Vanhurskautetaanko ihminen?

Uskova_

1. Pelkästään uskosta Kristukseen?
2. Uskosta Kristukseen ja teoista yhdessä?

18

926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä se olen

raamatussa sanotaan jotenki tähän tapaan: armosta te olette autuaiksi tuleet Jumalan lahja se on, ei töiden kautta ettei yksikään kerskaisi.

• Ymmärtämätön puupää

Kaikki täällä ovat numppa 1:n kannalla.

Niin ovat kaikki muutkin, adventistit, mormonit, jehkut, ortodoksit, roomalaiskatoliset, lappiuskoiset, hellut - sulassa yksimielisyydessa: totta kai!! tiäteski!!

Mutta, useimmissa vaikuttaa tekojen perkele, he puhuvat kauniisti uskosta, mutta tarkoittavat kuitenkin töitä.

• ymmärtämätön?

Sinä et varmaan kuitenkaan itseäsi lue tähän mainitsemaasi ryhmään eli "useimmissa vaikuttaa tekojen perkele"...? Kaikki muut vaan siihen syyllistyvät, sellaiset, jotka IHAN OIKEASTI ovat ymmärtämättömiä ja puupäitä sinun mielestäsi...

• Ymmärtämätön puupää
        ymmärtämätön? kirjoitti:

Sinä et varmaan kuitenkaan itseäsi lue tähän mainitsemaasi ryhmään eli "useimmissa vaikuttaa tekojen perkele"...? Kaikki muut vaan siihen syyllistyvät, sellaiset, jotka IHAN OIKEASTI ovat ymmärtämättömiä ja puupäitä sinun mielestäsi...

Se, että minulle on koittanut valkeus, ei ole kenellekään toiselle haitaksi.

Minä olen Ymmärtämätön puupää.
        Sen on eräs monista omanvanhurskauden palvelijoista täällä jokunen viikko sitten todistanut.
        Hän kuului niihin, jotka eivät yleensä perustele uskoaan. Tuomio riittää.

Olen saamastani arvonimestä iloinen.

Mutta, ansiosidonnaisuus on nyt valttia.

• Jankkonen
        Ymmärtämätön puupää kirjoitti:

Se, että minulle on koittanut valkeus, ei ole kenellekään toiselle haitaksi.

Minä olen Ymmärtämätön puupää.
        Sen on eräs monista omanvanhurskauden palvelijoista täällä jokunen viikko sitten todistanut.
        Hän kuului niihin, jotka eivät yleensä perustele uskoaan. Tuomio riittää.

Olen saamastani arvonimestä iloinen.

Mutta, ansiosidonnaisuus on nyt valttia.

Nimittelet ihmisiä omanvanhurskauden palvelijoiksi, tuleeko voima valkeudesta?

Jos tulee niin kuvittelemasi valkeus, joka on ylpeätä itseriittoista agressiota, on muille haitaksi.

Viestisi on kaksimielinen,
        tarkoitat olevasi muita viisaampi, mutta
        sanot olevasi ymmärtämätön puupää.

Jätetään muiden ihmisten vanhurskauden
        arvioiminen Jumalalle, se ei kuulu ihmisille.

• Ymmärtämätön puupää
        Jankkonen kirjoitti:

Nimittelet ihmisiä omanvanhurskauden palvelijoiksi, tuleeko voima valkeudesta?

Jos tulee niin kuvittelemasi valkeus, joka on ylpeätä itseriittoista agressiota, on muille haitaksi.

Viestisi on kaksimielinen,
        tarkoitat olevasi muita viisaampi, mutta
        sanot olevasi ymmärtämätön puupää.

Jätetään muiden ihmisten vanhurskauden
        arvioiminen Jumalalle, se ei kuulu ihmisille.

Jankkonen, se tulee valkeudesta.

Luepa joskus Uutta testamenttia.. voi olla mielenkiintoinen kirja.
        Enempää en viitsi vastata.

Kyllä, vanhurskauden arvioiminen kuuluu kristityille.

"Pitäkää huoli itsestänne ja koko laumasta, jonka kaitsijaksi Pyhä Henki on teidät pannut..
        Teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka julistavat totuuden vastaisia oppeja.."

"Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle.."

• Jankkonen

Jankkonen, se tulee valkeudesta.

Luepa joskus Uutta testamenttia.. voi olla mielenkiintoinen kirja.
        Enempää en viitsi vastata.

Kyllä, vanhurskauden arvioiminen kuuluu kristityille.

"Pitäkää huoli itsestänne ja koko laumasta, jonka kaitsijaksi Pyhä Henki on teidät pannut..
        Teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka julistavat totuuden vastaisia oppeja.."

"Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle.."

Tuomitseva ja vaativa henkesi on
        osoituksena laillisuudestasi.

Kristuksessa olevat ovat näet lempeitä
        ja hienovaraisia lähimmäisiään kohtaan.

• Kyllä riitaa mahtuu
        Jankkonen kirjoitti:

Tuomitseva ja vaativa henkesi on
        osoituksena laillisuudestasi.

Kristuksessa olevat ovat näet lempeitä
        ja hienovaraisia lähimmäisiään kohtaan.

Jankkonen voi pyöritellä asioita miten haluat.
        En viitsi lapsellisuuksiin ja jóutaviin ottaa kantaa.

• Ohjeena vain Raamattu

..Jeesus sanoi, että ei kaikki jotka sanovat Herra, Herra pääse taivasten valtakuntaan, vaan ne jotka tekevät taivaallisen isäni tahdon.

