Kaatuessani sain rannemurtuman joka kipsattiin toispuolisesti(siis vain käden päältä ranteesta kyynärvarteen) kahdeksi viikoksi.Sairasloman sain aluksi kuukaudeksi 1 yksi viikko lisää.Ranne edelleen kipeä,en pysty nostamaan mitään painavaa,avata purkkeja,avata vetoketjua,vääntö-ja puristusliikkeet mahdottomia ja datahiiren liikuttelu kirjoittelu kivuliasta.Miten pitkään ranteen paraneminen yleensä ottaa?
rannemurtuma
7
4597
Vastaukset
- Jari111
Oli 5 viikkoa kipisissä. Nyt mennyt tapahtumasta
8 viikkoa ja ranne vieläkin kipeä. Kuinka kauan
sulla on taphtumasta? Ja onko ranne nyt jo hyvä?- MAARJA 0303
MINULLA ON 4VIIKKOA RANNEMURTUMASTA JA VAJAA KAKSI VIIKKOA JÄLJELLÄ TOISEN VAIHEEN KIPSIN KANSSA. MINUA VAIVAA ENEMMÄN SORMIEN TURVOTUS JA KIPU JOTA VOI VERRATA PALOHAAVAKIPUUN. YRITÄN PURISTAA NYRKIIN JA AUKAISTA KYMMENIÄ KERTOJA TUNNISSA JA PITÄÄ AINA KOHO ASENNUKSESSA MUTTA EI MIKÄÄN AUTA. OTAN SÄRKYLÄÄKKEITÄ JATKUVASTI. KAIPPA SE ON VAAN JAKSETTAVA SORMET 1-4 PUUDUKSISSA VARSINKIN 3 SORMI.
MITÄ KOKEMUKSIA ON MUILLA. - MAHAN
MAARJA 0303 kirjoitti:
MINULLA ON 4VIIKKOA RANNEMURTUMASTA JA VAJAA KAKSI VIIKKOA JÄLJELLÄ TOISEN VAIHEEN KIPSIN KANSSA. MINUA VAIVAA ENEMMÄN SORMIEN TURVOTUS JA KIPU JOTA VOI VERRATA PALOHAAVAKIPUUN. YRITÄN PURISTAA NYRKIIN JA AUKAISTA KYMMENIÄ KERTOJA TUNNISSA JA PITÄÄ AINA KOHO ASENNUKSESSA MUTTA EI MIKÄÄN AUTA. OTAN SÄRKYLÄÄKKEITÄ JATKUVASTI. KAIPPA SE ON VAAN JAKSETTAVA SORMET 1-4 PUUDUKSISSA VARSINKIN 3 SORMI.
MITÄ KOKEMUKSIA ON MUILLA.MURTUI 3 VKO SITTEN EI TARVINNUT LEIKATA EIKÄ MUUTEN VÄÄNNELLÄ 1 VKO JA SIT KIPSI PITÄISI POISTAA SÄRKYÄ EI OLE AIEMMIN OLLUT PAITSI NYT INHOTTAVAN RIIPIVÄÄ KIPUA MURTUMAKOHDASSA OLISINKO RASITTANUT LIIKAA VAI KUULUUKO ASIAAN ET NYT VASTA TULISI SÄRKYÄ ONKO KENELLÄKÄÄN TIETOA
- pave 1
MAARJA 0303 kirjoitti:
MITÄ KOKEMUKSIA ON MUILLA.tarkista onko kipsi liian tiukka ja siten estää paranemistasi.veri ei pääse kiertämään kunnolla ja siitä johtuuu tuntemuksesi joita voi verrata palohaavakipuun.
- dddffgg
Keskiviikkona 1.12. aamutohtorina oli kipuklinikan ylilääkärinä työskentelevä fysiatrian erikoislääkäri Jukka Pekka Kouri. Hänen mielestään terveen ihmisen luut eivät tavallisessa kaatumisessa mene rikki. Ranteita ja lonkkia murtuu ihmisiltä, joilla on osteoporoosiriski.
http://areena.yle.fi/video/1493779
Joten syö D-vitamiinia vähintään 50µg/vrk.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm- oman käden kokemus
Kyllä menevät rikki, kun jäisissä portaissa heittää voltin ja ottaa kädellä vastaan. Kokemusta on.
- et oo
oman käden kokemus kirjoitti:
Kyllä menevät rikki, kun jäisissä portaissa heittää voltin ja ottaa kädellä vastaan. Kokemusta on.
niin hitossa otahan asiat selville, voi myöhemmin löytyä/tulla vikoja niihin! Sit lekurit sanoo ei se sen syy oo, ei oo työhön liittyvää tms!
Eli heti lekurille että kuvavat murtumat ym!
Pakotat ne tekeen vaikka inttävät muuta!
Tai kuvautat muualla ja saat ne kiikkiin päivystyksen ei kuvia tms ottaneet lekurit, niitähän laiskureita on maamme täynnä, yksityisille tai omille vastaanotoille haluavat teitä että rahaa tulee heille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?2012498Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1011254Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1825159Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373793Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963604Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss543277Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092954Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132708Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie822267Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy192025