niin kauan kuin pysyin terveenä. Nyt olen huono mies kun olen eläkkeellä ja vaimo töissä. Ansiot on huonontuneet, mutta niin kai kaikilla eläkkeelle siirtyvillä?
Vaimo käyttäytyy ylimielisesti ja halveksivasti minua kohtaan. Kertoo joka päivä, että olis se silloin nuorena pitänyt ottaa se xxx mies, niin olis asiat paremmin.
Vähän on ollut outo olotila, nyt muutaman vuoden. Aluksi luulin että se olis ohimenevä vaihe hänellä, mutta kyllä se on nyt varmistunut.
Oliskohan se ero oikea ratkaisu, vai yrittää kituuttaa tässä samassa. Minäkin kaipaisin hellyyttä vastavuoroisesti, jota yritän tyrkyttää hänelle. (Seksi ja muu hellyys loppui kun sairastuin). Kuulema inhottaa kun puolirampa ukko alkaa likistelemään. Tai koskee, (vaikka hartioita hieroisin)
Omasta mielestäni yritän parhaani.(liikuntaelin sairaus sydän) Olen kotona jatkuvasti ja teen kotityöt omasta halustani. Kotiin tullessaan hän joskus sanoo että onpas täällä yritelty siivota, mutta lopputulos on huono.
Ruoka on valmiina joka päivä, kun hän tulee töistä. Hän syö jos on mieliruokaa (muutamat ruuat), tai sanoo että empä sotke hampaitani.
Nytkin lähti ulkomaille lomailemaan, ja käski minun tehdä sillä aikaa ison määrän hommia.
Joku sanois että ihan tossu ukko, mutta siihen naiseen minä aikoinani rakastuin ja rakastan vieläkin sitä alkuperäistä profiilia.
Itse ajattelen että jos olis osat toisinpäin niin kyllä minä olisin tyytyväinen edes tavalliseen arkeen.
Neuvoja?
Rakkaus kesti
37
1961
Vastaukset
- taas asialla,
vaihda kirjoitustyyliä jos aiot jatkaa provoaiheita
- Patjajussi
kun meijät p-ja keski-suomalaiset kaikki laitat saman nimmarin taakse. Anna toki papin ja muijenkin kirjottaa.
- sulle,
Patjajussi kirjoitti:
kun meijät p-ja keski-suomalaiset kaikki laitat saman nimmarin taakse. Anna toki papin ja muijenkin kirjottaa.
Patjis mutta ruikuttelisiko OIKEA mies täällä,selvä provo!
- miehelle mikään
niin nöyryyttävää kuin kuvailemasi tilanne. Oletko katsonut Forrest Gumpin, siinnä on se luutnantti, joka menettää jalkansa ja mieskuntonsa ja sitä myötä kaiken muunkin. Kannattaa katsoa, hyvä elokuva! :) Ei auta, se on nöyrryttävä. Ja ei mies nöyrry muulle kuin Jumalalle, eikä kaikki Hänellekään. Ota riski jos uskallat.
- sitä neuvomaan
rakastuin itse 8kk sittem eläkkeellä olevaan mieheen...itse olen työelämässä vielä varmaan seuraavat 20v...
Mies ihmettelee mitä näen hänessä...sairaassa, köyhässä...sexikään ei aina hänelle maistu.
Olen vastannut ettei rakkaus katso ikää...rahaa eikä muutakaan mammonaa.. välillä on kyllä tosi tiukkaa..mutta elämäähän tämä vain on. Annan enemmän arvoa hyvälle parisuhteelle kuin häpeäisin toista ihmistä tämän maallisen omaisuuden takia. Elämä on vain lainaa..ja ole sellainen muille kuin toivoisit itsellesikin olevan..voi kuulostaa naivilta..mutta elämä opettaa.....- Nitro ukko
kauniista sanoista ja onnea elämään.
- liisavaan
Vaimo lähti ulkomaille ja määräsi suuren määrän töitä tehtäväksi:Jos kykenet suureen määrään mene töihin ja taas on rakkaus huipussaan.
- Nitro ukko
liisavaan kirjoitti:
Vaimo lähti ulkomaille ja määräsi suuren määrän töitä tehtäväksi:Jos kykenet suureen määrään mene töihin ja taas on rakkaus huipussaan.
mennä töihin kun oot eläkkeellä. Ei ookaan niin helppoa kun kuvittelet.(viraomais määräykset)Se on paljon vaikeampaa kuin se eläkkeelle pääsy tai joutuminen. Lykkyä:))
totta? Jos on,niin onpa ajattelematon ja tunteeton vaimo sinulla! Eihän sitä voi toista alkaa syrjimään ja vähättelemään vain siksi,ettei toinen voi enää käydä töissä...Mitähän se vaimo on sitten oikeasti rakastanut,miestä vai miehen tuloja?
