SE Loimaan

Kassa tarjoaa

Täällä on kehoitettu liittymään ns. Loimaan kassaan.
Voisiko joku kertoa ,mitä muita etuja se tarjoaa kuin työttömyysturvan.
Itse olen metalliliiton jäsen.ja metalli antaa jäsenistölleen muun muassa seuraavaa:
- Työttömyysturva
- Työehtosopimus (Loimaa ei neuvottele)
- Työsuojelu toiminta ja valvonta
- Oikeusapu,ilmainen, riita tapauksissa.
- Luottamusmies koulutus
- Työsuojelu valtuutetunkoulutus
- lakimies apu riitatapauksissa
- Lomapaikat käytössä (Pyhätunturi ja Loviisa)
- Kustantaa työttömien lomia.
- Järjestää veteraaneille lomakursseja
- Nuoriso toiminta
- Naisjärjestötoiminta.
- Kuntoutustoiminta
- Jäsenlehti
- Jäsenvakuutus (ifissä)
- Majoitus etu eräissä hotelleissa
- Alennukset SuperfastFerries-laivoilla
- Noste-koulutus
- Jäsen kortilla etuja mm.NORDEA, IF-VAKUUTUKSET, TEBOIL, SILJA LINE.
- Paljon muuta

18

746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hölynpölyä

Loimaan kassan jäsenyydellä säästää RAHAA.

• käsittääkseni

Ammattiliiton jäsenmaksun voi vähentää verotuksessa ja järjestäytyneiden työntekijöiden palkat ovat keskimäärin 5% suurempia kuin järjestäytymättömien, eli näiden YTK-läisten. Laske siitä paljonko "säästää".

• säästyy?

Ammattiliittojen jäsenmaksut saa vähentää verotuksessa.
        Edut ovat kiistattomat palkansaajalle, kun kuuluu liittoon, eikä pelkästään tuollaiseen Loimaan kassaan.

• oikea suora

Metalliliiton listaan kuului oikeasti joukko hölynpölyä. Ainoa asia mistä olen kiinnostunut, on LAKIMIESAPU riitatilanteessa, jos työsuhde katkaistaan mielivaltaisesti.
        Nyt YTK tarjoaa oikeusturvavakuutusta hintaan 13 euroa/vuosi. Nyt tämäkin aukko on paikattu, ainoa asia joka vaivasi mieltä toisinaan, pitäisikö sittenkin kuulua liittoon.
        Nyt jäsenmaksu on 65 13 euroa eli 78 euroa yhteensä. Ei paha hinta tosiaankaan.
        Tässä taas astutaan liittojen reviirille, mutta Suomi on vapaa maa ja jokainen saa hoitaa oman työttömyysturvansa ja oikeusapunsa parhaaksi katsomallaan tavalla.
        Itse olen valmis maksamaan juuri siitä turvasta mitä haluan (en ole tosin saanut euroakaan työttömyyskorvausta YTK:n aikana, jäsen vuodesta 1997).

• ParkkiPirkko
        käsittääkseni kirjoitti:

Ammattiliiton jäsenmaksun voi vähentää verotuksessa ja järjestäytyneiden työntekijöiden palkat ovat keskimäärin 5% suurempia kuin järjestäytymättömien, eli näiden YTK-läisten. Laske siitä paljonko "säästää".

Säästyyhän siinä jo se 5% minkä voi maksaa vähemmän palkkaa loimaalaisille.

• silmään
        säästyy? kirjoitti:

Edut ovat kiistattomat palkansaajalle, kun kuuluu liittoon, eikä pelkästään tuollaiseen Loimaan kassaan.

Työelämän pelisäännöthän on sellaiset,että ammattiliittoon kuulumatonta sahataan silmään, niin paljon kuin viitsitään.Sellainen henkilö ei saa apua mistään.Jos työt ei miellytä näillä ehdoilla, niin mene vaan sinne Loimaan kassaan.Mitään muuta turvaa
        sinulla ei ole.Tälläinen on työantajan motto loimaalaisia kohtaan.
        Tällä palstalla esiintyvät Loimaan värvärit kuuluvat työnantajaliittoon.

• aloittajan lisäksi
        oikea suora kirjoitti:

Metalliliiton listaan kuului oikeasti joukko hölynpölyä. Ainoa asia mistä olen kiinnostunut, on LAKIMIESAPU riitatilanteessa, jos työsuhde katkaistaan mielivaltaisesti.
        Nyt YTK tarjoaa oikeusturvavakuutusta hintaan 13 euroa/vuosi. Nyt tämäkin aukko on paikattu, ainoa asia joka vaivasi mieltä toisinaan, pitäisikö sittenkin kuulua liittoon.
        Nyt jäsenmaksu on 65 13 euroa eli 78 euroa yhteensä. Ei paha hinta tosiaankaan.
        Tässä taas astutaan liittojen reviirille, mutta Suomi on vapaa maa ja jokainen saa hoitaa oman työttömyysturvansa ja oikeusapunsa parhaaksi katsomallaan tavalla.
        Itse olen valmis maksamaan juuri siitä turvasta mitä haluan (en ole tosin saanut euroakaan työttömyyskorvausta YTK:n aikana, jäsen vuodesta 1997).

