Onko mielestäsi 16 vuotias kypsä,saamaan lapsen? Elämään yksin,ilman vanhempien tukea? Solmimaan avioliiton? Eikös hän ole aivan liian nuori ottamaan vastuun itsestään. Ikä rajoittaa töihinpääsyä ja ammattikokemus puuttuu,taitaisi olla töitä aika vähän saatavilla. Jos perustaa perheen ja saa lapsen,miten opiskelu? Turvaa omiin vanhempiin,siis ei ole kypsä elämään itsenäisesti eikä pysty huolehtimaan lapsesta, Vain hyvin harva pystyy. Tiedän mitä se on 18 v sain lapsen vanhemmat ei auttanut. Menin 3 vuorotöihin ja hoidin lapsen itse,isä ei piitannut. Ei aikaa harrastuksiin eikä huvitteluun,vain sinne mihin lapsikin sai mukaan tulla. Tätä kannattaa miettiä. En moiti tilannettani,mutta harva siihen sopeutuu. Kyllähän sitä pärjää,kun sisua riittää ja rakastaa lastasan. Ajattele lapsi ei ole nukke jota halutaan siksi et se on kiva.
Onko 16 vuotiaasta....
3
637
Vastaukset
- väärä paikka
ja ..pah
- niin se on!
ei todellakaan ole kypsä vanhemmaksi, ainakaan yksin ei lapsen kanssa pärjää. toisaalta onhan niitäkin varmaan, jotka ovat teiniäitejä ja pärjänneet ihan hyvin. se on vaan jokaisen oma valinta.
ehkäisy on keksitty, ja jos raskaus on tahallisesti aiheutettu niin sitten ei auta itku markkinoilla. joko kärsii abortin tai sitten synnyttää lapsen. kandee kuiteskin miettiä KUINKA paljon sitä lasta todella haluaa. siinä täytyy sitten uhrata oma elämänsä ja kallisarvoinen nuoruutensa sille lapselle. että miettikääs nyt kaikki teinixit sitä! sinä nähtävästi olet oman valintasi tehnyt mikä on sinänsä hieno asia! tekstistäsi päätellen olet antanut lapsellesi hyvän lapsuuden ja juuri luopunut omista menoistasi lapsen takia. juuri tämä pitäisi kaikkien nuorten synnyttäjien ymmärtää, että sen lapsen kanssa ollaan sitten kotona, eikä heitetä joka viikonloppu hoitoon että pääsee itse bilettään. tai ihan miten vaan, onhan sekin vaihtoehto, mutta ei taatusti lapsen kehittymisen kannalta parasta. - Järki pääs!!!
Mä olen sitä mieltä että alikäisten ei tarttis harrastaa seksiä ollenkaa...Sit se saadaan se leikkikalu niin aletaan leikkimään kotia ja kauheesti päästävä bailaan vkl:na ja työnnetään kersa omalle porukoille riesaksi ja valitetaan elämää...YÄK!!!Abortti ainut ratkaisu jos ei idiootit tajua ehkäsystä...säälittävää jeesustelua!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?1112436Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä511203Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1775122Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa333740Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963564Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss503159Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092894Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132488Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie532185Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191985