Mitä v_____A!!!!
Meillä on taloudessa saksasta tuotu C180. ajettu alle 200tkm (oikeesti 800tkm). Nyt sen kaasuläppä jäätyy niin että kierrokset heittelee 1-5 tuhannen välillä, ilman kaasua. Juuri tsekattu, kun rapsuttaa jäät pois kaasuläpästä niIn homma korjaantuu, auto käy kokoajan.
Onko suomiautojen ja noitten ilmanotto erilainen?
EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN TUONTIAUTOA!! (MINUN KOKEMUS)
T. R-UNKKU
tuontimersut on paskoja
29
13464
Vastaukset
- puhut..
C 180 ongelma paljon ajetuilla on nimenomaan kaasuläpän jäätyminen.
Moottorille pitäisi saada lämmintä imuilmaa.
Tuontimersuissa ei ole tuota ominaisuutta.
Kokeile vetää ilmanotto auton sisätilasta, eiköhän jäät sula. - valitettavasti
Joo kyllä näin on, saksassa ajetaan autoilla tosi paljon, sit ku ne tuodaan suomeen niin niillä on yleisesti ajettu 150tkm (todellisuus lähempänä tota 800tkm) ku ovat olleet vaan kakkosautoina!!!
Sit tulee ko ongelmia.... - 124
Pitääkö sitä tuontiuoa haukkua,jos sen ostaja on niin tyhmä,et ei erota 600000 ajokilometrin välillä mitään eroa.Sua kusetti myyjä ei auto.Toi jäätymisongelme esiintyy sitten uusissakin "suomi autoissa".
- r-unkku
jengi osaa jauhaa pa___aa mutta kertokaa joku onko se erilainen ja miten se kannattaa korjata, vai onko sittenkin TUONTIAUTO-KESÄAUTO? Tää yksilö on ainakin huono tapaus muista ei ole mulla kokemusta...
- toimii
Omassa taloudessa 2kpl tuontimersuja, ässä ja cee. Erona suomi-autoihin ylivoimaiset varusteet ja ruosteettomat korit. Suosittelen lämpimästi, paluuta ruosteisiin kotimaisiin taksin ruoppoihin ei ole.
Onhan niitä huonoja yksilöitä sitten toisaalta osta mistä ostat. - keino
toimii kirjoitti:
Omassa taloudessa 2kpl tuontimersuja, ässä ja cee. Erona suomi-autoihin ylivoimaiset varusteet ja ruosteettomat korit. Suosittelen lämpimästi, paluuta ruosteisiin kotimaisiin taksin ruoppoihin ei ole.
Onhan niitä huonoja yksilöitä sitten toisaalta osta mistä ostat.Lisätäämpä vielä. Pahvia keulalle, onhan imuilman ottoputki varmasti paikoillaan pakosarjalla? Onko läppä siinä asennossa että se tosiaankin ottaa lämmintä ilmaa pakosarjalta, eikä -80 asteista ajoviimaa keulalta?
Kysele lisää: mese.fi - asiaa
keino kirjoitti:
Lisätäämpä vielä. Pahvia keulalle, onhan imuilman ottoputki varmasti paikoillaan pakosarjalla? Onko läppä siinä asennossa että se tosiaankin ottaa lämmintä ilmaa pakosarjalta, eikä -80 asteista ajoviimaa keulalta?
Kysele lisää: mese.fitässä korjausvinnkki c-koppaselle mersulle jossa ei ole sitä talviasentoa, eli ottaa ainoastaan raakaa ilmaa keulalta.
muoviputki poikki syyvärin vierestä, 55mm:n alu-kurkkuputki klemmarilla kiinni ja siitä veto pakosarjan päälle. Katotaan toimiiko, ei vielä testattu? - on tuollaiset
keino kirjoitti:
Lisätäämpä vielä. Pahvia keulalle, onhan imuilman ottoputki varmasti paikoillaan pakosarjalla? Onko läppä siinä asennossa että se tosiaankin ottaa lämmintä ilmaa pakosarjalta, eikä -80 asteista ajoviimaa keulalta?
Kysele lisää: mese.fipakkaset, ei ainakaan Suomessa, eikä maailmassaole mitattu -80 asteen pakkasia. Ja yläasteen fysiikan lukeneet tietävätkin, ettei ilman virtaus alenna lämpötilaa. Vaikka aistimus iholla muuttuukin.