- Nitro ukko
niin kultanen noissa ajatuksissaan. Kiitos! muille minä en taija sannoo mittää.
- provoihin
säkin uskot
provoihin kirjoitti:
säkin uskot
provoksi? Olen itse läheltä...hyvin läheltä saanut nähdä,miten puolison sairastuttua terveempi osapuoli alkaa hylkimään...
Ja tämä tapaus on vielä tuota kirjoittajankin tarinaa "järkyttävämpi"...
- Kultainen mies täällä...
...niin olisin maailman onnellisin nainen. Ihan oikeesti.
En voi ymmärtää vaimosi käytöstä.
Enpä osaa mennä ottamaan kantaa kysymykseesi erosta, sillä senhän päätät Sinä itse, joka parhaiten tiedät voimiesi rajat.
Toivon sinulle valoisaa kevättä :)- Nitro ukko
sinulle, mukavista sanoistasi.
Sitä eroa olen kyllä miettinyt moneen kertaan. Nykyisin ahkeran kuntoilun avulla olen (toimeentulevassa kunnossa) ja harrastuksetkin on lisääntyneet. Suhde vaan rassaa. Parturi(käynyt samalla10v) nainen sanoo että komia poika oot, kyllä pärjäät omillasi.
Olen aina kuvitellut että 50v ihmiset olisivat loppuun asti yhdessä, mutta ei se taida ollakkaan
niin yksiselitteistä tuo suhde.
Kaikille kiukuttelijoille sanoisin että en tänne kirjoittaisi jos joka asiaan tietäisin vastauksen. - itsekin
Nitro ukko kirjoitti:
sinulle, mukavista sanoistasi.
Sitä eroa olen kyllä miettinyt moneen kertaan. Nykyisin ahkeran kuntoilun avulla olen (toimeentulevassa kunnossa) ja harrastuksetkin on lisääntyneet. Suhde vaan rassaa. Parturi(käynyt samalla10v) nainen sanoo että komia poika oot, kyllä pärjäät omillasi.
Olen aina kuvitellut että 50v ihmiset olisivat loppuun asti yhdessä, mutta ei se taida ollakkaan
niin yksiselitteistä tuo suhde.
Kaikille kiukuttelijoille sanoisin että en tänne kirjoittaisi jos joka asiaan tietäisin vastauksen.ilman kirjoittelua,et vain halua myöntää itsellesi että sinut on heitety yli laidan!
- Jakke
Kirjoituksesta päätellen et kuitenkaan nauti omasta elämästäsi, joten tee ratkaisu. Hanki kaikessa hiljaisuudessa oma kämppä ja muuta sinne ja ilmoita eroavasi.
- minäkin**
pakkaisin. Jäisipä sinulle voimia elää ja tehdä kaikkea kivaa eikä kaikki puhti menisi yhden pirttihirmun oikkujen toteuttamiseen!
Tehkää ositus ja muuta vaikka Espanjaan. Sieltä voisi löytyä uusi kultakin eikä tarvitsisi palella täällä koleassa maailmankolkassa. Voisit vaikka kuinka vetreytyä siellä lämpimässä:)) - Onko provo?
Voisitkos kertoa täällä ihan oikeasti, onko tuo provo? Niin monet täällä näyttävät luulevan niin. (Voivat olla oikeassakin)
Minun mielestä tuo voi olla monenkin miehen arkipäivää (tietenkin myös naisen), mutta käsittääkseni miehen on paljon vaikeampi asiasta julkisesti puhua, (naiset kyllä pitävät puolensa, mollatessaan puolisoitaan).
Olen itse nainen ja kuulen niin paljon ikävää panettelua naisten puolelta, että huh..huh. Mutta harvoin, jos koskaan, olen miehen kuullut samalla lailla "revittelevän" puolisoaan.
Että se siitä tasa-arvosta tässä asiassa :(
Toivoisin, että miehetkin kertoisivat, vaikkapa täällä keskustelu alueilla, millaista "terroria" naiset voivat käyttää koti oloissa, niin tulisi edes hieman "tasa-arvoa" siinäkin suhteessa.
