Tulisi melko mielenkiintoinen keskustelu, jos samaa keskustelua kävisivät seuraavat palstalaiset:
Melperi
Nuin
Esko H
Teuvo Suni
Hynde
Admata
Näin äkkilaskuna lähes kaikkien ajatukset olisivat lähes kaikkien kanssa ristiriidassa.
Tulis mielenkiintoinen keskustelu!
17
2364
Vastaukset
- Lasse-setä
Ah miten autuasta on omistaa totuus....YKSIN!!
- admata.
>>
>>
Vai lyötkö rintaasi kiittäen Jumalaa siitä ettet ole "niinkuin nuo muut"?
Vai mikä oli tämän viestin tarkoitus?
Ihmetellen,
Admata - Lasse-setä
Melperi1 kirjoitti:
PELLE?
olen.
- Lasse-setä
admata. kirjoitti:
>>
>>
Vai lyötkö rintaasi kiittäen Jumalaa siitä ettet ole "niinkuin nuo muut"?
Vai mikä oli tämän viestin tarkoitus?
Ihmetellen,
AdmataKokemusta tuppaa kertymään.
- Liira
noista Kotimaan jutuista? Oletko joku syväkurkku?
Tällä palstalla on minun lisäkseni monia muitakin, joita kiinnostaa Jumalan sana ja Raamatun totuudet.
Pikkuhiljaa ne alkavat kiinnostaa yhä suurempaa joukkoa vanhoillislestadiolaisia myöskin.- Palstailija.
Oletko heidän kaikkien kanssa yhtä mieltä?
Luin huonosti avauksen.
Sinä panitkin vain meidät viisi keskustelemaan keskenään.
Noh...
Esko H- admata.
>>
Esko H>
Esko H on se yksi ja sama massapostittaja, joka saarnaa aina välillä vääryyden vallasta ja laittomuudesta allekirjoittaen lukuisilla / merkeillä sekä "Palvelijansa". Hänhän ei keskustele, vaan heittää saarnan palstalle kuin palstalle.
Teuvo Suni sortuu puolestaan usein "minä yksin oikeassa" asetelmaan. On varmasti kokenut vääryyttä aikoinaan. Saarnaa välillä asiaakin, mutta välille menee täysin "överiksi".
Nuin on saarnannut aikoinaan kirkkaasti vl-harhoja vastaan, mutta edustaa itse kuitenkin melkoisen ahdasta ja tiukkapipoista näkemystä sekä sortunut Kalvinismiin.
Hyndestä allekirjoitan Melperin näkemyksen.
Melperin kanssa tulemme varmasti hyvin juttuun ja voimme jopa puolustaa toisiamme, ellen minä sitten erehdy laittamaan tupakiksi;)
Kyllähän kaikkien kanssa saadaan eriäviä mielipiteitä, jos niitä hakemalla haetaan... admata. kirjoitti:
>>
Esko H>
Esko H on se yksi ja sama massapostittaja, joka saarnaa aina välillä vääryyden vallasta ja laittomuudesta allekirjoittaen lukuisilla / merkeillä sekä "Palvelijansa". Hänhän ei keskustele, vaan heittää saarnan palstalle kuin palstalle.
Teuvo Suni sortuu puolestaan usein "minä yksin oikeassa" asetelmaan. On varmasti kokenut vääryyttä aikoinaan. Saarnaa välillä asiaakin, mutta välille menee täysin "överiksi".
Nuin on saarnannut aikoinaan kirkkaasti vl-harhoja vastaan, mutta edustaa itse kuitenkin melkoisen ahdasta ja tiukkapipoista näkemystä sekä sortunut Kalvinismiin.
Melperin kanssa tulemme varmasti hyvin juttuun ja voimme jopa puolustaa toisiamme, ellen minä sitten erehdy laittamaan tupakiksi;)
Kyllähän kaikkien kanssa saadaan eriäviä mielipiteitä, jos niitä hakemalla haetaan...sekä Esko H:n että Teuvo Sunin, mutta en osaa sanoa mitään, koska en lue heidän kirjoituksiaan.
PS. Aloita tupakkilakko tänään!admata. kirjoitti:
>>
Esko H>
Kyllähän kaikkien kanssa saadaan eriäviä mielipiteitä, jos niitä hakemalla haetaan...Hän kritisoi kyllä ihan ansiokkaasti vl-harhaoppeja.
- Lasse-setä
Melperi1 kirjoitti:
Hän kritisoi kyllä ihan ansiokkaasti vl-harhaoppeja.
Pääseekö sillä itäisten viisaiden joukkoon, kun osaa arvostella?
- admata.
Lasse-setä kirjoitti:
>>
>>
Jos lähestyttäisiin toisenlaisesta katsantokulmasta tätä asiaa. Tekikö Luther mielestäsi väärin kun arvosteli ja kritisoi aikanaan voimakkaasti katolista kirkkoa siihen pesiydyneiden harhaoppien vuoksi?
Arvostelu on nähdäkseni Raamatun mukaista:
"Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. " (1. Joh. 4:1)
Keskustelua vääristää se ikävä vl-oppi, että seurakuntaa ja opetusta ei saisi arvostella. Arvostelua ei kestetä, vaan se koetaan hyökkäykseksi vl-uskovia vastaan. Tämä ei ole ainakaan minun tarkoitukseni ja rohkenen todeta saman myös Melperistä. Itse aihetta, eli vanhoillislestadiolaisuutta on silti voitava arvioida ja arvostella myös kriittisesti.
Ps. Muistelisin Lasse-sedänkin aiemmin arvostelleen vl-liikettä ja siinä vaikuttaneita opetuksia. - Lasse-setä
admata. kirjoitti:
>>
>>
Jos lähestyttäisiin toisenlaisesta katsantokulmasta tätä asiaa. Tekikö Luther mielestäsi väärin kun arvosteli ja kritisoi aikanaan voimakkaasti katolista kirkkoa siihen pesiydyneiden harhaoppien vuoksi?
Arvostelu on nähdäkseni Raamatun mukaista:
"Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. " (1. Joh. 4:1)
Keskustelua vääristää se ikävä vl-oppi, että seurakuntaa ja opetusta ei saisi arvostella. Arvostelua ei kestetä, vaan se koetaan hyökkäykseksi vl-uskovia vastaan. Tämä ei ole ainakaan minun tarkoitukseni ja rohkenen todeta saman myös Melperistä. Itse aihetta, eli vanhoillislestadiolaisuutta on silti voitava arvioida ja arvostella myös kriittisesti.
Ps. Muistelisin Lasse-sedänkin aiemmin arvostelleen vl-liikettä ja siinä vaikuttaneita opetuksia.Ehkä tämä keskustelu sukelsi kepeydestä melankoliaan melko nopeasti. Minä olin siinä luulossa, että tässä vähän hassuteltiin.
Vl-oppia en kykene arvostelemaan, kun en muistaakseni ole kuullut livenä,kuin yhden saarnan, tulla Vennään puolella.
Arvosteluani en muista, mutta myönnän sellaisenkin ominaisuuden omaavani. Ehkä kuitenkin niitä eriseuraviittailuja arvostelin taannoin ja niitä arvostelen vieläkin.
- Hynde
Sytyttäisin savukkeen.
Savun hälvettyä ja kaasunaamarit poistettuaan muut herrat voisivat koittaa muodostaa keskenään yksimielisen seurakunnan.
Palstailija kirjoittaisi kotimaahan toimittajana jutun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1202239Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n552174Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501865EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt61402Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan761393- 941377
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191161Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311140Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621123- 68979