- C200
minulla. Kylmänä ei toimi huonostikkaan.Käy niin rikkaalla, että luulisi dieseliksi koko autoa. Auton kun saa normaali lämpöiseksi, niin toimii kuin unelma. Liekkö muilla samaa vikaa. MB vm-94 C200.
- rikastin
Autossasi ei jäädy mitään.Imusarjassa on pieni ilma vuoto,esim jokin alipaineletku murtunut,sarja löysällä.Vähän tekniikasta perillä oleva löytää vuodon hetkessä.Erittäi yleisiä vikoja.Korjaukset ovat helppoja ja halpoja,kunhan et käytä vehoa.
- Scheisserei
Suomipojalle pitää näköjään olla Suomiauto, joka on täysi myytti. Keskimäärin autot ovat Saksassa paremmassa kunnossa kuin loppuun ajetut entiset Suomi-taksit ym. koneurakoitsijoiden tunkkaiset mersut. Te suomipoika-juntit, jotka saksaa osaamattomina ostatte ensimmäisen puunatun Mersun Hampurin tai Berliinin turkkilaisten kanahäkeistä, jättäkää auton osto osaavien käsiin älkääkä itkekö täällä töppäilyjänne.
- tuc
Ei kai se kielitaidosta ole kiinni, että millaisen auton valitsee. Saksanmaa on niin täynnä autoja, että valikoimaa löytyy joka lähtöön.
Viime kesänä pari tuhatta autoa Frankfurtissa kolunneena voin sanoa, että huomattava osa oli täyttä paskaa (kolaroituja, kuppaisia ja ylihinnoiteltuja), mutta seassa aivan loistavia helmiä. Päivän tai pari kun jaksaa panna auton hakuun, niin varmasti löytää vähintään tyydyttävän, kunhan kriteereissä ei ole jokaikistä varustetta ja mallistakin voi joustaa.
Itselleni minimivarustelu on nykyään automaattivaihteisto, ilmastointi, nahkasisusta ja vakionopeudensäädin. Sen päälle kaikki on plussaa ja tarpeeksi sopivan sattuessa voisin jopa harkita manuaaliakin. Suomiautoa en osta enää koskaan, jollei verotuskäytäntö muutu.
Tällä hetkellä alla on saksantuonti 1998 C 280 T Sport, joka käynnistyy -25 asteen pakkasella kuin palmun alta ja lämpiää todella nopeasti. Sitä minä en kyllä ymmärrä, että miksi ihmeessä joku jaksaa sieltä Saksasta niitä 180-koneisia edes hakea, kun litra lisää nostaa ajonautinnon (ja usein varustelutason samalla) uusiin sfääreihin mutta hinta nousee vain muutamalla tonnilla. Veikkaan, että tässä tapauksessa on taas kyseessä ostaja, joka on halunnut Saksan halvimman C-sarjalaisen. Halvinta hakiessa saa paskaa käteen, se on fakta!
Talviautona Mersu on aivan huippuluokkaa, oli tuonti tai ei, käynnistyy varmasti ja etenkin sporttialustalla todella nautittava ajettava liukkailla. Totta kai VOISIN ajaa uudella Kia Cerantolla (vai mikä paska onkaan), mutta kun halvemmaksi tulee taittaa sama matka V6-koneisella tilavalla ja turvallisella farmarilla, niin tyhmähän sitä saa olla, jos Kiaan päätyy.
- EI "TUONTIAUTO"?
Kaikki autoa myyvät (yksityiset ja liikkeet) ilmoittaa "suomi-auto" mutta en ole juurikaan "tuontiauto"
MIKSI NÄIN? Herää pieni epäilys...- takia
Muutama vuosi sitten nimenomaan mainostettiin Saksasta tuotuja autoja saksantuonteina. Se oli suositus.
Mutta ei tarvita kuin muutama huono kokemus, joilla leimataan Saksan tuonnit huonoiksi. Jos autoja tuodaan vuodessa 30000 kpl ja niistä 100 on huijarien tyhmille myymiä kolariautoja, niin mitä ne loput 29900 kpl ovat.
Olen niitä nähnyt: ruosteettomia, varusteltuja ja huollettuja. - Kallonkutistaja
Nykyiseen vaihdon yhteydessä myin vanhan "suomi-autoni" pois. Ilmoituksiin en laittanut suomi-auto. Mutta kun kymmenes kyselijä kysyi (peloissaan?), "ettei vaan ole suomi-auto", niin korjasin ilmoitusta ja lisäsin siihen "suomi-auto". Turhat kyselyt loppuivat kokonaan ja niistä muutamasta harvasta kyselijästä löytyikin se ostaja.
