Niin. Halusin vaan tiedustella, että käykö joidenkin muiden hermoille anoppi. Pidin ennen raskauttani anoppia suhteellisen "normaalina". Nyt minua on alkanut suorastaan ärsyttää hänen käytöksensä. Hän olettaa tietävänsä että minun sisällä kasvava lapsi on poika. Aina kun näemme anoppi sanoo esim. Muista laittaa lämpöistä päälle, ettei pikkumies palellu. Muista syödä hyvin, että poika kasvaa!
Jumaliste. Erittäin raivostuttavaa. Hän uskoo, että se poika. Alusti asti on tullut sellaista vihjailua... kun on paha olla niin se on poika, tuo maha kertoo, että se on poika. jne. jne.
Anopin puheiden perusteella olen alkanut toivoa tyttöä. Onko se väärin? Haluan, että anoppi pettyy.
Anopista ongelma
14
1925
Vastaukset
- b.b
Omakin anoppi rasittaa pahasti välillä..
Tiedätkö, luultavasti anoppisi sanoo jos tytön saat "että mä tän tiesin, tyttöhän se on!"- rv 22
hah. :D Taidat tuntea anoppini...
- Haavehuuto
Välttele anoppiasi nyt vaan niin paljon kuin on mahdollista. Se tekee hyvää, verenpaine laskee :) Mutta totta! Tuommonen on äärimmäisen raivostuttavaa. Anoppi on vieras, "toinen nainen", eikä hänellä ole mitään asiaa sinun raskausreviirillesi. Hän ei tietenkään tule ajatelleeksi, kuinka ikävältä tuntuu tuommonen. Luultavasti vaan huolehtii hyvää hyvyyttään. Mutta nimeämällä vielä syntymättömän lapsesi oman mielensä mukaan pojaksi, on se sama kuin hän omisi vauvan itselleen, eikä sinulla ole mitään vastaanmukisemista! Sympatiat sinulle.
- ajatuksiaa
Ensin, kun luin tuon tekstin, ajattelin, että häh? Mitä sitten jos anoppi ajattelee vauvan olevan pojan. Mutta palauttelin omia raskausajan tuntoja mieleen, olet oikeessa! Mulla tuota sukupuolen arvuuttelua ei ollut anopin (muistelen ainakin) osalta vaan yhden toisen, ja palutui mieleen, kuinka ärsyttävää se oli. Ei ehkä sellanen ei raskaana oleva sitä ymmärrä samoin, mutta ärsyttävää oli. Nuo kommentit "syö hyvin, älä palellu" tuli kyllä sen miljoona kertaa anopin suusta ja olihan se aaarrggh rasittavaa. Jännä, kun ei edes oma äiti noin kommentoinu. No oma äiti onkin aina oma äiti ja paras sellanen! Mutta anoppi, en tiedä mikä tarve on aina sanoa viimenen sana. Mutta mulla on omat psykologiset tulkinnat tuohon...ei siitä sen enempää...
- kans *argh*
Mun anoppi jaksaa aina paasata siitä et mun pitää syödä. Ihan kun ihmisellä ei olis pakottava tarve siihen ihan itestään! *raivoa*
Mut appiukko sit jaksaa aina siitä (hirven)lihasta paasata. Mä kun en syö kun kanaa ja vähän kalaa. Ja kommentti/käsky kuuluu: "sun pitää alkaa syömään (hirven)lihaa että poika kasvaa". eli siellä on ne kaks --> liha ja poika.
Viimeks kun nähtiin appivanhemmat, niin oltiin avon isoveljen lapsen ristiäisissä. Siellä appiukko kehtas alkaa aukoon mulle päätä KAIKKIEN kuullen. Ja luuli tietty et mä en sano mitään. Hänen hamrikseen olen tällanen tikittävä atomipommi, ja mua ei paljon kiinnosya ketä siinä ympärillä on jos mulle ihan avoimesti vittuillaan! Joten annoin palaa samalla mitalla takas! Ja niin se ukkeli piti päänsä kiinni. *hah*
En halua riidellä appivanhempieni kanssa. Mutta välillä vaan palaa hihat! Mä oon aikuinen ihminen, ja niillä ei ole mitään oikeutta alkaa mua määräileen. Nii-ih!
Onnekseni meillä on hyvä hajurako välissä, 500km. ;) Ja nään niitä n. 2 kertaa vuodessa. Tosin mun raskauden myötä anoppi tekstaa mulle 1-2 kertaa viikossa. Mut ei se haittaa. Saahan se kysellä lapsenlapsensa ja miniän vointia.
Tuo liha ja sukupuoli homma vaan ottaa aivoon!
Anteeks avautuminen! ;)- -Täti Vihreä-
Musta ois kiva jos joku osoittaisi kiinnostuksensa ja huolenpitonsa tulevastaa äidistä ja lapsesta...
Kai se jatkuva paapominen voi hermostuttaakin, ja se voi olla että itsensä hillitseminen tässä hormonimyräkässä voi välillä olla työn takana ;D
Sitten tuo sukupuolen vihjailu ja "toivominen" on kyllä aika loukkaavaa ja kurjaa..
