Mietin uutta hyvää kysymystä ja samalla kelasin omaa tilannettani. Avioliitto lopussa ja uusia/uutta suhdetta pitäisi alkaa rakentaa pikkuhiljaa. Mitenkä te muut Kauriit olette reakoineet vastaavassa tilanteessa ja mihin päätyneet ratkaisuissanne?
Itse jo lähes viisikymppinen perusKauris mies, jolla takanaan pitkä 25 -vuoden avioliitto ja aikuiset lapset. Mutta kysymys esitetty kaikenikäisille ja sukupuolivapaasti!
Hyviä neuvoja, ohjeita, kokemuksia otetaan mielellään vastaan aiheesta!
Avioeron jälkeen, miten mennyt?
21
6244
Vastaukset
- 5-kymppinen Naiskauris
Me ollaan kait niin järkeviä, ei ihan heti syöksytä uuteen suhteeseen.
Mun erosta on jo aikaa ja kaiken aikaa vaan tuntuu hankalammalta alkaa uuteen suhteeseen, pelkää kait niitä uusia pettymyksiä. Vai oliko sulla jo katsottuna seuraava *suhde* valmiina?
Pitää vaan liikkua ja olla..jospa se Joku vielä jollain roskapussinvientireissulla tulis vastaan:)
Aurinkoisia päiviä Sinulle..- Vanha Kauris
Samat mietteet, ei ole valmiiksi katsottua ja uuden löytäminen arvoitus - mutta kumppani olisi mukava olla, vaikka Kauris viihtyy yksikin ja tarvitseekin aina joskus omaa rauhaansa, on Kauris kuitenkin aika sosiaalinen eläin!
- Katikauris
liiton jälkeen ja 2,5 vuotta yksin elelleenä ei vielä ole tullut mieleenkään ryhtyä katsastelemaan miehiä. Ajatus aloittaa uudelleen alusta ei tunnu kiehtovalta.
Ihan vakavissaan; taidan mieluiten erakoitua.- Vanha Kauris
Sama täällä. Tunnen, että se vaara on olemassa ja se ei ole hyvä ratkaisu. Luonteeltaan, kun kuitenkin ollaan enempi sosiaalisia kuin erakoita.
Sinnitellään eteenpäin ja Onnea Sinulle! - pitkään
Vanha Kauris kirjoitti:
Sama täällä. Tunnen, että se vaara on olemassa ja se ei ole hyvä ratkaisu. Luonteeltaan, kun kuitenkin ollaan enempi sosiaalisia kuin erakoita.
Sinnitellään eteenpäin ja Onnea Sinulle!Erakoituminen; niin tuttua. Erosin ja olin viisi vuotta yksikseni, tai siis lasten kanssa.
Sitten oli muutama kokeilu; seurustelu ei vaan sujunut, ei kiinnostanut.
Ja nyt erosta on mennyt kymmenen vuotta, reilusti. Tapasin miehen jonka kanssa taidan elää loppuikäni. Kolahti kunnolla.
Toivtaan meille kaikille Onnellista Elämää :)
- re:oja
En voi puhua avioliitosta mutta pitkä-aikaisesta suhteesta kyllä. Uusia olen ottanut ja jättänyt mutta silti taustalla kelannut omia juttujani ja nuollut haavojani, kukaan ei ole päässyt lähelle. Tapahtumasta on nyt.. kolmisen vuotta ja alan pikku hiljaa huomata että alan kiinnostua tosissani vastakkaisen sukupuolen tietyistä loistoyksilöistä. Tällä hetkellä kohde on vaaka mutta toppuuttelen tahallani. En muista miten välitetään oikein - vaikkakin osaan käyttäytyä oikein ja toista kunnioittaen. Rakkaus on niin tärkeää ettei sitä haaskata montaa kertaa elämässä vääriin osoitteihin.. ehkä ajattelen hullusti, mutta näin minulla.
- jälkeen
Olen täsmälleen samassa tilanteessa.Tosin nainen enkä vielä eronnut mutta ero on väistämättä eessä.Olen miettinyt selviytymiskeinoja.Olen kyllä ollut jo pitkään "yksin".Tuntuu varmaan vain ehkä helpottavalta mutta uuden suhteen luominen kauriilta ei varmaan onnistu kovin hyvin.Ehkä se erakoitumunen on eessä.Olemme vähän turhan totisia ,rehellisiä ja uskollisia.
