Vl ja homoseksuaalisuus

lyysi

Homeseksuualisten halujen toteuttaminen on SRK:n vuoden 2005 kannanoton mukaan merkki aikamme siveellisen elämän rappeutumisesta. Kuitenkin toisessa kohti peräänkuulutetaan tasa-arvoa kaikkien ihmisen kesken. Eikö tässä ole ristiriita?

Myös homoseksuaaleja vastaan hyökätään ankarasti ja he joutuvat monenlaisen pilkan kohteeksi ja Jumala taas on kiusatun puolella. Eikö Jumala ole silloin homoseksuuaalienkin tukena ja heidän puolellaan?

26

2368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veeälvee

Karu juttu mutta meillä on pilkattu Tarjaa oikein olan takaa ja päivitelty miten voi tuolainen olla presdenttinä. Sanovat häntä lesboksi ja huorintekijäksi kun ei ensin ollut edes aviossa. Miten muissa vl-perheissä. Millainen on kunnioitus nykyistä presidenttiä kohtaan?

• keskustella

kuin hoitokokouksista ja homoseksuaalisuudesta????

Kumma juttu kun tuo jälkimmäinen on melkein "kestohitti" täällä.

Eikö siitä ole ihan riittämiin ja tehty avauksia?

Homoseksuaaliset suhteet ,eli makaaminen samansukupuolen kanssa seksisuhteessa on synti Raamatun mukaan.

• ........................

Samat kestoaiheet täällä pyörii päivästä ja vuodesta toiseen; homojen ja hoitokokousten lisäksi mm. tv, meikkaus ja musiikki ovat kestosuosikkeja. Tuskin kukaan on kiinnostunut vl-uskon perusteista tai siitä miten itse saisi parannuksen armon ja pääsisi Jumalan valtakunnan asukkaaksi.

• Pertsukkeliini
        ........................ kirjoitti:

Samat kestoaiheet täällä pyörii päivästä ja vuodesta toiseen; homojen ja hoitokokousten lisäksi mm. tv, meikkaus ja musiikki ovat kestosuosikkeja. Tuskin kukaan on kiinnostunut vl-uskon perusteista tai siitä miten itse saisi parannuksen armon ja pääsisi Jumalan valtakunnan asukkaaksi.

Kaikki tietävät miten vl:ssa ihminen vanhurskautetaan. Pitää saada synninpäästö vl:lta ja sitten noudattaa vl-tapakulttuuria kyselemättä mihin nämä säännöt perustuvat. Täällä voi sitten keskustella miksi asia on niin.

• eivakituistanikkiä

Olisi kiva, jos osaisit siitä aiheesta (homoseksuaalisuus) keskustella, etkä torjua ko. keskustelua viittaamalla siihen, että siitä on jo keskusteltu.
        Jos et osaa keskustella, silloin älä osallistu keskusteluun.

Tällä palstalla uskovaiset jatkuvasti kirjoittavat ehkäisykiellosta, seksistä, seurustelusta, säännöistä ja kielloista, tupakoinnista, alkoholista ja homoseksuaalisuudesta.

Ne ovat aiheita, jotka toistuvat, koska ne ovat vahvasti keskeisesti uskovaisien mielessä tässä elämän arkipäivässä.

uskovaiset pystyvät paremmin näistä elämänsä arkipäivän asioista keskustella nikkien takana nimettöminä kuin seuroissa tai muualla kasvotusten toistensa kanssa.

Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Ja uskovaisten sydämet ovat täynnä kysymyksiä, ajatuksia ja neuvottomuutta näiden asioiden suhteen. Siksi ne toistuvat koko ajan ja jatkuvasti tällä palstalla.

Hyvä on sydäntään purkaa edes nimettömänä nikkien takana. Sitä tulisi kuunnella ja rakkaudella vastaanottaa, eikä torjua, kuten sinä teet kirjoituksessasi.