Onneksi voit otta vähän etäisyyttä, kaikilla sitä mahdollisuutta ei aina ole.
- .............
Meillä ihan vastaava tarina, mutta jauhajana on appiukko! Itselleni on ihan sama kumpi tulee, mutta appiukko puhuu aina pojasta....ärsyttää! Ihan ku tyttö ois jotenki ongelma?! Onneksi asuvat parin tunnin ajomatkan päässä, niin ei tarvi usein kuunnella!
- ASV
Mullakin anoppi joka on ärsytykseen asti hokenut tulokkaan olevan poika ja mikä ärsyttävintä,HÄN kuuli asian ennustajalta,PAH!
Meillä esikoinen on poika ja tulokaskin saa olla kumpi vaan kunhan on terve,se on pääasia..
Meillä alkuun anoppi puhui esikoisellemme,että sitten kun veikka syntyy..JNE!
Ja ärsyttävintä oli,kun rupesi kyselemään minkälaisen kastemekon haluan (teki mieheni veljen lapselle vaaleanpunaisen unelman),että rupeaako jo tekemään samanmoista,mutta vaan vaaleansinistä...ARGH!!! Minä pidin suuni kiinni,mutta mielessäni ajattelin,että jos tulokas on poika,tulee kastemekko olemaan tavanomanien ja valkoinen!
Juu,mun "tilanteeseen" auttoi se, että todellakin vähensin kyläily kertoja anoppilassa ja taisi siitä hyötyä olla,kun ei sen perästä ole kysellyt kastemekoista eikä "veikkaillut" sukupuolta... - Piitu
Tuttua puhetta....Meillä anoppi ja appiukko puhuvat jo "ihan yleisenä tietona", että tulokas on poika....Siinä sitten ollaan tuttaville jouduttu jo jokusen kerran selittelemään, että emme todellakaan tiedä kumpi on tulossa...Voi vaan kuvitella sitä "minähän sanoin" rulianssia, jos poika tosiaan tulee...ARGGGH!
- appiukko puhuu pojasta
kaikki muut lapsenlapset on tyttöjä, joten toisaalta ymmärrän, mutta sitten toisaalta EN. Kyllä se sit nähdään kun syntyy....
- rv 22
Niin, tänään se jatkui taas puhelun muodossa kun anoppi soitti. Anoppi käski pitää pojan pojastaan hyvää huolta (?) Mä sitten tokasin, että TAI pojan tytöstään... anopille tuli kiire lopettaa puhelu!
Saa nähdä miten seuraava live tapaaminen menee. Kaikessa kulkee rajansa, en jaksa loputtomiin tätä poika-hössytystä. Mulle tulee vaan sellainen olo, että tyttö vauva ei ole tervetullut. Ihanko olisi minun syyni, että hän ehkäpä tulee pettymään...
Minulle lapseni sukupuolesta riippumatta on tärkein ja yritän olla välittä anopista vaikka asuukin melkein naapurissa. :/
Jatkoja kaikille anopeista kärsiville! Tai sitten vähemmän kärsiville. :) - toukovauva
Moi,
Minulla on oma äiti ongelmana. Kertoo kuinka hän tulee kasvattamaan lapsellemme hyvät käytöstavat ja väheksyy minua alituiseen eikä kunnioita meitä juuri millään tavalla?! hän saa minut nykyisin varpasilleen ja huomaan että pelkään hänen seuraansa. adrenaali nousee aina huippulukemiin kun tapaan äitini, joten olen nyt vältellyt hänen seuraansa, pelkään että huono mieliala tarttuu lapseen... muilla ei varmaankaan ole vastaavanlaisia ongelmia? Olisi mukava kuulla olenko ainoa.- zippp
Miksi ylipäätään tapaat äitiäsi jos hän on tuollainen? Et ole ainoa ja tiedän sanoa että tuollaiset ihmiset eivät muutu.
- toukovauva
zippp kirjoitti:
Miksi ylipäätään tapaat äitiäsi jos hän on tuollainen? Et ole ainoa ja tiedän sanoa että tuollaiset ihmiset eivät muutu.
Ehkäpä juuri sen takia että toivon hänen muuttuvan. ja koen myös velvollisuudentunnetta koska hän on kuitenkin äitini ja minun pitäisi hyväksyä hänet hänet sellaisena kuin on.
Olen kuitenkin nähnyt sen jo liian monta kertaa ettei mitään pysyvää parannusta tapahdu. Hän jaksaa tsempata n. viikon kunnes oikea luonto päsee taas esiin.
Poden huonoa omaatuntoa ja tuntuu että olen paha tytär jos hylkään hänet. Toisaalta minulla ei ole vaihtoehtoja, joko pilaan oman ja sitä myötä lapseni elämän tai lopetan yhteydenpidon häneen täysin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1705041Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa243649Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1713457Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss412971Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082719Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie302086Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121934Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191915Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1571554Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo121515