Kirkkaista...

Jooh...

Joo elikkäs millaista kirkasta kannattais ostaa kun olis bileet ja omat juomat pitäisi ottaa mukaan? Jotain mikä olis ihan ok makuista jonkun lantringin kuten kokiksen tai spriten kanssa?

Olen vaan juonut tavan koskenkorvaa ja pitää myöntää ettei se mitään kauhean hyvää ole. Jotain todella hyviä viinoja olen maistanut, ei vaan ole tullut kysyttyä mitä ne ovat. Kokemuksia pisa amponeista (tai joku sellainen)? kuulemma hyviä. Ei vaan viitsisi lähtee ostamaan summassa jotain viinaa ja kokeilun kautta kun ei noihin bileisiinkään niin kauaa enää ole...

4

799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Slurps

Pisang Ambon ei ainakaan ole "kirkas viina" vaan mieto (20 %) ja äitelä banaaniesanssin makuinen liköörintapainen. Löytyy jopa Alkon nettisivujen http://www.alko.fi tuotehaulla, koska sitä ei lueta väkeviin (yli 22 %) alkoholijuomiin. Ei ole minua varten, mutta kaipa tuollaisistakin sokeriliemistä jotkut tykkäävät kun kerran tarjontaa on.

Kyllä se vaan niin on, että omat mielijuomat löytää vain itse kokeilemalla, ajan ja kokemuksen myötä! Jos minä lähtisin omia lemppareitani tässä suosittelemaan, voisi niiden vastaanotto taholtasi olla melkoisen tyly ja tyrmäävä.

• Kuivelo (se alkuper.)

Pisang Ambon:
      http://www.alko.fi/www/wwwBachus.nsf/viewAll/234876?opendocument

Maksaa siis 9,26 € / 0,5 litraa. Koska väkevyysaste on 20 %, maksaa puhdas alkoholi tuon juoman muodossa ostettuna 92,60 € / litra.

Samankokoinen ruukku Kossua maksaa 9,20 €. Alkoholia siinä on 38 %. Alkoholin litrahinnaksi tulee 48,42 € eli vain 52,3 % siitä mitä Pisang Ambonissa.

Toisaalta: Kossussa on sokeria 3 grammaa litrassa, Pisan Ambonissa 190 g/l. Jos sokerilla haluaa mässäillä, niin sitä tulee Pisang Ambonissa kaupantekiäisinä ylivertaisen paljon enemmän! Sokerinystävä valitsee näistä kahdesta ilman muuta Pisang Ambonin.

Minä valitsisin Dry Vodkan (40 %). Sokeria 0 g/l. Alkoholin litrahinnaksi Dry Vodkassa tulee 49,90 € eli aavistuksen enemmän kuin Kossussa. Ei Dry Vodkaa toki juomasekoituksissa mitenkään Kossusta erota (minä ainakaan), mutta jo tieto siitä, ettei hyvää viinaa ole pilattu sokerilla, rauhoittaa kummasti.

Kossussa ja Dry Vodkassa on pohjana täsmälleen sama puhdas viljasprii. Toinen vain on laimennettu 38 prosenttiin ja lisätty ripaus sokeria, toinen on vesitetty 40 prosenttiin ja jätetty kuivaksi.

Finlandia Vodka on sitten täsmälleen samaa tavaraa kuin Dry Vodka. Erona pakkaus, nimi ja hinta.

• Sindri

Vodka sopii hyvin lantrinkeihin eikä haise kuten kossu.Ja hyvä vodka on vielä hyvän makuista.Suosittelen Smirnoffia.

• tykkään siitä

Pisangia tuskin kannattaa pelkältään juoda, voi tulla äkkiä äklö olo, mutta appelsiinimehun kanssa se on hyvää (lisää kunnolla jäitä). Toinen (ja ehkä jopa parempi) sekoitus tulee kun lisää sitruuna- tai greippilimsaa, vastapuristettua sitruunamehua (reilusti, koska juoma jää muuten liian makeaksi) ja nauttii jäiden kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe