroon. Ite oon huomannut, että parempi on antaa tietä ja palata sitten takaisin ohituskaistalle.

• pieni auotoilija

Akan kyllä ihan nätisti ohi enkä just 5km/h ja palaan omalla kaistaklle silloin kun näen että siinä on hyvä väli siihen toiseen autoon jonka mä äsken ohitin. Mutta ärsyttää tuollainen ohittaja jonkä mielestä meidän pitäis ajaa kolme vierekkäin siellä. Oikeen toivois että näkisin joku päivä siellä tien vieressä jotain ongelmia auton kanssa ja -25 asteen pakkasessa. En ottais kyytiin!

• Kanssa-autoilija

"Ei kannata painaa jarrua, tulee kolari ja joudut yhtälailla maksajaksi."

Jarruvalon vilauttaminen kannattaakin olla äärimmäinen keino, varsinkin jos se puskirissa roikkuja EI ohita vaikka tilaa antaisi.

Tieliikennelain mukaan peräänajaja on AINA syypää. Laki edellyttää pitämään riittävää välimatkaa edellä ajavaan.

• Kanssa-autoilija

Ymmärrän harmisi.
      Minulla on tapana ruveta pesemään tuulilasia erittäin runsaalla nestemäärällä, ei muuta kuin pissapoika pumppaamaan, minä pesen ja pesen ja pesen ja pesen, kyllä siinä se ruskeakielisyydestä syytetyn takanatulijankin auto saa osansa. Ja jos ei tuulilasin runsas peseminen auta niin vasemmalla jalalla, viime keinona, kevyesti jarrua, siis ihan vain keveästi sen verran että jarruvalot välähtää.

• kaista

on ohittajille eikä teille hitaille runkkaajille jotka vaan tuijottaa nopeusmittariin, menkää helevettiin edestä,mulla voi olla kiire

• Kanssa-autoilija
        kaista kirjoitti:

on ohittajille eikä teille hitaille runkkaajille jotka vaan tuijottaa nopeusmittariin, menkää helevettiin edestä,mulla voi olla kiire

Jos on kiire niin lähde liikkeelle aikaisemmin.

• Pedaalin

polkeminen! Se että keskityt ärsyyntymään ja saat kaikenlaisten "pissittelijöiden neuvoja" koita ajaa ja edetä reippaasti. Sen jäkeen sulla ei ole kirittäjiä, ei tarvi hidastella, ei tarvi "pissitellä" eikä ärsyyntyä. Nauti ajamisesta!!

• Elmeri

Mikä tämä.. perässäroikkuja-juttu nyt on? En ole koskaan kokenut moista. Lähes koskaan ei kukaan ole saanut minua provosoitua ajamalla aivan takanani, mikä johtunee ehkä reippaasta ja rennosta etenemisestäni.

Kerran kyllä eräs pakettiauto ajoi miltei perseessäni ja välkytteli sinisiä ja punaisia valoja. Olivat niin kirkkaat että piti kääntää peruutuspeili yö-asentoon! Mitä lie häiriköitä...

Noh, koitin kyllä vilkulla näyttää, ja hidastaa vauhtia "Ohi vain"-merkiksi, mutta roikkuivat silti itsepäisesti perässä. Ihme kuskeja sitä tien päältä löytyy..

Homma ratkesi yksinkertaisesti sillä, että vaihdoin pari pykälää pienemmälle ja annoin suoralle päästyäni V-koneen laulaa matalankarheaa sonaattia hetken aikaa. Eipä ole perässäroikkujia enää näkynyt..

• Auto--Antero
        Elmeri kirjoitti:

Mikä tämä.. perässäroikkuja-juttu nyt on? En ole koskaan kokenut moista. Lähes koskaan ei kukaan ole saanut minua provosoitua ajamalla aivan takanani, mikä johtunee ehkä reippaasta ja rennosta etenemisestäni.

Kerran kyllä eräs pakettiauto ajoi miltei perseessäni ja välkytteli sinisiä ja punaisia valoja. Olivat niin kirkkaat että piti kääntää peruutuspeili yö-asentoon! Mitä lie häiriköitä...

Noh, koitin kyllä vilkulla näyttää, ja hidastaa vauhtia "Ohi vain"-merkiksi, mutta roikkuivat silti itsepäisesti perässä. Ihme kuskeja sitä tien päältä löytyy..

Homma ratkesi yksinkertaisesti sillä, että vaihdoin pari pykälää pienemmälle ja annoin suoralle päästyäni V-koneen laulaa matalankarheaa sonaattia hetken aikaa. Eipä ole perässäroikkujia enää näkynyt..

Eipä ole minullakaan perässäroikkujista harmia. Aina sellaisen ilmestyessä annan runsaasti tilaa. Onhan päivänselvää, että se haluaa mennä menojaan.

Useinmiten joudun itse hiillostamaan Urpoja jotka eivät ymmärrä väistyä. Ne ovatkin sitten ohituksen "uhriksi" jouduttuaan niitä valo- ja äänishow-pellejä. Osoittavat siten mieltään, muka liian lähellä ajamisesta.
        Voi vitun Urpot, väistyisivät heti....

• antti

amazonin peräkoukku mettästysasentoon ja klossit kiinni. Lentelee muovipuskurit ja syylärit kivasti tienposkeen. Ite voi jatkaa matkaa ilman mitään ongelmia !

• Rellu5L

Takavuosina ko. väylällä ajeli työmatkaa eräs nuorimies, jonka auto oli naamioitu lampaaksi, mutta todellisuudessa se kulki tarvittaessa lähes 300 km/h. Ja aina oli niitä valojen vilkuttajia vasemmalla kaistalla puskurissa kiinni. Myöhemmin kaveri kertoi hankkineensa auton, josta näkee jo kilometrin päähän, että se kulkee tarvittaessa yli 300 km/h, nyt kukaan ei kehtaa roikkua puskurissa, sillä kun väylä aukeaa, katoaa auto horisonttiin. Ja tämä tarina on tosi.

• tulemaan paikalle!

Jos ei auta niin ala sitten samaan leikkiin sen kanssa, hidastele, kiusaa, vittuile niin että sillä palaa hermot ja näet itsemurha ohituksen.

• pieni autoilija

Tuo ikkunan pesu juttu oli hyvä vinkki. Kokeilenpa uudestaan torstaina kun tule klo 9 duuniin jos se taas roikkuu perseessä kiinni :). Katotaan sitten ottaako turvavälin käyttöön vai ohittaako vasemalla puolella muakin ennen kun olen ehtinyt edes sinne ryhmittäytyä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11291
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      60
      9098
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5445
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3680
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3338
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      60
      2698
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2420
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      14
      2073
    Aihe