Edelleen toivon Sinulle kaunista kevättä :)- jopa
kyselet itse itseltäsi provoiletko,taidat ollakin seniili:)
- Tän palstan
goldeismit ne senkun rehottaa näköjään;D
Tän palstan kirjoitti:
goldeismit ne senkun rehottaa näköjään;D
paremminkin...eikö ole parempaa tekemistä?
- Nitro ukko
totta joka sana. Enkä panettele, vaan kerron tosiasiat. Niitä on muitakin mutta olkoon. Mietityttää se omilleen lähteminen, minä pärjään kyllä, mutta kaverista en ole varma. Lapset siitä ehkä eniten kärsii,(aikuisia) mutta tietävät tilanteen.
- tänäänkin
mii-su kirjoitti:
paremminkin...eikö ole parempaa tekemistä?
goldeismi kukoistaa;D
tänäänkin kirjoitti:
goldeismi kukoistaa;D
No olipas se mukava kun tulit meillekkin kertomaan..:DD
- Uskomatonta
jos kuitenkin kerrot "rakastavasi" naista, joka pitää sinua kotiapulaisenaan ja vielä ilmaisee halveksien ylimielisyytensä!
Nosta kissa pöydälle, hyvä mies! Sano, että istutaan nokakkain eikä nousta, ennenkuin "pöytä on puhdas"! Kerro, miltä sinusta TUNTUU - ja sano, ettei sinun kanssasi ole PAKKO olla naimisissa! Mutta jos vaimosi hauluaa jatkaa, niin käyttäytyy sitten kuten ihmissuhteessa kuuluu, ei ylimielisesti! NÄYTÄ, ETTÄ SINUSSA ON M I E S T Ä OTTAMAAN ASIA KUNNOLLA KÄSITTELYYN! Voi olla, että vaimosi jopa odottaa ja toivookin sitä - tiedostamattaan...Lycka till!! - Nitro ukko
kaikki mitä kerroin. Jos luet uudelleen niin huomaat että erilaiseen naiseen rakastuin.
- mä halin
Vaikka eihän vieraan haliminen auta. Mutta onhan sulla tää palsta.
Vai keksitkö omasta päästä koko jutun?- Nitro ukko
Kaikki luulee ja varsinkin naiset että eihän se ole totta.
- Toinen Ukko
Nitro ukko kirjoitti:
Vastaavanlainen tapaus rahikaisellakin.
- on uusi mies
Nitro ukko kirjoitti:
jossain siellä lomamatkalla jo mukana.
Tunsin parin jossa vaimon kävi lomilla , ja kuinka olakaan lapsikin tuli justiin sopivasti 9kk päästä.
Oli siinä selitämistä sillä hyvällä vaimolla .
Ei tätä kukaan nainen usko koska eihän naiset sellaista tee , miehethän ne kaikki väärär teot tekee.
Kuten eräskin vaimo sanoi miehelleen . Olet ollut minulle uskoton nyt minä olen raskaana naapurilleni, kunsinusta ei ole mihinkään. - Nitro ukko 2
on uusi mies kirjoitti:
jossain siellä lomamatkalla jo mukana.
Tunsin parin jossa vaimon kävi lomilla , ja kuinka olakaan lapsikin tuli justiin sopivasti 9kk päästä.
Oli siinä selitämistä sillä hyvällä vaimolla .
Ei tätä kukaan nainen usko koska eihän naiset sellaista tee , miehethän ne kaikki väärär teot tekee.
Kuten eräskin vaimo sanoi miehelleen . Olet ollut minulle uskoton nyt minä olen raskaana naapurilleni, kunsinusta ei ole mihinkään.Tälästähän elämä on jos nuorene sairastuu. Kovin tuttua, jaksamisiin.
Olet varmaan saanut hyviä ohjeita, joita en lukenut läpi. Heitän joukkoon omia mieleen tulleita ajatuksia:
Voisitko keksiä itsellesi jotain mielenkiintoista tekemistä, harrastuksia tms., niin ettei kaikki aina olisi valmiina odottamassa vaimoasi? Et voi muuttaa vaimoasi, mutta voit muuttaa omaa käyttäytymistäsi, ja tilanne muuttuu toiseksi. Kokeile, mikä tepsii. Jättäisitkö jonain päivänä ruoat tekemättä ja sanoisit jättäneesi homman hänelle, koska mikään ei näytä kelpaavan?