Jaakobib kirjeessä sanotaan ..näytä tekosi, niin minä näytän uskosi. Usko ilman tekoja on kuollut.

Aitoon uskoon siis kuuluu se, että ihminen osoittaa aidon käntymisensä, ja alkaa tehdä niitä hengen hedelmiä. Todellinen usko sisältää sen, että ihminen pyrkii noudattamaan Jumalan tahtoa.

• Uskova_

Kuka allekirjoittaa uskon aitoustodistuksen?

Kyllä tiedän se että USKO ilman tekoja on kuollutta uskoa. Mutta siinä puhutaan uskon
        aikaansaamista teoista. Ei siis ollenkaan vanhurskauttavista teoista.

• Ymmärtämätön puupää

Tämä on asian ohjaamista väärään suuntaan.
        Ei ihme, koska perinne siihen painaa.

Mikä on Isän tahto, että se tulisi täytetyksi?

Jeesus vastaa asiassa itse niille, jotka kysyvät, .... "mitä ovat ne Jumalan teot.."

"USKOKAA minuun ja Häneen, joka minut lähetti.
        Se on Jumalan teko..".

Raamatun mukaan siinä ei ole mitään tekemistä.
        Pitää siis myös ymmärtää, mitä Raamatussa sanotaan.

• Hannamaria

Tämä on asian ohjaamista väärään suuntaan.
        Ei ihme, koska perinne siihen painaa.

Mikä on Isän tahto, että se tulisi täytetyksi?

Jeesus vastaa asiassa itse niille, jotka kysyvät, .... "mitä ovat ne Jumalan teot.."

"USKOKAA minuun ja Häneen, joka minut lähetti.
        Se on Jumalan teko..".

Raamatun mukaan siinä ei ole mitään tekemistä.
        Pitää siis myös ymmärtää, mitä Raamatussa sanotaan.

on kerrottu Johanneksen evankeliumin 6. luvussa ja sanat kuuluvat:"Jeesus vastasi ja sanoi heille, että se on Jumalan työ, että te uskotte sen päälle, jonka hän lähetti."(Joh. 6:29) Kannattaa rukoillen lukea koko luku ja koko evankeliumi.

Me ihmiset vaadimme näyttöä ja tekoja. Näyttö, jota Jumala vaatii on usko ja hän vanhurskauttaa ihmisen uskosta Herraan ja hänen lupaukseensa edelleenkin niin kuin hän teki jo Abraminkin aikana. "Abram uskoi Herraan ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."(1Mos 15:6)

Totta kai syntinsä tunteva armahdettu ihminenkin haluaa tehdä hyvää ja hänen pitääkin tehdä hyvää, mutta sitä ei saa sekottaa uskon oppiin. Kuoleman jälkeen ihmisen hyvätkin teot jäävät tänne maan päälle, vain usko siirtää meidät ajasta ikuisuuteen.

• Uskova_
        Hannamaria kirjoitti:

on kerrottu Johanneksen evankeliumin 6. luvussa ja sanat kuuluvat:"Jeesus vastasi ja sanoi heille, että se on Jumalan työ, että te uskotte sen päälle, jonka hän lähetti."(Joh. 6:29) Kannattaa rukoillen lukea koko luku ja koko evankeliumi.

Me ihmiset vaadimme näyttöä ja tekoja. Näyttö, jota Jumala vaatii on usko ja hän vanhurskauttaa ihmisen uskosta Herraan ja hänen lupaukseensa edelleenkin niin kuin hän teki jo Abraminkin aikana. "Abram uskoi Herraan ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."(1Mos 15:6)

Totta kai syntinsä tunteva armahdettu ihminenkin haluaa tehdä hyvää ja hänen pitääkin tehdä hyvää, mutta sitä ei saa sekottaa uskon oppiin. Kuoleman jälkeen ihmisen hyvätkin teot jäävät tänne maan päälle, vain usko siirtää meidät ajasta ikuisuuteen.

1. Kor. 12:8-10   Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

1. Kor. 12:11   Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, ...
        *) jakaen kullekin erikseen,
        *) niinkuin tahtoo.

• Uskova_

Room. 9:16-18   Niin se ei siis ole ...

- sen vallassa, joka tahtoo,
      - eikä sen, joka juoksee,
      *) - vaan Jumalan, joka on armollinen.

Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin,

*) - että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."

-----------------------------------------------
      Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.

• Jovainn

jovain, mutta perille ovat kostuneet vain net, kuin saavat seurakunnan todistuksen...

• Lalli

töitä on kuollut.

• Oppi ilman este

Lue nyt hyvä, Lalli, mitä edellä on asiasta
        kirjoitettu.
        Voisit oppia jotain uutta.

Nimimerkki on enteellinen.
        Lalli tappoi Jumalan sanan saarnaajan kirveellä.

• saastainen vaate

Yksin uskosta,yksin armosta.Usko on armoa Jumalalta.saamme ottaa uskon kautta Jeesuksen lunastustyön vastaan oman sielumme pelastukseksi ilman minkäänlaisia tekoja ,siis aivan lahjana.Sen jälkeen vasta tulee elämän parannus.Pyhä Henki neuvoo meitä oikella tiellä kulkemaan ,synnin pois panijana vapaalla tunnolla vaeltamaan.Autuutemme eteen ei kelpaa mikään oma teko vaan usko ainostaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4771
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      5
      3402
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3210
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      27
      2649
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      76
      2385
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1404
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1265
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1148
    Aihe