• ......................
        Pertsukkeliini kirjoitti:

Kaikki tietävät miten vl:ssa ihminen vanhurskautetaan. Pitää saada synninpäästö vl:lta ja sitten noudattaa vl-tapakulttuuria kyselemättä mihin nämä säännöt perustuvat. Täällä voi sitten keskustella miksi asia on niin.

...osoittaa sen, että et todellakaan tiedä miten vl:ssa ihminen vanhurskautetaan. Etkä ole ainoa.

• Pertsukkeliini
        ...................... kirjoitti:

...osoittaa sen, että et todellakaan tiedä miten vl:ssa ihminen vanhurskautetaan. Etkä ole ainoa.

No, kerroppas totuus lyhykäisesti.

• ......................
        eivakituistanikkiä kirjoitti:

Olisi kiva, jos osaisit siitä aiheesta (homoseksuaalisuus) keskustella, etkä torjua ko. keskustelua viittaamalla siihen, että siitä on jo keskusteltu.
        Jos et osaa keskustella, silloin älä osallistu keskusteluun.

Tällä palstalla uskovaiset jatkuvasti kirjoittavat ehkäisykiellosta, seksistä, seurustelusta, säännöistä ja kielloista, tupakoinnista, alkoholista ja homoseksuaalisuudesta.

Ne ovat aiheita, jotka toistuvat, koska ne ovat vahvasti keskeisesti uskovaisien mielessä tässä elämän arkipäivässä.

uskovaiset pystyvät paremmin näistä elämänsä arkipäivän asioista keskustella nikkien takana nimettöminä kuin seuroissa tai muualla kasvotusten toistensa kanssa.

Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Ja uskovaisten sydämet ovat täynnä kysymyksiä, ajatuksia ja neuvottomuutta näiden asioiden suhteen. Siksi ne toistuvat koko ajan ja jatkuvasti tällä palstalla.

Hyvä on sydäntään purkaa edes nimettömänä nikkien takana. Sitä tulisi kuunnella ja rakkaudella vastaanottaa, eikä torjua, kuten sinä teet kirjoituksessasi.

ne, jotka näitä aiheita esille nostavat ovat etupäässä muita kuin vl:iä.

"Ne ovat aiheita, jotka toistuvat, koska ne ovat vahvasti keskeisesti uskovaisien mielessä tässä elämän arkipäivässä."

Kyllä olisi vaikeaa elämä, jos tuollaiset asiat olisivat jatkuvasti mielessä. Itse ainakin pyrin elämään "vapaana armolapsena". Saattaa toki olla, että jotkut aiheista oikeasti vaivaavat joitakin vl:iä, mutta luulenpa, että enimmäkseen ei. Toivottavasti ei.

• ........................

Ei se, että Raamatun mukaan "homeseksuualisten halujen toteuttaminen" on synti tarkoita sitä, että homot olisivat ihmisinä jotenkin "epätasa-arvoisempia". Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä ihmistä. Nykyajalle on kyllä tyypillistä ja trendikästä että kaikenlaiset asiat halutaan hyväksyä tasa-arvon tai suvaitsevaisuuden nimissä. Aiheesta on keskusteltu aika vasta, selaa avauksia vähän taaksepäin, niin löydät.

• VL.

hyväksyy kaikki ihmiset sellaisena kuin he ovat ja samoin hyväksyn itsekin.

Raamattu tosin ei hyväksy homoseksuaalisuuden toteuttamistä, kuten ei monia muitakaan syntejä, kuten tappaminen, rakkaudettomuus, varastaminen ym.

Toisen ihmisen hyväksyminen ei tarkoita sitä, että pitää hyväksyä synti, jota joku tekee.

• poikalapsi

Siis homous kuuluu samaan listaan kuin tappaminen? Anna mun kaikki kestää: homo ja lesbokin RAKASTAVAT, eivät tapa ketään tai vahingoita ketään tai mitään. Jos homous on yhtä paha asia kuin tappaminen, MIKSI homot sitten eivät oile vankilassa?

