Sheriffin mielivalta

Esther

Kirjoitin asiallisen viestin yksittäisestä terroriteosta israelissa ja viestini on poistettu?? Onko totuus liian kovaa luettavaa? Kirjoituksellani en todellakaan ollut lietsomassa vihaa, vaan viestilläni halusin osoittaa sitä todellisuutta, minkä keskellä israelissa asutaan. Tämähän on täysin muslimien ympäröimä maa. Onko sinulla oikeutta sensuroida tekstiäni vihaa lietsovana, vaikka kerroin todellisen tapahtuman. Olisiko kenties kyseisen terroristin ajateltava tekoaan vihaa lietsovana, ei sitä, että minä haluan kertoa siitä eteenpäin.
Pyydän vastausta!

22

1028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 53623
      • Sepe

..ilmiö nyt voisi olla Raamatussakin. Tärkeäähän se on se nykykäytäntö, ja tottakai siinä on mentu monissa maissa parempaan suuntaan. Mutta fakta on, että sellainen Koraanissa hyväksytään, ja pitää siitä voida keskustella. Kuten mistä tahansa uskonnosta huomaa, mitä tahansa pyhissä kirjoissa sanotaan, niin niihin voidaan myöhemmin vedota.

• Jusa

Lähetin juuri ylläpitoon valituksen kyseisen seriffin toiminnasta.
      Perusteena oli että elämme vapaassa maassa missä on voitava keskustella asioista vapaasti, myös Islamista.
      Vai onko tämä muslimien virallinen propagandasaitti ??? Joko asiat ovat niin pitkällä.

• myöskin

tämän palstan seriffi on oikein hyvä ja asiallinen, monista kirjoittajista sitä samaa ei voi sanoa.

• Jusa
        myöskin kirjoitti:

tämän palstan seriffi on oikein hyvä ja asiallinen, monista kirjoittajista sitä samaa ei voi sanoa.

Jos on muslimi niin varmasti on hyvä ja asiallinen.

• myös
        Jusa kirjoitti:

Jos on muslimi niin varmasti on hyvä ja asiallinen.

kun ei ole muslimi ollenkaan, pelkkä ateisti, kirkosta eronnut.

• Sepe
        myös kirjoitti:

kun ei ole muslimi ollenkaan, pelkkä ateisti, kirkosta eronnut.

..on aina tuntunut, että poliittisesti täydelliseen korrektiuteen pyrkivä ihminen päätyy lopulta pyllistämään joka suuntaan. Minulla oli kerran proffa, joka kaikessa hyväsydämisyydessään ja anti-rasismiudessaan onnistui loukkaamaan joka ikistä ei-länsimaista kuulijaansa. Puhuessaan kiihkeästi esim. siitä, kuinka valheellinen ja epäkorrekti populaarikulttuurin intiaanikuva kokonaisuudessaan on ja kuinka kaikki myytit tulisi purkaa täydellisesti, hän ei ottanut lainkaan huomioon sitä että intiaanit itse ovat varsin ylpeitä monista omista myyteistään ja kuvistaan joita populaarikulttuuri on lainannut, mm. vainajien kunnioittamsiesta ja henkisyydestä.

Vaatiessaan näiden tuhoamista ja rotujen välisten "aitojen" kaatamista proffa ei hetkeäkään pysähtynyt ajattelemaan, että ei-länsimaalainen ihminen saattaa olla ylpeä omasta kulttuuristaan ja omasta identiteetistään omilla ehdoillaan, ja että hänen oman kokemuksensa mitätöintä kokonaan "valkoisen ylivallan orjuuttamisen seurauksella" on suunnattoman loukkaavaa.

Tämän palstan sefusta tulee samanlainen olo. Hän ei anna kirjoittajien itse määritellä asioista joista tulee puhua niillä nimillä joista niillä halutaan puhua (suorat loukkaukset, valeet ja vääristelyt tietenkin poislukien), vaan yrittää hallita keskustelua omalta arvopohjaltaan. Itse en usko että moinen toimii pidemmän päälle yhtään missään.

• Liisa
        Sepe kirjoitti:

..on aina tuntunut, että poliittisesti täydelliseen korrektiuteen pyrkivä ihminen päätyy lopulta pyllistämään joka suuntaan. Minulla oli kerran proffa, joka kaikessa hyväsydämisyydessään ja anti-rasismiudessaan onnistui loukkaamaan joka ikistä ei-länsimaista kuulijaansa. Puhuessaan kiihkeästi esim. siitä, kuinka valheellinen ja epäkorrekti populaarikulttuurin intiaanikuva kokonaisuudessaan on ja kuinka kaikki myytit tulisi purkaa täydellisesti, hän ei ottanut lainkaan huomioon sitä että intiaanit itse ovat varsin ylpeitä monista omista myyteistään ja kuvistaan joita populaarikulttuuri on lainannut, mm. vainajien kunnioittamsiesta ja henkisyydestä.

Vaatiessaan näiden tuhoamista ja rotujen välisten "aitojen" kaatamista proffa ei hetkeäkään pysähtynyt ajattelemaan, että ei-länsimaalainen ihminen saattaa olla ylpeä omasta kulttuuristaan ja omasta identiteetistään omilla ehdoillaan, ja että hänen oman kokemuksensa mitätöintä kokonaan "valkoisen ylivallan orjuuttamisen seurauksella" on suunnattoman loukkaavaa.

Tämän palstan sefusta tulee samanlainen olo. Hän ei anna kirjoittajien itse määritellä asioista joista tulee puhua niillä nimillä joista niillä halutaan puhua (suorat loukkaukset, valeet ja vääristelyt tietenkin poislukien), vaan yrittää hallita keskustelua omalta arvopohjaltaan. Itse en usko että moinen toimii pidemmän päälle yhtään missään.

tänne on kirjoitettu kuin loukkauksia? En minä muuta ole nähnyt kun olen selannut viestejä.