Avuja jotka nykyaikana eivät ole muodissa. - Minni-Anna
Olen kauris nainen ja otin eron kauris miehestäni koska rakastuin tulisesti kaksoseen?! Ex-mieheni ei ole toipunut parissa vuodessa erostamme juuri lainkaan. Minulla taas näemmä meni turhankin vikkelästi tuo vaihto toiseen kumppaniin! Kyllä meissä kauriissakin löytyy eri lähtöihin, vaikka tuo entisen mieheni tapa reagoida taitaa olla enemmän kauriille tyypillinen kuin oma käytökseni.
- ehtiväinen
Erosin viisi vuotta sitten 24v. kestäneestä liitosta. Tapasin vuoden päästä vesimies- miehen. Tämä suhde oli tosi vaikea. Kerran tanssimassa ollessa tapasin härkä- miehen, rakastuin ja muutin vajaan kuukauden sisällä hänen luokse, vesimies ja avoliitto hänen kanssa sai jäädä. Meillä on mielestäni täydellinen suhde, enkä ole enää niin hankala ihminen.
- Räyhäkauris
sitten kaksosmihestä, jota en ole koskaan rakastanut mutta oltiin vaan kimpassa, ei lapsia. Mutta, mutta, ero sujui siten, että keräsin kimpsuni ja lähdin, sitten repesi helvetti. En tiedä miksi, minusta tuli piru. Haukuin kaikki exän sukulaiset, exän ja huorittelin sen uuden naisystävän ja irvin ettetkö sinäkään saanut parempaan kun käytetyn v...kun treffaili yksinhuoltaja äitiä jne. Menin jopa niin pitkälle, että tuo pariskunta pelkasi minua. Nyt vuoden jälkeen ihmettelen, että miksi? Minua ällöttää koko exä ja nyt ihmettelen sitä, että miksi yleensä olin sen kanssa 29 vuotta. Nappasin kaurismiehen tai suhde oli jo olemassa ennen eroa, aivan erimaailmasta tämä mies, mies isolla M:llä. Joskus vieläkin uhkun pyhää raivoa, muuta tiedän jo syynkin, avioero jäi kokonaan minun harteille. Hoidin kaikki asiat. Yritän pestä nyt aivoni puhtaaksi ja olen onnellinen jonain päivänä un kysyn itseltäni, että mikä exä ja mikä sen nimi oli.
- tuplakauris
käyttäytynyt samoin lähes yhtä pitkän liiton hajottua, en antaisi sitä itselleni koskaan anteeksi enkä tulisi toimeen itseni kanssa.
Mitä tulee eroon liittyvien asioitten hoitoon, kauriiltahan se organisointikykyisenä sujuu.
Kun mieheni jätti minut toisen naisen vuoksi, sanoin, että nyt järjestät ihan kaiken, minä en tässä projektissa tikkua ristiin pane. Ja kuitenkin jouduin loppujen lopuksi homman hoitamaan. (Miehen sukulaisille ilmoittamista myöten.) - peruskauris
tuplakauris kirjoitti:
käyttäytynyt samoin lähes yhtä pitkän liiton hajottua, en antaisi sitä itselleni koskaan anteeksi enkä tulisi toimeen itseni kanssa.
Mitä tulee eroon liittyvien asioitten hoitoon, kauriiltahan se organisointikykyisenä sujuu.
Kun mieheni jätti minut toisen naisen vuoksi, sanoin, että nyt järjestät ihan kaiken, minä en tässä projektissa tikkua ristiin pane. Ja kuitenkin jouduin loppujen lopuksi homman hoitamaan. (Miehen sukulaisille ilmoittamista myöten.)Juuri. tuollaisia räyhäkauriita ei paljon löydä. riippuu kai kasvatuksesta ; ) Mäkään en eroissa ole todellakaan poikkiteloin.
- Räyhäkauris
peruskauris kirjoitti:
Juuri. tuollaisia räyhäkauriita ei paljon löydä. riippuu kai kasvatuksesta ; ) Mäkään en eroissa ole todellakaan poikkiteloin.
poikitteloin, ei se kasvatuksesta riipu. Muut siskokseni on onnellisesti naimisissa ja lapsia punovat ja samaa sisarusparvea mutta minä olen ainoa maanmerkki muut on jousimiehiä ja yks vesimies. Aina olen ollut sukset ristissä, äiti skorpioni ja isä kalat.