VL-homot ovat alkaneet ryömiä ulos kaapeistaan. Oulun sedillä alkaa olla uusien kannanottojen paikka: syrjjintä on Suomessa rikos! Ei ihmistä saa lestadiolaisuutensa takia syrjiä, eikä saa homoudenkaan takia. Homous kaiken lisäksi ei mitenkään perustu omaan valintaan kuten lestadiolaisuus sentään tekee. Vl voi lopettaa olemasta vl - homo ei voi lopettaa olemasta homo.

• se ole

Myös rakkaudettomuutta jos kieltää lähimmäisiltään oikeuden rakkauteen? Rakkaus on läheisyyttä, ystävyyttä, halua huolehtia toisesta, katsoa että toisen on hyvä olla. Sitä on rakkaus.

Miksi kummassa ne seksijutut pitää vetää mukaan siihen rakkauteen? Jos rakastuu samaan sukupuoleen kuin itse on, niin se on luojan luomaa. Sitä ei edes hakeudu erisukupuolta olevan seuraan, koska ihmistä ei ole tarkoittu lisääntymään ja solmimaan sellaista avioliittoa kuin mies ja nainen solmivat. Homo kiinnostuu luontaisesti samaan sukupuoleen, saa hänestä sen sydänystävän jonka normaalihetero saa erisukupuolesta.

Jos homopari elää yhdessä, niin itse he vastaavat siitä Jumalalle, ja sitä ei kukaan tiedä muu kuin Jumala mikä on heidän suhteessaan syntiä ja mikä ei. Monet näköjään vaan haluavat tuomita jostain syystä homot pelkiksi seksinharrastajiksi ja sillä oikeudella kielletään heiltä rakkaus.

• VL.
        se ole kirjoitti:

Myös rakkaudettomuutta jos kieltää lähimmäisiltään oikeuden rakkauteen? Rakkaus on läheisyyttä, ystävyyttä, halua huolehtia toisesta, katsoa että toisen on hyvä olla. Sitä on rakkaus.

Miksi kummassa ne seksijutut pitää vetää mukaan siihen rakkauteen? Jos rakastuu samaan sukupuoleen kuin itse on, niin se on luojan luomaa. Sitä ei edes hakeudu erisukupuolta olevan seuraan, koska ihmistä ei ole tarkoittu lisääntymään ja solmimaan sellaista avioliittoa kuin mies ja nainen solmivat. Homo kiinnostuu luontaisesti samaan sukupuoleen, saa hänestä sen sydänystävän jonka normaalihetero saa erisukupuolesta.

Jos homopari elää yhdessä, niin itse he vastaavat siitä Jumalalle, ja sitä ei kukaan tiedä muu kuin Jumala mikä on heidän suhteessaan syntiä ja mikä ei. Monet näköjään vaan haluavat tuomita jostain syystä homot pelkiksi seksinharrastajiksi ja sillä oikeudella kielletään heiltä rakkaus.

enä lähde muuttamaan, se on jokaisen omakohtainen asia, miten homoseksuaalisuuden toteuttamisen käsittää. Ei seksijuttuja tarvi vetää mukaan ja jos kyse on homoudesta ja siihen liittyvistä tunteista, niin mikäs siinä, ei rakkaus ole koskaan väärin. Ei ole kuitenkaan väärin tuoda samassa yhteydessä esille, miten Raamattu asiasta neuvoo.

Toiselle vastaajalle. Synti on aina synti, eikä siinä ole mitään erikoista verrata syntiä syntiin, sillä se on synti, vaikka tekona tappaminen ja varastaminen ovat toki aivan erilaisia, toinen on tekona korjaamaton, toinen ei.

Ei synti Jumalan edessä luvalliseksi muutu, vaikka kaikki maailman ihmiset synnin hyväksyvätkin.

• Mies.
        poikalapsi kirjoitti:

Siis homous kuuluu samaan listaan kuin tappaminen? Anna mun kaikki kestää: homo ja lesbokin RAKASTAVAT, eivät tapa ketään tai vahingoita ketään tai mitään. Jos homous on yhtä paha asia kuin tappaminen, MIKSI homot sitten eivät oile vankilassa?