• samaa
        Liisa kirjoitti:

tänne on kirjoitettu kuin loukkauksia? En minä muuta ole nähnyt kun olen selannut viestejä.

mieltä, lähes pelkkää surkeaa rähjäystä, riidanhaastamista.

• Sepe
        samaa kirjoitti:

mieltä, lähes pelkkää surkeaa rähjäystä, riidanhaastamista.

Kaikki rähjäävät ja loukkaavat viestit tuleekin poistaa. Mutta täältä on hävinnyt lukuisia täysin asiallisia aloituksia, joissa on esitetty perusteltua kritiikkiä: ne on useimmiten sirretty muille palstoille, ilman perusteita.

• eli "muille palstoille...
        Sepe kirjoitti:

Kaikki rähjäävät ja loukkaavat viestit tuleekin poistaa. Mutta täältä on hävinnyt lukuisia täysin asiallisia aloituksia, joissa on esitetty perusteltua kritiikkiä: ne on useimmiten sirretty muille palstoille, ilman perusteita.

on siis poistettu koska eivät miellyttäneet islaminuskoista seriffiä.

• nettiseriffi on muslimi

eikä siksi voi hyväksyä viestejä, joissa arvostellaan tai haukutaan islamin uskontoa tai muslimien tuhotöitä.

• Gohar

viestisi ei poistettu vaan siirrettiin maailmanmenoa palstalle.

• esther

Gohar,
        olisiko mahdollista ilmoittaa sen hävinneen viestin tilalla, että se on siirretty. Näin vältyttäisiin turhalta kiukuttelulta, tänks!

• Gohar
        esther kirjoitti:

Gohar,
        olisiko mahdollista ilmoittaa sen hävinneen viestin tilalla, että se on siirretty. Näin vältyttäisiin turhalta kiukuttelulta, tänks!

ei ole mahdottomuus ja normaalisti olen pyrkinyt niin tekemäänkin heti kuin vain ehdin :)

• viestini poistettiin

Viittasin jutussani suomalaisiin sanomalehtiin. Laitoin linkit mukaan. En siis kopioinut suoraan tekstiä siitä. Viestini oli poistettu. Viesti ei rikkonut mitään keskustelupalstan sääntöjä.

Tämä palsta on ihan pilalla. Täällä ei voi keskustella, kun vastaukset katoavat samantien. Täällä rajoitetaan sananvapautta. Ihmiset, jotka kirjoittavat ihan asiallisia viestejä, kärsivät tässä nyt. On ihan oikein, että törkyviestit poistetaan, mutta täällä näköjään poistetaan ihan asiallisetkin viestit. Harmi.

• Harmissaan

kun tämä seriffi on pilannut palstan. Törkeydet pitää poistaa, vaikkei niitä varmaan moni edes loppuun luksikaan. Harmittaa vaan, kun asiallisia tunnutaan poistettavan enemmän kun noita herjauskirjoituksia. Minä en liiemmin enää kommenttejani viitsi lähettää. Enirolta odotellaan toimenpiteitä, ehkä sitten päästään asiallisiin ajatustenvaihtoihin.

• sika
        Harmissaan kirjoitti:

kun tämä seriffi on pilannut palstan. Törkeydet pitää poistaa, vaikkei niitä varmaan moni edes loppuun luksikaan. Harmittaa vaan, kun asiallisia tunnutaan poistettavan enemmän kun noita herjauskirjoituksia. Minä en liiemmin enää kommenttejani viitsi lähettää. Enirolta odotellaan toimenpiteitä, ehkä sitten päästään asiallisiin ajatustenvaihtoihin.

kavi niin kuin jo aiemmin ennustin. Mita enenmman tama "sheriffi" sensuroi sita enemman ihmiset tanne roskaa kirjoittavat. Suomalaiset eivat hyvaksy mielivaltaista sensuuria ja oikein onkin etta kaikista asioista pitaa ja saa keskustella. Itsekin olen yrittanyt valoittaa totuutta liittyen islamiin ja sen tunnustajiin, mutta useimmat kirjoitukset ovat kadonneet bittiavaruuteen.

Sen verran aktiivinen ko. sheriffi on etta palsta muistuttaa toimitettua palstaa. Tama seikka itseasiassa vierittaa KAIKEN vastuun kirjoitusten sisallosta ENIRON niskoille. Jos palstaa ei toimitettaisi ei Enirollakaan olisi sisallosta mitaan vastuuta. No tallaista se on kun lapset huseeraa tietokoneiden kanssa ja sanoo etta heilla on "firma".

Meni vahan aiheen ohi.

• mihin viittasit

mutta jos jutussa oli jotain epäedullista muslimien maineelle, juttusi häipyy nettiavaruuteen parissa sekunnissa.

vaikka olisi kuinka asiallinen, eikä ketään loukkaava.
        totuus tekee kipeää.

• Pro
        Harmissaan kirjoitti:

viestit näköjään poistetaan heti. Ei tällaista voi tapahtua 2000-luvun Suomessa!

• masa

samaa mulla kokemuksia arkapaikka joillekki

• masa

nyt täysin käykää kattoon goharin sivut et vaik se sensuroi herkästi ymmärrän nyt täysin taitaa olla ite kans kuuluva näihin slameihin

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      129
      4845
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      16
      3514
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      158
      3327
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      30
      2772
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      88
      2523
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1833
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1452
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      135
      1368
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      6
      1354
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1267
    Aihe