ei parhaassa iässä vaan just

ja just elossa

"terhakka, koulutettu, kohtuullisen hyvässä trimmissä oleva nuorekas kolmen lapsen äiti" näin ajattelin vielä eilen illalla. Sitten padam! tajusin uuden missin iän 20v. Siis mitä, sehän voisi olla minun tyttäreni. Minulla voisi olla tuonikäinen tytär...joo, tosi nuorekas, terhakka...vanha ämmä.
Katsoin peilistä, otsassa ryppyjä kuin papyruskäärössä, huulet kapeat ja hymyttömät, vatsanahka roikkuu, rinnat kuin tyhjät ostoskassit ja peffa kuin viiden pennin korppu. Nyt kuulkaa iski neljänkympinkriisi. Enää ei voi valehdella olevansa nainen parhaassa iässä, vaan täytyy tunnustaa olevansa nainen joka on just ja just vielä elossa.

12

763

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Animus

Etsipäs käsiisi Susanna Kubelkan kirja "Vihdoinkin yli 40" niin tiedät mikä on totuus ;))

Mitä väliä on rapistuvalla ulkonäöllä kun sisäisesti on ihanan tyyni, onnellinen ja tyytyväinen? Tietysti ikä näkyy ja tuntuu, niin sen pitääkin, mutta mitä sitten?

Älä vaan sano että ihannoit nuoruutta? Muistatko oikeesti minkälaista oli olla kakskymppinen? Sitä jatkuvaa epävarmuutta, hakemista, orgasmiongelmia, mieshuolia, pelkoa tulevaisuudesta ja ahdistusta menneestä? Voi elämän kevät!!!

Maailma on nelikymppisten naisten! Enää ei tarvitse edes yrittää, on vaan luonnostaan hyvä äitinä, työntekijänä, ystävänä, puolisona, naapurina. Enää ei tarvitse todistaa kellekään mitään vaan voi olla rennosti oma itsensä. Osaa iloita pienen pienistä arkipäivän asioista eikä odota lottovoittoa pelastajanaan. Muistelee menneisyyden seikkailuja hymyssä suin, katsoo valoisana tulevaisuuteen ja elää tässä hetkessä, onnellisena ja tyytyväisenä.

Mulla elämä paranee vaan vuosi vuodelta. Tottahan rypyt lisääntyy ja nahka löystyy, mutta mitä sitten?

Elämä on ihanaa, varsinkin aikuisena naisena ;)))

• naurata

Mua alkoi naurattaan, älä välitä, mutta en voinut sille mitään.

No, mä odottelen vielä sitä kriisiä, vaikka jo 50 alkaa olla lähempänä.

• vaille 40v

Ulkomuotosi ei varmaankaan ole enää sitä mitä nuorena, mutta kyllä ihminen on muutakin kuin kuoret.

• Inka

Tänä vuonna 60 ja vasta nyt alan tuntea itseni jotenkin aikuiseksi ja osaan nauttia elämästä.

• tuntuisi naisen

parhaalta iältä? Miulle on hiipimässä pikkuhiljaa kolmenkympin kriisi, mutta en kuitenkaan haluaisi olla yhtään nuorempi. Jotenkin tuntuu, että kunhan sen pahimman järkytyksen yli selviää, se oma ikä tuntuu sitten parhaimmalta iältä. Ihan sama ajatus kuin miksi omat asiat ovat tärkeämpiä kuin toisten, koska ne ovat omia jne. Mutta toisaalta tää on miun eka "ikäkriisi", taidan olla vähän huono kommentoimaan. Kuitenkin on olemassa väite, että kun hyväksyy sen, että on asioita joita ei pysty muuttamaan ja yrittää nauttia asioista, joihin voi vaikuttaa, elo sujuisi lupsakammin, kuka tietää... Voimia sinulle ikäkriisin kanssa kamppailuun! :-)

• ja vielä kerran auts

Voi hyvät hyssykät sun kanssas!!!

Minä, kohta 42 v nainen, tunnen olevani mitä parhaimman ikäinen. Joo, rinnat roikkuu ja kaipa niitä ryppyjäkin on, mutta so what!

Minulla on nyt 8 kk:n ikäinen vauva ja nauroin neuvolassa kun varoittivat, että naisen kroppa muuttuu (voipi takapuoli levitä ja rinnat imetyksestä roikkua). Ihan aikuisten oikeasti, jos lapseni isä tuosta syystä mut hylkäisi, olisipa vain hänen tappionsa.