VL-homot ovat alkaneet ryömiä ulos kaapeistaan. Oulun sedillä alkaa olla uusien kannanottojen paikka: syrjjintä on Suomessa rikos! Ei ihmistä saa lestadiolaisuutensa takia syrjiä, eikä saa homoudenkaan takia. Homous kaiken lisäksi ei mitenkään perustu omaan valintaan kuten lestadiolaisuus sentään tekee. Vl voi lopettaa olemasta vl - homo ei voi lopettaa olemasta homo.

Hän mainitsi homoseksuaalisuuden toteuttamisen syntinä ei homoutta sinänsä ja asioillahan on suuri ero. Jos ei homoudelle voi mitään kuten ei heteroudellekaan niin käyttäytymiselleenhän voi olipa kumpi tahansa. On hyvä silti, että tuot tuota asiaa esille eli kaikkien olisi syytä hyväksyä, että ihmiset voivat olla erilaisia identiteetiltään ilman että olisivat sitä itse halunneet suuntaan tai toiseen. Siunausta kaikille!

• Mies.
        Mies. kirjoitti:

Hän mainitsi homoseksuaalisuuden toteuttamisen syntinä ei homoutta sinänsä ja asioillahan on suuri ero. Jos ei homoudelle voi mitään kuten ei heteroudellekaan niin käyttäytymiselleenhän voi olipa kumpi tahansa. On hyvä silti, että tuot tuota asiaa esille eli kaikkien olisi syytä hyväksyä, että ihmiset voivat olla erilaisia identiteetiltään ilman että olisivat sitä itse halunneet suuntaan tai toiseen. Siunausta kaikille!

Itse ymmärrän homoseksuaalisuuden toteuttamisen syntinä, mutta en silti voi enkä halua ketään tuomita.

• siinä varmasti
        VL. kirjoitti:

enä lähde muuttamaan, se on jokaisen omakohtainen asia, miten homoseksuaalisuuden toteuttamisen käsittää. Ei seksijuttuja tarvi vetää mukaan ja jos kyse on homoudesta ja siihen liittyvistä tunteista, niin mikäs siinä, ei rakkaus ole koskaan väärin. Ei ole kuitenkaan väärin tuoda samassa yhteydessä esille, miten Raamattu asiasta neuvoo.

Toiselle vastaajalle. Synti on aina synti, eikä siinä ole mitään erikoista verrata syntiä syntiin, sillä se on synti, vaikka tekona tappaminen ja varastaminen ovat toki aivan erilaisia, toinen on tekona korjaamaton, toinen ei.

Ei synti Jumalan edessä luvalliseksi muutu, vaikka kaikki maailman ihmiset synnin hyväksyvätkin.

Juuri ongelma onkin miten kukakin käsittää homoseksuaalisen toteuttamisen, ja ennenkaikkea miten Jumala sen käsittää.

Mitä pahaa Jumala voisi nähdä sellaisessa homojen välisessä suhteessa jonka perustana on rakkaus? Rakkaudessa puhutaan rakkaudesta, ei seksuaalisistamieltymyksistä.

Ei sekään voi mitenkään olla oikein, että homoilta kielletään oikeus rakkauteen jos he eivät sitä rakkaudentunnetta löydä erisukupuolesta koska heitä ei ole tarkoitettu elämään siten. Jos sitä lähtee kieltämään ja näkee vain syntiä ympärillään heidän suhteessaan vedoten seksiin, niin aika suuri vaara siinä on että itse on se pahin syntinen Jumalan silmissä. Ei ihmisillä ole oikeus tuomita vain Jumalalla on.

Jos itse ei hyväsy homojen välisiä suhteita, niin oman näkemyksen asiasta voi kerotoa, ja silloin en tehnyt tarpeeksi. Jos lähdetään kieltolinjalle ja tuomitaan syntiseksi, niin silloin tehdään jo liikaa.

