http://koti.phnet.fi/elohim/Abortti
Onko sinulle tehty abortti tai oletko ollut siinä elämäntilanteessa, että olet suunnitellut sen tekemistä? Tämä tilanne on varmasti tullut eteen monien kohdalla, ja he ovat epäröineet, miten menetellä tässä asiassa, kun eivät ole olleet henkisesti valmistautuneita kyseiseen tilanteeseen.
Seuraavilla riveillä aiotaankin tutkia tätä asiaa, joka ei varmastikaan ole niitä kevyimpiä aiheita. Aiomme käsitellä varsinkin sitä, onko abortti oikein, mitä asioita käytetään sen perusteluun ja miten ihmisen kehitys yleensä tapahtuu. Sillä nämä seikat ovat tärkeitä selvittää, koska niistä riippuu hyvin paljolti se, mitä ajattelemme tästä asiasta.
Joka tapauksessa mm. seuraava lainaus osoittaa meille hyvin, miten vaikea asia odottamaton raskaus voi olla monille ihmisille, varsinkin jos he eivät ole
siihen henkisesti valmistautuneet ja olleet valmiit - se voi tuntua heistä raskaalta taakalta. Tästä esimerkistä käy myös ilmi, että kaikesta propagandasta
huolimatta monilla abortin tehneillä on jälkeenpäin käsitys siitä, että he sittenkin
tekivät väärin. He saattavat tuntea siitä syyllisyyttä, mutta eivät voi sitä enää
peruuttaa:
http://koti.phnet.fi/petripaavola/sikio.jpg
Abortistä tosi tärkeää asiaa!
10
2279
Vastaukset
- ris-ta
Ookei, itsestäni voin sanoa sen, että aborttiani en ole katunut päivääkään, en pidä aborttia pahana. Mielestäni abortti on oikein, mutta olkoot se vain minun mielipiteeni.
- mieltä!
Parempi kun teit abortin kun olet vain itseäsi ajatteleva henkilö!
Nythän kakara voit mennä BILETTÄMÄÄN!!
Pitääkö sitä kersojen mennä panemaan jos ei ota sitä riskiä,että jos tulisin äidiksi sen jälkeen!!??
SÄ oot vasta teini,uskon todellakin että tulet katumaan vanhempana.kuin tuttavani.Jos näet sen ikäisen lapsen vanhempana (AIKUISENA) niin ymmärrät mistä puhun!! - ris-ta
mieltä! kirjoitti:
Pitääkö sitä kersojen mennä panemaan jos ei ota sitä riskiä,että jos tulisin äidiksi sen jälkeen!!??
SÄ oot vasta teini,uskon todellakin että tulet katumaan vanhempana.kuin tuttavani.Jos näet sen ikäisen lapsen vanhempana (AIKUISENA) niin ymmärrät mistä puhun!!Älähän nyt päälle käy! Ja Todellakin olen vasta teini, 17-vuotias. Kyllä, abortin tehdessäni ajattelin itseäni. Ja mikä parasta, kyllä, nyt voin mennä bilettämään. En aio hankkia lapsia vanhempanakaan, ehkäpä adoptoida. En edes tiedä kuinka vanha lapseni olisi nyt, en ole jaksanut sellaisia ajatella. Eivät kaikki ole kuitenkaan kuin tuttavasi, katsele vaikka vanhoja kommentteja, joissa monet ovat kertoneet vuosienkin jälkeen pitäneensä aborttia oikeana ratkaisuna, eli vielä silloinkin, ku he eivät ole enää teinejä, vaan ovat kasvannet yhtä aikuisiksi kuin sinä!
- jotain uskomatonta!
mieltä! kirjoitti:
SÄ oot vasta teini,uskon todellakin että tulet katumaan vanhempana.kuin tuttavani.Jos näet sen ikäisen lapsen vanhempana (AIKUISENA) niin ymmärrät mistä puhun!!Sulla kyllä päässä viiraa, voisit itse "täydellisyys" mennä itseesi.
Oma on ongelmasi jos päätit niitä paskalinkoja tänne tehdä, ala muille toivo yhtä huonoa kohtalua kuin itsellesi. Vaikka kyllähän mä sua ymmärrän, vähemmästäkin tulee katkeräksi, lapsethan ovat kauheita ja sitä myöten elämä pilalla...
Enkä todellakaan kadu aborttiani, minulla akateemisen loppututkinnon omaavana ihmisenä on todellakin parempaa käyttöä rahoilleni kuin lapset. En myöskään koe voivani saada mitään henkistä hyvää lapsien kanssa jokeltelusta, isensä kehittämisestä puhumattakaan. Vauvakoneena toimiminen ei ole minun haaveissani eikä tulevaisuudessani.