Riitelen myötäänsä, nousevana merkkinä on skorpioni. Kaurismieheni myötä olen löytänyt tasapainon, vieläkin pakkaan ärisemään mutta toinen vaan sanoo , että mitä pikkukakara. Joskus erakoidun omiin oloihini ja olen tyytyväinen. kallonkutistajalle en lähde. - Räyhäkauris
Räyhäkauris kirjoitti:
poikitteloin, ei se kasvatuksesta riipu. Muut siskokseni on onnellisesti naimisissa ja lapsia punovat ja samaa sisarusparvea mutta minä olen ainoa maanmerkki muut on jousimiehiä ja yks vesimies. Aina olen ollut sukset ristissä, äiti skorpioni ja isä kalat.
Riitelen myötäänsä, nousevana merkkinä on skorpioni. Kaurismieheni myötä olen löytänyt tasapainon, vieläkin pakkaan ärisemään mutta toinen vaan sanoo , että mitä pikkukakara. Joskus erakoidun omiin oloihini ja olen tyytyväinen. kallonkutistajalle en lähde.Nightwishin keulahahmo on kauris ja antoi potkut Turuselle. Lieneekö räyhäkauris? terve vaan sinne jonnekin!
- ...
Räyhäkauris kirjoitti:
Nightwishin keulahahmo on kauris ja antoi potkut Turuselle. Lieneekö räyhäkauris? terve vaan sinne jonnekin!
Tuossa Nightwish hötäkässä taisi tulla "lievä" valtataistelun paikka. Kauris antoi potkut diiva-leijonalle. Kauris sai kai tarpeekseen.
- sanoi yleensä jellona
Räyhäkauris kirjoitti:
Nightwishin keulahahmo on kauris ja antoi potkut Turuselle. Lieneekö räyhäkauris? terve vaan sinne jonnekin!
Aika paha yhdistelmä, kauris-skorppari.
Te taidatte räyhätä oikein ilolla : ) Joskin luulisin että "aiheesta". Vai onko se sitä muuten vaan riehumista? Ei kai..?
Musta löytyy kanssa skorppioonia, mutta siellä huoneen varjoisassa nurkassa.. Räyhääminen luvalla, kun toinen on ylittänyt rajan, on kyllä hauskaa. Ihastuttavaa nähdä hiljentyneet kasvot ja pakoa hakevat silmät... ; )-
- vanhakauris
Aikaista aamua!
Kurkkasin tuossa hetki sitten viestiäsi jonka olit kirjoitellut joskus helmikuussa.Kerroit että uutta suhdetta pitäisi alkaa rakentaa, ymmärrän sinua täysin koska itse jäin leskeksi 25 avioliittovuoden jälkeen ja avioliittomme oli rakkauden ja turvallisuuden täyttämä.Yksinäisyys mikä ympäröi minut puolisoni pois menon jälkeen oli kauhistuttavaa.Pari vuotta elelin yksikseni kunnes tapasin leijona miehen ja elän hänen kanssaan tänäkin päivänä yhdessä......mutta olemme kuin yö ja päivä meidän elämänarvomme ovat niin erilaisia.Minulle puhuminen avoimuus hellyys ja ennenkaikkea turvallinen luotettava elämän kulku ovat tukipilareita joiden kautta jaksaa taapertaa vastoinkäymisten yli.Suhteemme ei toimi kovinkaan hyvin, koen olevani yksin vaikken yksin eläkkään.Kiirehdin liian nopeasti uuteen suhteeseen, harmittaa, en haluaisi luovuttaa mutta ei tälläinenkaan parisuhde ole mistään kotoisin, että tälleen! 50 neitsyt - kauris
Oma liittoni (31v) päättyi n. 1½ vuotta sitten. Alku oli helpotus, mutta uutta suhdetta en voinut edes ajatella, enne kuin olin käynyt läpi mikä meni vikaan ja miksi. Siihen ei tietenkään koskaan löytyne vastausta. Ehkä emme osanneet elää elämäämme ja unelmiamme.