Pelkkä homoseksuaalisuuden toteuttaminen ilman rakkautta on varmasti väärin, sillähän on vain tarkoitus tyydyttää omia seksuaalisia tarpeitaan, tähän voi myös syyllistyä hetero jolle seksi on tärkeää ja hakee sitä nautintoa itselleen niin naisista kuin miehistä. Elokuvat eivät kerro tottuutta homoparien elämästä ja kaikki eivät edes läheskään tee sitä mitä monet ajattelevat ehkä.

• VL.
        siinä varmasti kirjoitti:

Juuri ongelma onkin miten kukakin käsittää homoseksuaalisen toteuttamisen, ja ennenkaikkea miten Jumala sen käsittää.

Mitä pahaa Jumala voisi nähdä sellaisessa homojen välisessä suhteessa jonka perustana on rakkaus? Rakkaudessa puhutaan rakkaudesta, ei seksuaalisistamieltymyksistä.

Ei sekään voi mitenkään olla oikein, että homoilta kielletään oikeus rakkauteen jos he eivät sitä rakkaudentunnetta löydä erisukupuolesta koska heitä ei ole tarkoitettu elämään siten. Jos sitä lähtee kieltämään ja näkee vain syntiä ympärillään heidän suhteessaan vedoten seksiin, niin aika suuri vaara siinä on että itse on se pahin syntinen Jumalan silmissä. Ei ihmisillä ole oikeus tuomita vain Jumalalla on.

Jos itse ei hyväsy homojen välisiä suhteita, niin oman näkemyksen asiasta voi kerotoa, ja silloin en tehnyt tarpeeksi. Jos lähdetään kieltolinjalle ja tuomitaan syntiseksi, niin silloin tehdään jo liikaa.

Pelkkä homoseksuaalisuuden toteuttaminen ilman rakkautta on varmasti väärin, sillähän on vain tarkoitus tyydyttää omia seksuaalisia tarpeitaan, tähän voi myös syyllistyä hetero jolle seksi on tärkeää ja hakee sitä nautintoa itselleen niin naisista kuin miehistä. Elokuvat eivät kerro tottuutta homoparien elämästä ja kaikki eivät edes läheskään tee sitä mitä monet ajattelevat ehkä.

ei ole koskaan mitään pahaa, eikä rakkautta keneltäkään kielletä, mutta ei rakkaudestakaan ole kaikki teot oikeutettuja.

Suurin käsky kuuluu: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäs.

Jos joku toteuttaa homoseksuaalisia tekoja, niin siinä ei rakkaus Jumalan ja Raamatun sanaa kohtaan ole ensisijaisena oppaana elämässä. Raamattu sanoo selvästi, että joka makaa miehen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan, se on jumalalle kauhistus.

Kyllä homoparit saavat rakastaa ja elää yhteistäkin elämää, mutta omat vaaransa siinäkin on ja jokainen on itse oman paikkansa ja tekojensa vartijana.

• ja vain
        VL. kirjoitti:

ei ole koskaan mitään pahaa, eikä rakkautta keneltäkään kielletä, mutta ei rakkaudestakaan ole kaikki teot oikeutettuja.

Suurin käsky kuuluu: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäs.

Jos joku toteuttaa homoseksuaalisia tekoja, niin siinä ei rakkaus Jumalan ja Raamatun sanaa kohtaan ole ensisijaisena oppaana elämässä. Raamattu sanoo selvästi, että joka makaa miehen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan, se on jumalalle kauhistus.

Kyllä homoparit saavat rakastaa ja elää yhteistäkin elämää, mutta omat vaaransa siinäkin on ja jokainen on itse oman paikkansa ja tekojensa vartijana.

Jumala tietää miten he suhteessaan elävät ja tekevätkö syntiä, sitä ei ulkopuolinen voi nähdä.

Kaikki homot eivät suinkaan tee sitä, mitä monet heterot likaisessamielikuvituksessaan ajattelevat.