Nykyinen on tuontiauto, mutten ole varma, että aikanaan kun siitä luovun, laitanko ilmoituksiin "tuontiauto"? Ehkä samasta syystä sekin pitää laittaa.
- ihan kunnossa
Siis valitat, että 800000 km ajetussa autossa läppä jäätyy! Eikö siinä ole mitään kunnon vikaa. Sullahan on huippukuntoinen mersu.
Ja mistä ne kilometrit varmistit.- r-unkkis
Hatunnosto autolle jolla on ajettu paljon enemmän kun mittarin 200tkm (Japanilaiset olis jo romupaalina)
Vaikka tolla autolla olis ajettu 1km se ei toimisi pakkasessa, kun se ottaa imuilman raakana keulalta, eikä niinkuin suomiautossa pakosarjan päältä. Kesäauto siis... eikö muilla ole samanlaisia kokemuksia? ne 30000 muuta autoa/vuosi joista puuttu toi imujutska? - MIKÄ????
r-unkkis kirjoitti:
Hatunnosto autolle jolla on ajettu paljon enemmän kun mittarin 200tkm (Japanilaiset olis jo romupaalina)
Vaikka tolla autolla olis ajettu 1km se ei toimisi pakkasessa, kun se ottaa imuilman raakana keulalta, eikä niinkuin suomiautossa pakosarjan päältä. Kesäauto siis... eikö muilla ole samanlaisia kokemuksia? ne 30000 muuta autoa/vuosi joista puuttu toi imujutska?Ja kukahan viisas on keksinyt,että kaasuläppä on jäätyvää ainetta.Mielestäni vesi on jäätyvää ainetta.Imuilman kosteus sinne jäätyy,jos jäätyy.Kovalla pakkasella ilmankosteus on niin pieni,ettei imuilma puolella mihinkään ilmaannu jäätä.Kosteus on suurimmillaan 4,-4c,jolloin imuilma kannattaa ottaa pakosarjan tuntumasta.Jos moottorin oireet edm lämpöaluella vika ,jään kertyminen,muutoin vika on tekniikassa.Huom, kylmäkään ei jäädytä mitään ilman jäätyvää ainetta.Raaka kylmä ulkoilma=pieni kosteusprosentti,iso happiprosentti=enemmän tehoo.FAKTAA.Voi tarkistaa tietokirjallisuudeta.
- olet
MIKÄ???? kirjoitti:
Ja kukahan viisas on keksinyt,että kaasuläppä on jäätyvää ainetta.Mielestäni vesi on jäätyvää ainetta.Imuilman kosteus sinne jäätyy,jos jäätyy.Kovalla pakkasella ilmankosteus on niin pieni,ettei imuilma puolella mihinkään ilmaannu jäätä.Kosteus on suurimmillaan 4,-4c,jolloin imuilma kannattaa ottaa pakosarjan tuntumasta.Jos moottorin oireet edm lämpöaluella vika ,jään kertyminen,muutoin vika on tekniikassa.Huom, kylmäkään ei jäädytä mitään ilman jäätyvää ainetta.Raaka kylmä ulkoilma=pieni kosteusprosentti,iso happiprosentti=enemmän tehoo.FAKTAA.Voi tarkistaa tietokirjallisuudeta.
No niin pikku ainstaini. meinaatko että ilma on auton keulalla happipitoisempaa kuin pakosarjan päällä ja siinä on enemmän happea?
toiseksi jokainen tietää mikä siellä jäätyy, vaan insinööri pystyy tollaiseen pilkun nussimiseen... - pomppas
olet kirjoitti:
No niin pikku ainstaini. meinaatko että ilma on auton keulalla happipitoisempaa kuin pakosarjan päällä ja siinä on enemmän happea?
toiseksi jokainen tietää mikä siellä jäätyy, vaan insinööri pystyy tollaiseen pilkun nussimiseen...Miksiköhän joka helvetin pikku turbon virittäjä laittaa sen coolerin sinne maskin taa,eikä vedä putkee suoraan imusarjaan,ois pienempi viivekin.HÄ?Esim kovalla pakkasella et saa kaasuläppää/kaasutinta jäätymään V-tu millään,ellet kaada koneeseen vettä,tai sit oot tavan "kaima"
- joo
pomppas kirjoitti:
Miksiköhän joka helvetin pikku turbon virittäjä laittaa sen coolerin sinne maskin taa,eikä vedä putkee suoraan imusarjaan,ois pienempi viivekin.HÄ?Esim kovalla pakkasella et saa kaasuläppää/kaasutinta jäätymään V-tu millään,ellet kaada koneeseen vettä,tai sit oot tavan "kaima"
holmo.. ko mallissa on vakiona se imuputki maskissa tai syylarin vieressä. Gyntteri in ihan suunnitellut niin. ja se jäätyy, ku siitä puuttuu talveen kuuluva imuilman "lämmitys"... tuontiauto...
