E39 ja E60/61 paremmuudesta , mielellään kuulisin E60/E61 omistajien/haltijoiden suusta , että kannattiko uuden hankinta ja oletteko tyytyväisiä ?.
Rehellisiä mielipiteitä.
8
1487
Vastaukset
- BMW Power
Minulla oli facelift E39 525iA -01 ja nyt E60 525iA -05.
En keksi mitään, missä vanha E39 olisi ollut parempi, vaikka sekin oli (on) erittäin hyvä auto.
Moottori, vaihdelaatikko, (sisä)tilat, hiljaisuus, varustelu (varauksin) ja mielestäni myös ulkonäkö sekä ulkoa että sisältä ovat paremmat uudessa E60:ssä.
Myös esim. cruise controlin käyttö on helpompaa ja monipuolisempaa uudessa ja (E60 vakio) Business radio/CD:n soundit ovat paremmat kuin vastaavassa soittimessa E39:ssä.
Joku on arvostellut iDriven käyttöä vaikeaksi mutta ei se sitä ole, kannattaa tosin aluksi lukea ohjekirja.- Jamppa
Kerro lisää miten e60 cruise on parempi käyttää kúin vanhan mallin. Eikö uudessa ole nappulat hankalasti erillisessä viiksessä, kun ne vanhassa on kätevästi ratissa.
- BMW Power
Jamppa kirjoitti:
Kerro lisää miten e60 cruise on parempi käyttää kúin vanhan mallin. Eikö uudessa ole nappulat hankalasti erillisessä viiksessä, kun ne vanhassa on kätevästi ratissa.
E60:ssä on oma viiksi mitä painamalla ylös tai alas saa cruisen päälle/pois.
Mittariin ilmestyy punainen viiva joka näyttää nopeus asetuksen.
Vetämällä viiksestä sisään vähän lähtee nopeudesta 1 km, vetämällä pienen "vastuksen" yli niin 10 km.
Sama tietenkin toisinpäin jos haluaa lisää nopeutta.
Viiksen päässä on sitten "vanhan" nopeuden palautus.
Pidin itse sitä nappiversioon tottuneena (E46 325Ci ja E39) ensin hankalana mutta nyt en enää vaihtaisi takaisin.
Sitä tahtoo helposti takertua vanhaan vaikka uusi onkin parempi.
Lienee inhimillistä mutta onneksi asiat kehittyvät... - Ostaja kand.
Ja miten paljon olet ajanut autollasi ?.
Kylkien kolhiintumisherkkyydestä on ollut puhetta(kylkilista puuttuu) , onko mainittavaa haittaa ollut?.
Ohjaamon käyttömukavuus ?, tuntui äkkiseltään oudolta koeajolla , oletko sopeutunut ?. - BMW Power
Ostaja kand. kirjoitti:
Ja miten paljon olet ajanut autollasi ?.
Kylkien kolhiintumisherkkyydestä on ollut puhetta(kylkilista puuttuu) , onko mainittavaa haittaa ollut?.
Ohjaamon käyttömukavuus ?, tuntui äkkiseltään oudolta koeajolla , oletko sopeutunut ?.Tällä ei ole vielä ajettu kuin 8 tkm mutta minulla oli aikaisemmin -04 mallinen jolla oli ajettu 24 tkm.
Tuo kylkilistojen puute ei ainakaan toistaiseksi ole haitannut.
Esim. mun vanhassa -01 E39:ssä oli pikku kolhuja lähes 10 kpl mutta vain yksi niistä oli maalatussa kylkilistassa.
Mielestäni auton etu- ja sivu äärikulmat ovat helppo hahmottaa mutta en vieläkään ole oikein oppinut missä auton perä loppuu.
Paljon kaupunkissa liikkuvana kadun etten ottanut PDC:tä eli parkkitutkaa.
Tuo ohjaamo on aivan loistava. Säädät iDrivestä kaiken kohdalleen ja sen jälkeen vaan ajat.