Jos ihmisellä on vain oletus siitä, että homopari elää yhdessä vain siksi että saa tyydyttää homoseksuaalisia tarpeitaan, niin kyllä sellainen ihminen on itse väärässä joka lähtee rakkauden sillä perusteella kieltämään.

Syyllisetään ihminen siitä mitä hän on, ei rakasteta lähinmäistä, kuitenkin itse toivoo osakseen rakkautta, niin millä oikeudella sen haluaa kieltää muilta? Sellainen ihminen voi ehkä helposti kieltää homoparilta oikeuden olla yhdessä jolla ei ole hajuakaan mitä on rakkaus, ajttelee seksin olevan rakkautta.

Toiset ovat yhdessä silkasta rakkudesta ja toiset vain siksi että saavat seksuaalista tyydytystä, asioista on varmasti hyvä keskustella asianosaisten kanssa ainakin ennen kuin itse tuomitsee suhteen ja sanoo jyrkän ein.

• poikalapsi
        VL. kirjoitti:

"Jos joku toteuttaa homoseksuaalisia tekoja, niin siinä ei rakkaus Jumalan ja Raamatun sanaa kohtaan ole ensisijaisena oppaana elämässä." Jahas; että homo saa olla, mutta selibaatissa pitää elää, koska muka Raamattu niin sanoo! Kuulepas: ole itse selibaatissa, jos tahdot - se ei muille kuulu. Minkään 2000 vuotta sitten kootun eepoksen perusteella on turha tulla muita selibaattiin vaatimaan. Rasamatussa EI ole yksiselitteistä selibaattivaatimusta. Irstailla ei saa, hetero ei saa osallistua homoaktiin.

Tarjoapas selibaattia siellä rauhanyhdistyksessä nyt ensin vaikka nille miehille, joilla vaimoparka on AINA raskaana , kun ukko ei tajua vaimonsa terveydestä tuon taivaallista. Jos he eivät pysty pidättymään välillä, ei tarvitse vaatia samaa kyllä muiltakaan. Seksiasioissa ensin tulee rakkaus ja siinä samalla vastuullisuus. Jatkuva oman puolison raskaaksi saattaminen on vastuutonta ja siis rakkaudetonta julmuutta. '

• VL.
        poikalapsi kirjoitti:

"Jos joku toteuttaa homoseksuaalisia tekoja, niin siinä ei rakkaus Jumalan ja Raamatun sanaa kohtaan ole ensisijaisena oppaana elämässä." Jahas; että homo saa olla, mutta selibaatissa pitää elää, koska muka Raamattu niin sanoo! Kuulepas: ole itse selibaatissa, jos tahdot - se ei muille kuulu. Minkään 2000 vuotta sitten kootun eepoksen perusteella on turha tulla muita selibaattiin vaatimaan. Rasamatussa EI ole yksiselitteistä selibaattivaatimusta. Irstailla ei saa, hetero ei saa osallistua homoaktiin.

Tarjoapas selibaattia siellä rauhanyhdistyksessä nyt ensin vaikka nille miehille, joilla vaimoparka on AINA raskaana , kun ukko ei tajua vaimonsa terveydestä tuon taivaallista. Jos he eivät pysty pidättymään välillä, ei tarvitse vaatia samaa kyllä muiltakaan. Seksiasioissa ensin tulee rakkaus ja siinä samalla vastuullisuus. Jatkuva oman puolison raskaaksi saattaminen on vastuutonta ja siis rakkaudetonta julmuutta. '

kuten haluat, eikä sinun tarvitse ajatella tai toimia, niin kuin minä ajattelen ja haluan toimia.

• tutkimukset
        Mies. kirjoitti:

ovat osoittaneet että homoudesta voi eheytyä. Muuttua heteroksi...

• poikalapsi
        tutkimukset kirjoitti:

Jahas: en olisi IKINÄ uskonut, että eheytysvalehtelu leviää jopa lestadiolaissivuille. MISSÄ ja MITEN moisia "eheytymisiä" on muka tutkittu? Kerrohan, ole hyvä, kun tunnut tietävän...

Jos olen oikein ymmärtänyt, lestadiolaisissa on PALJON koulutettua väkeä, jolle mikä tahansa roska ei "tutkittuna tietona" niin vain menekään läpi, kuten helluntailaispiireissä näyttää menevän.

• maailman
        poikalapsi kirjoitti:

Jahas: en olisi IKINÄ uskonut, että eheytysvalehtelu leviää jopa lestadiolaissivuille. MISSÄ ja MITEN moisia "eheytymisiä" on muka tutkittu? Kerrohan, ole hyvä, kun tunnut tietävän...

Jos olen oikein ymmärtänyt, lestadiolaisissa on PALJON koulutettua väkeä, jolle mikä tahansa roska ei "tutkittuna tietona" niin vain menekään läpi, kuten helluntailaispiireissä näyttää menevän.

kuuluisimmissa yliopistoissa on asiaa tutkittu ja Ihmisiä on muuttunut todella heteroiksi. Kaikilla muuttujilla on yhteisenä pettymykset homo elämään ja kova halu muuttua heteroksi. Kaikissa on korostettu sitä että jos ihminen vain huvin vuoksi päättää muuttua heteroksi niin se ei onnistu...

• uskovainen+
        tutkimukset kirjoitti:

Niin, MITKÄ tieteelliset tutkimukset?

Miten te ihmiset voitte kirjoittaa valheita ja sitten vielä kutsua itseänne uskovaisiksi?

Kai te tajuatte, jos uskovaisia olette, että valehteleminen on synti, josta teidät tuomitaan kuolemaan - kuten Paavali asian ilmaisi.

• poikalapsi
        maailman kirjoitti:

kuuluisimmissa yliopistoissa on asiaa tutkittu ja Ihmisiä on muuttunut todella heteroiksi. Kaikilla muuttujilla on yhteisenä pettymykset homo elämään ja kova halu muuttua heteroksi. Kaikissa on korostettu sitä että jos ihminen vain huvin vuoksi päättää muuttua heteroksi niin se ei onnistu...

Kerropas nyt sitten, MISTÄ tutkimuksista puhut. Mistä se löytyvät luettaviksi? Kumma juttu, ettei niitä ole mitenkään referoitu Euroopassa missään tiedejulkaisuissa...

• nöyremmin
        maailman kirjoitti:

No, sinä et ainakaan ole uskovainen, kun valehtelet tällä tavoin. Jos olet uskovainen, niin tiedät, että olet väärällä tiellä, ellet pyydä valheitasi anteeksi, kadu niitä ja tee parannus.

Jos te kuvittelette tällä palstalla, että täällä saa rikkoa Raamattua vastaan ja siitä ei joutuisi tuomiolle, niin väärässä te olette.

Uskovaisen tulee olla valehtelematta ja riitaa kylvämättä. Jos sellaisia teet tällä palstalla, silloin tee parannus, pyydä anteeksi ja kadu, sillä niin tulee tehdä, kun syntiä on tehnyt.

Jos tämä palsta saa sinut valehtelemaan ja riitaiseksi, niin parempi on sinun silloin mennä pois tältä palstalta, ettet turmioon itseäsi täällä veisi: synnin tekeminen (valehtelu, ylimielisyys, riitaisuus, kateus, vihanpito jne.) ovat syntejä, joista ansaitsee kuoleman, kirjoitti Paavali. Ne sanat kohdistuvat myös täällä kirjoitettuihin kirjoituksiin ja kirjoittajiin, sillä ei tämä palsta ole mikään sellainen alue, että Raamatussa lukisi: menkää nettipalstalle ja tehkää siellä syntiä, mutta muualla älkää tehkö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      338
      3354
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      209
      2943
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      61
      2460
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      177
      1520
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      18
      1339
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1324
    7. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      945
    8. Vältelläänkö me molemmat toisiamme??

😘
      Ikävä
      60
      943
    9. 89
      895
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      20
      834
    Aihe