Mä syön mielestäni aika epäterveellisesti. Puoli vuottasitten lihoin lähes 10 kiloa jatkuvan karkin ja pullien ahmimisen takia. Lopulta mulle alko riittää ja opettelin pikkuhiljaa oksentamaan(muutama kuukausi sitten). Edelleen kuitenkin ahmin. Olen noin viikon ahmimatta(syön silloin n. 500 kaloria/päivä, korkeintaan 1000), mutta sitten taas ahmin viikon niin, että hyvä ettei vatsalaukku repeä... Paino vaihteleekin koko ajan 5 kilon välillä, enkä ikinä laihdu... Oon yrittäny syödä helposti oksennettavaa ruokaa, mutta aina välillä tulee se leipä tai munkki himo(ne on mulle vaikeita oksentaa). Oon kertonu tästä eräille ihmisille, mutta nyt tajusin, etten halua/voi lopettaa tätä. Tahdon laihtua. Rakastan niin paljon sitä, kun tunnen vatsani murisevan tai oksennuksen tulevan. Painoindeksini on keskimäärin 21-22, joten normaali painoinen olen, mutta peilissä ylipainoinen.
Miten saan ahmimisen loppumaan?
Helvetillinen "syömishäiriö"?
3
1001
Vastaukset
- mia92
saman asian kanssa kamppailen... jotenki tuntuu että sitä ei saa loppumaan. ellei mee juttelee jollekkin psykiatrille tai vastaavalle.. ite en uskalla... oikeestaa en ees haluu parantuu:/
- entinen bulimikko
sairastin bulimiaa 10 vuotta. Suurin syy omaan bulimiaani oli se, että ainut mitä elämässäni silloin hallitsin oli ahmiminen ja oksentelu. Tuntui todella hienolta kun oli ensin ahminut itsensä täyteen ja sitten saattoi mennä oksentaan kaiken ulos. Pahimmillaan se oli sellaista, että saatoin joka päivä oksentaa vaikken ollut edes syönyt paljon mitään. Lopulta tämä kierre loppui siihen kun kurkkuuni tuli erilaisia ongelmia joista kärsin vieläkin. Kannattaisi ehkä miettiä syitä oksenteluun. En kuitenkaan usko,että ainut syy on se että haluaa laihtua. Onko elämässäsi kaikki hyvin? Tsemppiä vaan kaikille. Tiedän kyllä mitä elämä on kun sairastaa bulimiaa.
- minääää
ai mitä sun kurkkuun tuli? onkohan se yleistäkin bulimikoilla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.962191Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n452142Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501855Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751380- 901326
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311130Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621093- 68969
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285920