Ilmastointia ei tarkitse säätää, radion/CD:n ja puhelimen käyttönapit ovat ratissa. Ainoa nappi johon joutuu selän irroittamaan selkänojasta on penkinlämmitin, joka muuten on erittäin tehokas.
Penkkikin säätyy sähköllä.
Olen autooni päivittänyt tietokone ohjelmiston (minulla nyt versio 19.2) ja kaikki toimii moitteetta.
Jos nyt jotain huonoakin autosta pitää löytää, niin se on suht herkkä rengastukselle, en suosittele 225/55 17" suurempaa kokoa kaupunkiajoon enkä missään nimessä RunFlat renkaita.
Myös kova sivutuuli aiheuttaa jonkin verran etupään hakemista.
Älyttömän hyvä tietosaitti E60:lle on:
www.e60.net
Käytä Search toimintaa niin löydät varmasti vastauksen kysymyksiisi. - BMW Power
BMW Power kirjoitti:
E60:ssä on oma viiksi mitä painamalla ylös tai alas saa cruisen päälle/pois.
Mittariin ilmestyy punainen viiva joka näyttää nopeus asetuksen.
Vetämällä viiksestä sisään vähän lähtee nopeudesta 1 km, vetämällä pienen "vastuksen" yli niin 10 km.
Sama tietenkin toisinpäin jos haluaa lisää nopeutta.
Viiksen päässä on sitten "vanhan" nopeuden palautus.
Pidin itse sitä nappiversioon tottuneena (E46 325Ci ja E39) ensin hankalana mutta nyt en enää vaihtaisi takaisin.
Sitä tahtoo helposti takertua vanhaan vaikka uusi onkin parempi.
Lienee inhimillistä mutta onneksi asiat kehittyvät...Cruise ei lähde päälle ylös tai alas painamalla, ainostaan pois päältä.
Päälle sen saa "ulos" painamalla. - pieni korjaus
BMW Power kirjoitti:
Cruise ei lähde päälle ylös tai alas painamalla, ainostaan pois päältä.
Päälle sen saa "ulos" painamalla.Sen saa päälle myös sisään painamalla.
- Ostaja kand.
BMW Power kirjoitti:
Tällä ei ole vielä ajettu kuin 8 tkm mutta minulla oli aikaisemmin -04 mallinen jolla oli ajettu 24 tkm.
Tuo kylkilistojen puute ei ainakaan toistaiseksi ole haitannut.
Esim. mun vanhassa -01 E39:ssä oli pikku kolhuja lähes 10 kpl mutta vain yksi niistä oli maalatussa kylkilistassa.
Mielestäni auton etu- ja sivu äärikulmat ovat helppo hahmottaa mutta en vieläkään ole oikein oppinut missä auton perä loppuu.
Paljon kaupunkissa liikkuvana kadun etten ottanut PDC:tä eli parkkitutkaa.
Tuo ohjaamo on aivan loistava. Säädät iDrivestä kaiken kohdalleen ja sen jälkeen vaan ajat.
Ilmastointia ei tarkitse säätää, radion/CD:n ja puhelimen käyttönapit ovat ratissa. Ainoa nappi johon joutuu selän irroittamaan selkänojasta on penkinlämmitin, joka muuten on erittäin tehokas.
Penkkikin säätyy sähköllä.
Olen autooni päivittänyt tietokone ohjelmiston (minulla nyt versio 19.2) ja kaikki toimii moitteetta.
Jos nyt jotain huonoakin autosta pitää löytää, niin se on suht herkkä rengastukselle, en suosittele 225/55 17" suurempaa kokoa kaupunkiajoon enkä missään nimessä RunFlat renkaita.
Myös kova sivutuuli aiheuttaa jonkin verran etupään hakemista.
Älyttömän hyvä tietosaitti E60:lle on:
www.e60.net
Käytä Search toimintaa niin löydät varmasti vastauksen kysymyksiisi.Käytännön kokemukset aina tervetulleita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?2012478Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä911230Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1795147Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa353780Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963594Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss543247Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092944Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132618Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie562200Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy192005