Keskusteltiin myös tuossa miehen (48v) kanssa uudesta missistä, johon hän totesi; onhan se varmaan ihan nätti, vaikea arvioida kun on kuitenkin vielä ihan lapsi, eikä voi verrata naiseen.

Me aikuiset naiset olemme siitä ihania, että tässä vaiheessa tunnemme itsemme, takana on elettyäkin elämää ja osaamme myöntää, ettemme aina ole oikeassa, mutta emme aina myöskään väärässä. Pää pystyyn!

• alkuperäinen marisija

Joo, myönnetään, oli hieman karrikoitu viesti. Mutta kiitokset teille kaikille ihanista vastauksista!
      Olen aina pitänyt itseäni sinuina itseni ja ikäni kanssa ja hieman hymyilyt salaa naisille, jotka suunnittelevat kasvojenkohotukseen menoa. Nautin elämästä, minulla on ihanat lapset, ihana mies ja jne. kyse ei ole mistään elämää suuremmasta tragediasta, kyse on lähinnä siitä, että huomasin missikisailtana olevani melkein 40. Jotenkin en ole sisäistänyt tätä asiaa aikaisemmin. Tuntui vain siltä, että ohhoh, kylläpäs noi lapset kasvaa ja vanhenee mutta itsessään ei tapahdu mitään muutosta. Peiliinkin olen menneinä vuosina onnistunut katsomaan jotenkin valheellisesti. Olen nähnyt vain miten ripsivärit menee, mutten huomannut miten paljon ryppyjä silmien ympärillä jo on.
      Ja auta armias miten julma tuo kevätaurinko on! Ennen se vain nosti näkyviin kaikki nurkissa möllöttävät pölykoirat ja pesemättömät ikkunat, mutta nyt se nostaa näkyviin myös löystyneen ihon, rypyt, pullistuneet verisuonet kämmenselässä...ja ne pölykoirat.

Uskon vakaasti, että kriisit ovat kehittymisen paikka ja teidän viestien lukeminen oli todella helpottavaa. Ehkäpä minäkin osaan tämän kriisin päätteeksi suhteuttaa ne rypyt yms. tähän elämän suureen palapeliin ja nauttia elämästä niinkuin se vielä eteen tarjotaan. Kiitos!

• "kolmenkympin kriisilä...

kevätaurinko paljastaa kaiken, mutta tekee myös hyvää. Tsemppiä kaikille naisille, jotta tuntisimme olomme hyväksi kaiken ikäisinä... :-)

• .....

olenkin kuvitellut olevani ainoa kriisin kourissa pyörivä... jotenkin olen yhtäkkiä tajunnut miten olen naisena muuttunut. Juuri nuo edellä kuvaamasi jutut ja siihen lisäksi kaksoisleuka ja vatsamakkarat ;) Onnistuin myös aikaisemmin katsomaan peiliin valheellisesti mutta kun näin vanhoja luokkatovereitani taas pitkästä aikaa ja huomasin heissä tapahtuneet muutokset niin peili paljasti totuuden minullekin. Nyt vaan yritän elää tämän muuttuneen kroppani kanssa...

• 36 vuotta

Näin se totuus paljastui itse kullekin samaisena iltana ;) Ei niinkään ulkomuodollisesti (vaikka olenkin riippuva ja roikkuva), vaan tajusin, että nuoruus meni eikä takas tule!!!

Olen kaihomielellä jo jonkin aikaa muistellut aikaa kun lapset olivat pieniä (nyt jo 11 ja 7 "vanhoja"). Silloin kun jaksoi kahden pienen kanssa kotona touhuta ja kylilläkin luuhata.
      MILLOIN MINUSTA TULI NÄIN VANHA JA VÄSYNYT????!!

Kyllä äitini oli oikeassa taas kerran. Kun aikoinaan valittelin, kuinka sitovaa pienten kanssa olo on hän vastasi, että nauti nyt, vielä tulee aika jolloin kaipaat näitä vuosia!

Kyllä tää selvästi on jokin ikäkriisi ja uudelle tasolle siirtymisen kriisi :)

Ja miehet vaan mennä möllöttää...

• Sara

Siskot, älkää murehtiko ikääntymistänne.
      "Ne on munat, jotka pilaantuu, ei kanat."

• toinen 36v.

näinhän se on!(nauraa)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      4
      12356
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11143
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      174
      5064
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3679
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3524
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      44
      3047
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2769
    8. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      37
      2117
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2108
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1935
    Aihe