- mersut ?
eikös ne kaikki ole tuotu ei kait niitä Suomessa tehdä
- 180
S----na eikö muuta enää keksitty ko läpän jäätyminen.sinnehän pitää saada lämmintä keliä,mieti!!!???.Ihan sama oliko tuonti vai suomi, samat (viat) eli tyyppi ongelmat.
- eihän
autossa vikaa ole vaan tyypissä,haukkuu suotta hyvää autoa,ihme tyyppi !
- MERSU
eihän kirjoitti:
autossa vikaa ole vaan tyypissä,haukkuu suotta hyvää autoa,ihme tyyppi !
Jos on tyypissä vika,niin miks ei auto käy? Onks se sittenkin auton vika?
- sinua
Etkö sä ymmärrä, tuontiautoista puuttuu osia jotka pitää olla täällä pohjolassa. niin ei jäädy paikat!
Niin esimerkiksi PERSEENLÄMMITTIMET!! ne on tosi hyvät jos ne on. varsinkin jos on nahkapenkit!!! ne on ihan sata___n kylmät ku niihin heittää hanurin - 30 asteen pakkasessa. Ja sit jos autolla pääsee 20km ja sit se alkaa temppuilla ku ei oo imuilman lämmitysta!! EI SIINÄ LAAJA TIETOKONE AUTA!! EIKÄ KRUISERI, EIKÄ KATTOLUUKKU EIKÄ LEVEET RENKAAT JA 17-TUUMASE VANTEET, VAI?
ELÄKÖÖN TUONTIAUTOT!!! NE ON KÖYHIEN PIKKUNILKKIEN MÄRKIÄ PÄIVÄUNIA!!! OSTAKAA LADA!!!! - 180
sinua kirjoitti:
Etkö sä ymmärrä, tuontiautoista puuttuu osia jotka pitää olla täällä pohjolassa. niin ei jäädy paikat!
Niin esimerkiksi PERSEENLÄMMITTIMET!! ne on tosi hyvät jos ne on. varsinkin jos on nahkapenkit!!! ne on ihan sata___n kylmät ku niihin heittää hanurin - 30 asteen pakkasessa. Ja sit jos autolla pääsee 20km ja sit se alkaa temppuilla ku ei oo imuilman lämmitysta!! EI SIINÄ LAAJA TIETOKONE AUTA!! EIKÄ KRUISERI, EIKÄ KATTOLUUKKU EIKÄ LEVEET RENKAAT JA 17-TUUMASE VANTEET, VAI?
ELÄKÖÖN TUONTIAUTOT!!! NE ON KÖYHIEN PIKKUNILKKIEN MÄRKIÄ PÄIVÄUNIA!!! OSTAKAA LADA!!!!niistä mitään osia puutu,kun niihin perehtyy vähän huolellisemmin,ajatteleppa mitä mä meinaan.
- yksinkertainen
180 kirjoitti:
niistä mitään osia puutu,kun niihin perehtyy vähän huolellisemmin,ajatteleppa mitä mä meinaan.
nyt en ymmärrä!?!?
- MB tyytyväinen
Vai niin,
mä ostin oman tuontimersun reilu vuosi sitten (MB C 220 CDI farkku -99). Mittarilukema 139 tkm, ja sain asiasta varmistuksen tehtaalta, kun autoa oli käytetty uudesta asti merkki huollossa. Saksa on, kuten Suomi, sivistysvaltio. Lähettivät huolloista dokumentit postitse ILMAISEKSI!!
Auto on mielestäni ikäisekseen tosi hyvässä kunnossa. Teetin ruosteenestokäsittelyn, ja liikkeessäkin ihastelivat puhtaana kiiltelevää alustaa. Vähän toista, kuin Suomessa tönkkösuolatut talviautot.
Kerran auto jäätyi talvipakkasilla, mutta asiaan auttoi 10 euron polttoainesuodattimen vaihto.
Ei minusta ollenkaan huono vaihtoehto......
Kuten Suomessakin, käytetyn auton historia ja kunto pitää tarkistaa, eiks niin??
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244716- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483125- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539