Nuo politrukit (todennäköisesti SAK:n kommunisteja tai demareita)yrittävät pelotella tavallista tallaajaa. Älkää maksako polittisille puolueille. Loimaan kassa on todella edullinen ja vähintäänkin yhtä turvallinen. Ja minä en todellakaan ole mikään työnantaja vaan rasvanahkaduunari.

• turvasta
        aloittajan lisäksi kirjoitti:

Nuo politrukit (todennäköisesti SAK:n kommunisteja tai demareita)yrittävät pelotella tavallista tallaajaa. Älkää maksako polittisille puolueille. Loimaan kassa on todella edullinen ja vähintäänkin yhtä turvallinen. Ja minä en todellakaan ole mikään työnantaja vaan rasvanahkaduunari.

Vai yhtä turvallinen...
        Voitko kertoa mitkä tahot ovat luoneet sinulle sen turvan, jota nyt nautit..
        Jos vastaan sinun puolesta: Akava-sttk sak.

• päästä..
        aloittajan lisäksi kirjoitti:

politrukkihöpötyksinesi.
        Miten se YTK voi olla yhtä "turvallinen", kun se ei tarjoa muuta kuin ansiosidonnaista työttömyysturvaa?
        Lisämaksusta jotain muuta?
        Liiton jäsenyys antaa tosiaan muutakin kuin lakiapua, kuten varmasti huomaat, jos haluat huomata.
        Kuulu, mihin haluat, mutta älä itse kirjoita kuin mikäkin agiteeraaja.

• Työpaikoilla
        päästä.. kirjoitti:

politrukkihöpötyksinesi.
        Miten se YTK voi olla yhtä "turvallinen", kun se ei tarjoa muuta kuin ansiosidonnaista työttömyysturvaa?
        Lisämaksusta jotain muuta?
        Liiton jäsenyys antaa tosiaan muutakin kuin lakiapua, kuten varmasti huomaat, jos haluat huomata.
        Kuulu, mihin haluat, mutta älä itse kirjoita kuin mikäkin agiteeraaja.

Yrittävät pakottaa SAK:n liittoihin.
        Sano kohteliaasti kiitos ei ja säästä riihikuivaa rahaa.
        SAK ei anna mitään turvaa sinulle, se on pelkkää harhaa.
        Rahat menevät sossujen vaalikassaan.

• hätäkö housussa?
        Työpaikoilla kirjoitti:

Yrittävät pakottaa SAK:n liittoihin.
        Sano kohteliaasti kiitos ei ja säästä riihikuivaa rahaa.
        SAK ei anna mitään turvaa sinulle, se on pelkkää harhaa.
        Rahat menevät sossujen vaalikassaan.

Sinun vastauksesi on Yhtä Tyhjän Kanssa, samoin kuin perustelusikin.
        Siispä, ei lisättävää edelliseen.
        Olet typerimpiä kirjoittajia tässä(kin) ketjussa.

• päällä?
        hätäkö housussa? kirjoitti:

Sinun vastauksesi on Yhtä Tyhjän Kanssa, samoin kuin perustelusikin.
        Siispä, ei lisättävää edelliseen.
        Olet typerimpiä kirjoittajia tässä(kin) ketjussa.

Eikös SAK itsekin potkinut väkeä pois taannoin? Ja muistaakseni melko törkeällä tavalla laittoivat väkeä pihalle. Ei ihme, että pitää tohon tyyliin kirjoitella jos/kun edessäsi on tylyt fudut.

• saat vähentää
        säästyy? kirjoitti:

Toki tuon jäsenmaksun, esim. 500€ jäsenmaksusta 25% ennakonpidätyksellä saat "takaisin" 125€.
        Tuo jäsenmaksu on pois valtion verotuloista ja valtio tuon puutteen kerää varmasti takaisin kaikilta veronmaksajilta, niin minulta kuin itseltäsikin joten mikä on hyöty? Asian voisi jopa kääntää niinkin että mitä enemmän maksat ja vähennät jäsenmaksuasi verotuksessa, sitä enemmän siirrät sitä muiden maksettavaksi.

Edut:
        -Bensa-alennuksella sun pitäisi tuon 500€ eteen tankata 4 senttiä edullisempaa bensaa 12.500 litraa
        Tarvitsetko muita konkreettisia esimerkkejä noista "eduista"?

• Lännen tehtaat
        turvasta kirjoitti:

Vai yhtä turvallinen...
        Voitko kertoa mitkä tahot ovat luoneet sinulle sen turvan, jota nyt nautit..
        Jos vastaan sinun puolesta: Akava-sttk sak.

Nämäkö niitä esimerkkejä siitä SAK:n rakentamasta turvasta?

• veljeni.
    • Oli huuhaata

Säästyneillä Sak:n jäsenmaksuilla säästää riihikuivaa rahaa ja voi ostaa aivan mitä itse haluaa..:))

• mainita

olevasi metalliliiton jäsen siitä syystä, että olet metalliliitossa töissä, vielä. No, saat sinäkin puolustaa liipasimen alla olevaa työpaikkaasi.

• doner

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11301
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9162
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      61
      2713
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2430
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      15
      2249
    Aihe