Jos vielä ryhtyisit pitämään entistä parempaa huolta omasta ulkoisesta olemuksestasi, hankkisit jotain uutta, vaihtaisit parturia yms. tms. ja alkaisit osallistua vaikka jonkin paikallisen yhteisön (kulttuuri)harrastuksiin tms. - tapahtumiin, joissa aina on suuri aktiivisten naisten enemmistö. Oma itsetuntosi kasvaisi, itselläsi olisi muuta mielenkiintoista mietittävää ja parempi mieli. Ehkä vaimosikin huomaisi alkaa arvostaa sinua enemmän ja etteivät mitkään asiat ole itsestään selviä.
Voisitko alkaa suunnitella poikien kanssa omaa ulkomaanlomamatkaa tai lähteä itse jollekin äkkilähdölle vaikka yksin? - Tai vaikka Tallinnaan parturiin ja/tai ostosmatkalle?
Kun alat arvostaa itseäsi enemmän, vaimosi luultavasti/toivottavasti tekee samoin.
Oletko keskustellut vakavasti vaimosi kanssa tilanteestanne ja omista tunteistasi? Voisitteko yhdessä etsiytyä ammatti-ihmisten juttusille, perheterapiaan, avioliittoneuvolaan, parisuhdekursseille tai viikonloppuretkelle?
Älä anna vaimosi lannistaa omaa itsetuntoasi, ellet tee jotain, tilanne tulee todennäköisesti pahenemaan. Jonkin ajan päästä saattaa käydä niin, ettet enää usko omaan ihmisarvoosi tai et enää kykene tarvittaessa riuhtaisemaan itseäsi irti yhä pahenevasta tilanteesta.
Pirullisinta on, että jos annat vaimosi jatkuvasti käyttäytyä huonosti itseäsi kohtaan, vaimosi alkaa ajatella sinusta entistä vihamielisemmin. Hän tarvitsee itse aiheuttamaansa epämiellyttävään tilanteeseen syyllisen ja puolustuksen=syyn omalle käyttäytymiselleen. Koska hän ei halua katsoa peiliin ja kokea syyllisyyden tunnetta, hän tekee mielessään sinusta syyllisen ja kierre pahenee. Älä salli sellaista!
Koiviston sanoin: "Tarttis varmaan tehrä jotain."
Pohdiskele asiaa ja ryhdy toimeen; päätä päivämäärä, jolloin aloitat aktiiviset toimenpiteet.
Onnea muutokselle ja onnekkaampaa loppuelämää!- Nitro ukko 2
Kiitos neuvoista, pisti ajattalemaan Alotin heti, huomenna Tallinaan. Kotona olen mahdollisemman vähän. Seuraavaksi Alpeille jos seuraa löytyy. Itsetunnon nostokuurille tarvii tämä ukko saada.
- Sininen ajatus
Vaimosi oireet viittaavat siihen että hänellä olisi uusi mies kuvioissa. Meillä kaikilla kun on vain tämä yksi elämä, niin nyt sun pitäs ajatella mitä juuri sinä tältä elämältä haluat. Ihmisellä on oikeus elää laadukasta elämää eikä alistua toisen kynnysmatoksi. Jos näyttää siltä, että ero on paras lääke suhteeseesi, niin sitten on erottava. Kyllä postiivisesti ajatteleva, ulospäin suuntautunut ihminen aina löytää paikkansa ja vaikkapa uuden suhteen, jos niin haluaa. Jossakin on joku juuri sinua varten, mietipä sitä !
- liisavaan
Kyllä minun ukko on eläkkeellä,kun pumppu tilttas 1995 ja eläke jäi niin pieneksi,kun oli työikä kesken ja joutuu aina välillä ottamaan pätkätyön ,jotta selviytyy kaikista kuluista.
Kävi verotoimistossa laskettamassa paljonko saa tienata ennenkö alkaa korkea vero juosta ja sen tienaa joka vuosi. - Ihmettelen sinua
Miksi pitäisi etsiä heti uutta suhdetta?
- Sininen ajatus
Ihmettelen sinua kirjoitti:
Miksi pitäisi etsiä heti uutta suhdetta?
Eihän toki ole välttämätöntä rynnätä uuteen suhteeseen, ei tietenkään. Jotkut ihmiset haluavat olla yksin ja toiset haluavat rinnalleen kumppanin, jonka kanssa jaella arkisia asioita. Kukin tyylillään, kuitenkin kaikille on jossakin joku, vain etsivä löytää :-)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi454075Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal593736- 703268
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963170Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no892134- 352088
- 241949
- 381909
- 311901
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231824