Itse kaipaan hyvää kumppania, rakastettua, mutta se tuntuu olevan vaikeasti toteutettavissa oman varauksellisuuteni vuoksi. Ystäviä kyllä on, ei sen enempää. Tällähetkellä olen "silmät avoinna", jos sittenkin. Neuvoja en osaa sanoa, muuta kuin, että silmät auki ja uutta elämää kohti. - naiskauris*
vuotta eron jälkeen (tuli yllätyksenä), pahojen tunnekuohujen mentyä, teen oikeastaan vain työni ja nukun yöni.
Omasta mielestäni olen epäonnistunut luuseri, joka ei älynnyt, että liitossa oli jotain vialla ja joka on lisäksi taloudellisesti tippunut A-luokasta B- tai C- luokkaan.
On tosi tylsää reilusti yli 5-kymppisenä taas kerran maksaa esim. asunnon ja mökin
jo kerran maksettuja seiniä.
En oikein voi kuvitella, että alkaisin edes yksinäisen vanhenemisen pelosta seurustella jonkun miehen kanssa, sillä useimmat ikäiseni vapaat miehet kuuluvat mielestäni samaan eronneitten luuserikategoriaan kuin minäkin. Ei pahemmin houkuttele.
(Ukkomiesten kanssa en missään tapauksessa ala sekoilla.)
Tuttavilleni ja työtovereilleni en asioistani tai mietteistäni paljon kerro.
Heiltä saan kuitenkin vaiteliaisuudestani huolimatta yllätyksekseni usein kuulla, miten ihmeen hyvin olen erosta selvinnyt ja miten minusta onkaan taas tullut entinen iloinen itseni. Mielenkiintoista :)- KaurisNainen
Voimakkuudestaan huolimatta myös Kauriit ovat haavoittuvaisia. Ominaisuudet eivät ole toisensa pois sulkevia, vaikka joskus niin tunnutaan ymmärrettävän.
Olen ajatellut, että oikeastaan Kauris monasti valitsee itse oman yksinäisyytensä.
Itse en ole erityisen myötätuntohakuinen saati että sallisin itselleni hetkeä kauempaa "julkista" itsesäälissä rypemistä.
Haavojen nuoleminen kestää kuitenkin aikansa ja mieluimmin nuolen ne omissa oloissani, jotten olisi rasitus muille (=ympäristöhaitta :) ).
Näin todennäköisesti syntyy käsitys vahvasta selviytyjästä tai kylmästä tai tunneköyhästä ihmisestä, joka ei pahassakaan tilanteessa hetkahda.
Erossa yksin jäänyt ja sen jälkeen yksikseen elämään jättäytynyt, - Vanha Kauris
KaurisNainen kirjoitti:
Voimakkuudestaan huolimatta myös Kauriit ovat haavoittuvaisia. Ominaisuudet eivät ole toisensa pois sulkevia, vaikka joskus niin tunnutaan ymmärrettävän.
Olen ajatellut, että oikeastaan Kauris monasti valitsee itse oman yksinäisyytensä.
Itse en ole erityisen myötätuntohakuinen saati että sallisin itselleni hetkeä kauempaa "julkista" itsesäälissä rypemistä.
Haavojen nuoleminen kestää kuitenkin aikansa ja mieluimmin nuolen ne omissa oloissani, jotten olisi rasitus muille (=ympäristöhaitta :) ).
Näin todennäköisesti syntyy käsitys vahvasta selviytyjästä tai kylmästä tai tunneköyhästä ihmisestä, joka ei pahassakaan tilanteessa hetkahda.
Erossa yksin jäänyt ja sen jälkeen yksikseen elämään jättäytynyt,Hyvin osuva on kirjoituksesi. Sama on täällä - ulos päin säilytetään vahva kuva ja sisintä kuitenkin ajoittain särkee. Yksin kanssa olen nyt elellyt ja vähän samaan olen ajatuksissani päätynyt, että kiirettä ei kannata pitää. Täytyy oppia nauttimaan tästä vapaudesta, että saa ja voi tehdä, mitä itse haluaa eikä tarvitse kuunnella toisen mielipidettä asioiden hoidossa. Se, että on taas kaikki langat omissa käsissä, on tuottanut minulle ainakin suurta mielihyvää ja se että tulevaisuutta voi suunnitella aivan uudelta pohjalta ja kaivaa esiin jo monia haudattuja unelmia ja alkaa pikkuhiljaa niitä toteuttamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383829Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362964Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22718