Nii ja en aijo mennä sterilisaatioon, miksi pitäisi? Miten mun abortit muille kuuluu, vaikka toivonkin, että tämä oli ensimmäinen ja viimeinen aborttini.
Minua ei kiinnosta eikä merkkaa muiden haukkumiset, toivonpa vaan että harkintavaiheessa tai juuri toimenpiteessä olleiden ihmisten ei tarvitsisi kuunnella loukkauksia tai muuta herjaavaa. Oikea keskustelu olis paikallaan.
Mene ja kouluttaudu, voisit vaikka samalla oppia käyttämään aivojasi. - arvostella
jotain uskomatonta! kirjoitti:
Sulla kyllä päässä viiraa, voisit itse "täydellisyys" mennä itseesi.
Oma on ongelmasi jos päätit niitä paskalinkoja tänne tehdä, ala muille toivo yhtä huonoa kohtalua kuin itsellesi. Vaikka kyllähän mä sua ymmärrän, vähemmästäkin tulee katkeräksi, lapsethan ovat kauheita ja sitä myöten elämä pilalla...
Enkä todellakaan kadu aborttiani, minulla akateemisen loppututkinnon omaavana ihmisenä on todellakin parempaa käyttöä rahoilleni kuin lapset. En myöskään koe voivani saada mitään henkistä hyvää lapsien kanssa jokeltelusta, isensä kehittämisestä puhumattakaan. Vauvakoneena toimiminen ei ole minun haaveissani eikä tulevaisuudessani.
Nii ja en aijo mennä sterilisaatioon, miksi pitäisi? Miten mun abortit muille kuuluu, vaikka toivonkin, että tämä oli ensimmäinen ja viimeinen aborttini.
Minua ei kiinnosta eikä merkkaa muiden haukkumiset, toivonpa vaan että harkintavaiheessa tai juuri toimenpiteessä olleiden ihmisten ei tarvitsisi kuunnella loukkauksia tai muuta herjaavaa. Oikea keskustelu olis paikallaan.
Mene ja kouluttaudu, voisit vaikka samalla oppia käyttämään aivojasi.Aborttisi kuuluu muille siinä tapauksessa, jos olet tehnyt sen kunnallisella puolella ja veronmaksajien kustantamana. Kyllä meillä on oikeus arvostella asioita, joihin meidän veromarkkojamme käytetään. Myös sinulla on siihen oikeus, mikäli siis olet työssä ja maksat veroja.
- on kuules
arvostella kirjoitti:
Aborttisi kuuluu muille siinä tapauksessa, jos olet tehnyt sen kunnallisella puolella ja veronmaksajien kustantamana. Kyllä meillä on oikeus arvostella asioita, joihin meidän veromarkkojamme käytetään. Myös sinulla on siihen oikeus, mikäli siis olet työssä ja maksat veroja.
paljonko maksaa hauostaanotot ja masentuneet sekä onnettomat lapset veromarkkoina? Tulevaisuuden nuorisorikolliset? Kannattaako tänne tuottaa ihmisiä joiden henkistä hyvinvointia ei voida taata. Missä on silloin sinun veromarkkasi, hyötykäytössä?
Arvosteletko sinä sitten samalla lailla esim. maksansiirrossa olleita tai uutta maksaa odottavia entisiä alkoholisteja. Paljonko se heidän itseaiheuttamansa sairauden hoito maksaa? Järki käteen! Voisit oikeasti miettiä mihin niitä sun verorahoja menee ja kuinka paljon mihinkin. Löytyy varmasti aika monta muutakin epäkohtaa. Nii ja ne veromarkat ei anna sinulle oikeutta arvostella ketään. Kyllä muakin ottaa päähän maksaa veroja joista maksetaan luojaties mitä tukia lapsiperheille. Mielestäni he eivat niitä tarvitse. Elättäköön itse kakaransa jos niitä ovat päättäneet tehdä! - joo
arvostella kirjoitti:
Aborttisi kuuluu muille siinä tapauksessa, jos olet tehnyt sen kunnallisella puolella ja veronmaksajien kustantamana. Kyllä meillä on oikeus arvostella asioita, joihin meidän veromarkkojamme käytetään. Myös sinulla on siihen oikeus, mikäli siis olet työssä ja maksat veroja.
no,nythän oikean pommin lykkäsit!
verorahoilla kustannettu abortti!
tiedätkö mitä ylipainoisuus maksaa valtiolle!
aikas moni ihminen nykyjään syö itsensä liikalihavaksi ja sitten paikat ei kestä olemista ja elämää,lonkat vaivaa,sokerit koholla,pumpusta ottaa,ahistaa ja diabeteksen vaikutuksesta jalkoja hoidellaan jalkojenhoitajalla ja monet kerrat käydään kirurgilla poistattamassa varvas kerrallaan pois(sitä ennen tuhannet puhdistukset ja rapsutukset antibiootteineen) kun verenkierto on loppunut,kunnes katkaistaan nilkasta,polvesta tai ylempää ja silloin kyllä kelpaa verorahat näihin leikkauksiin ja kaikenmaailman apuvälineisiin,kolestorilääkkeisiin ja sokerilääkkeisiin ym.mittauksiin ja kotiapuihin!ja sit vie haukutaan hoitohenkilökuntakin siihen samaan syssyys kun itse ei taivu wc:ssä persettään pyyhkimään,niin ne abortin tekijäthän verorahoja syö!
järki käteen please!
läskinä oleminen ei ole yhtään sen parempi ja halvempi veromarkoille kuin alkoholisti!
- suude
Aivan mahtava linkki kiitos jeesukselle!!
- kokemus ja mielipide
Olen myös kokenut abortin enkä ole vielä katunut. En voi millään uskoa katuvanikaan myohemmin, sillä syyni olivat selvät ja kävin asian läpi pohjamutia myoten läpi päässäni. On hyvä käydä abortista arvokeskustelua, ihan kuten mistä tahansa muustakin aiheesta, mutta olen onnellinen, että meillä asian eteen joutuneilla on takanamme lain voima ja siten omasta kehosta päättämisen valta.
Itselläni vauvojen näkeminen tai tuon linkin tarjoamat tiedot sikion kehityksestä eivät saa aikaan ehkä aloittajan toivomaa tunnetilaa (katumusta, syyllisyyttä, jne.). Aborttiin valmistautuminen, sen sureminen ja siitä ylipääseminen tarkoittaa sitä, että pystyy kestämään tämän tiedon. Mitähän abortin yhteydessä sitten surtaisiin, jos ei juuri tätä asiaa.
Tiesittehän, että jälkiehkäisypilleri aiheuttaa myos abortin eli keskeyttää alkaneen raskauden. Siitä saa lisää pohdittavaa aborttikeskusteluun sekä ehkäisyasiaan. Ja tiedättehän myos, että jos jälkiehkäisypilleri ei toimi ja raskaus on tosiasia, abortti on edessä joka tapauksessa; silloin sitten lääketieteellisin syin sillä jälkiehkäisypilleri on todennäkoisesti vahingoittanut sikiotä.
Kannattaa käydä Verkkoklinikan sivuilla muuten katsomassa artikkelia tutkimuksesta, joka kumoaa hieman näitä peloitteluja katumisesta, masennuksesta ja itsemurhista jälkeenpäin. Tämän tutkimuksen mukaan, vastoin yleisiä luuloja, abortin läpikäyneet sairastavat harvemmin masennuksen kuin epätoivotun lapsen synnyttäneet. Kuitenkin olen sataprosenttisesti sen takana, että abortin täytyy aina olla hyvin pohdittu ratkaisu enkä suosittele kenenkään päätyvän siihen ratkaisuun, jos hiemankaan epäilyttää! Tunnen vanhemmat, jotka ovat viime hetkellä päättäneet toisin. Ja olen onnellinen heidän puolestaan.
Omassa elämässäni olen kokenut vain tukea vaikealla ratkaisulleni enkä tule koskaan muuta kokemaankaan. Yksikään paha sana, joka tätäkin kirjoitustani täällä varmaan seuraa pääse minua koskemaan, joten riehua saatte, mutta turhaa se on. Asiallista arvokeskustelua ja kommentointia kyllä mielelläni lukisin!- masentaja(ko)
jos alkaa ajattelemaan että sillä sikiöllä on jo oma persoona yms. niin voitaisiin yhtä hyvin ajatella että siittiötkin heiluttelevat pyrstöään ja osaavat uida ja jopa löytää tiensä perillekin joku onnekas, niin ei niitä enää malta heitellä viemäristä jne. Sehän olisi murhaamista.
Tosin en tarkkaa tiedä että missä vaiheessa tuo alkio alkaa ihmistä muistuttamaan, mutta minusta liika tunteilu abortti päätöstä tehdessä ei ole hyväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1562095Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3091786- 931587
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois801241Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001220- 671160
- 251091
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73986Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei24972