Peräkärryn kytkentäkaavio USA-mallista

Janne Kinnunen

Tarkoitus olisi päivittää nykyinen asuntovaunuun soveltuva peräkoukun kytkentärasia normaaliin peräkärryyn käyvään malliin. Nykyinen on USA-mallia ja siinä on 13 1 johtoa. Siinä on 16A ja 32 tai 37A sulakkeilla johtimia. Jääkaapille ja asuntovaunun laturille löytyy piuhoja ja vaikka mitä kuuluukin asuntovaunuihin. Nyt pitäisi keksiä tuo kytkentäkaavio, jotta saan oikeat piuhat kiinni normaalin peräkärryn kytkentärasiaan.

Katselin netistä noita asuntovaunurasioita USA-mallisena, mutta niissä on pentele osa johtimista eri värisiä kuin minulla. En ole löytänyt kuin yksiväristen johtimien kytkentäkaavioita, minulla on myös raidallisia johtimia ja kaikki piuhat eivät mielestäni täsmää. 5 johdinta on paksuja ja loput ohuita.

Olen jo löytänyt johtimet jarruvaloille, parkeille ja peruutusvaloille. Vilkkuja en vielä onnistunut löytämään.

Löytyykö kokemuksia moisesta modifikaatiosta?

4

1861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyminen..

      Vilkut on usein amerikanautoissa samat kuin jarruvalotkin.
      Täällähän tuo ei käy.
      Helpoin tapa on vetää johdot rasialle etuvilkuilta.

      • Anonyymi

        hommaa adabteri esim motonetistä hinta n 5,00 e siinä kaikki ja toimii.


    • Palpatine

      Meitsin T&C :ssä on peräkoukku pistokkeineen. Stöpselinä on saksalaismallinen monipiikkinen pistoke, kaikki valot vaunussa OK. Tähän monipiikkiseen pistokkeeseen saa adapterin, johon voi liittää sen normaalin perävaunun pistokkeen, maksaa muutaman euron.

      Kärry on jenkki, mutta saksmannit ovat kai sitten hoitaneet koukun sähkökytkennät.

    • ElCamino

      vilkuillehan saa helposti etuvilkuilta, mutta mitenkäs perävaunun jarruvalot sitten? ilmeisesti tutustuttava auton sähköjärjestelmään perusteellisemmin että läytää ohjauksen jarruvaloikke vilkkujen häiriintymättä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe