UUDET LOISTEPUTKET

amma

Olen hommaamassa 200 litran akvaariooni uudet loisteputket. Ovat noi nykyiset jo aika vanhat. Millaiset olisivat halvimmat mutta kuitenkin hyvät lamput? Saako ihan tavallisesta kaupasta. Esim marketista sopivia? Nyt akvassa näyttäis olevan aguarelle 30w (philips) Ja sit toinen on 30w tavallinen philips. Ostanko samanlaiset tilalle vai olisiko parempia ehdotuksia???

5

608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähti

ensinnäkin onko akvaariossasi minkälaisia kasveja? jos ei ole mitään vähänkään vaativampaa, kannattaa tyytyä päivänvaloputkiin. jos vähän "laadukkaampaa" valoa vaativia kasveja taas on, suosittelen itse sylvania aquastar putkia. mulla on kaks sellaista ja kasvit tykkää kovasti.
      ne on kylmän, violettiin taipuvan valkoiset. tuo aivan mahtavasti esiin kalojen värit.
      markettiputket on yleensä liian lämpimän valkoisia (keltaisia). tietenkin on vähän makuasia, mutta kovin keltaisilla putkilla alkaa ainakin levät rehottamaan eikä vesi näytä koskaan oikein puhtaalta.
      tosin, aquastarit ei oo halvimmasta päästä. 30w putki (luulen että sulla on tollaset, 90cm putket?) maksaa n. 15 e kappale. itse olen tilannut valaisinkaupan kautta mutta kyllä niitä myydään aika useissa lemmikkiputiikeissakin.
      mutta jos sulla on toiminut noi nykyiset hyvin ja olet tyytyväinen hintaan, ei välttämättä kannata lähteä vaihtamaan.

• amma

Soittelin sähköosuuskuntaan ja sieltäkin suositteli niitä sylvanian lampopuja. Maksaa 10 euroa. Haen loppuviikosta sieltä. Katotaan sit minkälaisia ne ovat.

• mikä se on
        amma kirjoitti:

Soittelin sähköosuuskuntaan ja sieltäkin suositteli niitä sylvanian lampopuja. Maksaa 10 euroa. Haen loppuviikosta sieltä. Katotaan sit minkälaisia ne ovat.

haluaisin myös sylvanian lamput.
        tai mistä nettikaupasta saa tilattua?
        Kiitos jo etukäteen.

• tähti
        mikä se on kirjoitti:

haluaisin myös sylvanian lamput.
        tai mistä nettikaupasta saa tilattua?
        Kiitos jo etukäteen.

semmosesta lamppu ja valaistuskaupasta.
        sieltä oon ite saanut helpoiten. en tiedä miten netistä saa tilattua.

• UllaJ

http://www.kouluakvaariot.fi/kauppa/index.php?cPath=25_48&osCsid=7dc581768c501b18810c91897017518a

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      99
      6612
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      369
      6191
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      3063
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      111
      2544
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2195
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1804
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1663
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1345
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1340
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1237
    Aihe