Kokemuksia Sportagesta

Jöhö

Olen ajanut Sportagella noin vuoden ja 18000 km. Kokemkseni on vain positiivinen, ei mitään ongelmia, vaikka täällä pohjoisessa on ollut pakkasta parhaimmillaan jopa 35 astetta.Keskikulutus noin 11 litraa sadalla,mutta jos haluaa ajaa maasturilla " useita merkkejä kokeillut " on oltava valmis maksamaan myös käyttökuluista.

3

1964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sportage

Kiva kuulla että Sportage toimii hyvin. Minulla on ollut joitakin pieniä ongelmia ,jotka ovat osoittautuneet kuitenkin ominaisuuksiksi eikä niille ole voinut tehdä mitään siis mitää varsinaista vikaa ei ole itse autossa ilmennyt!

Mites sulla toimii tuo lämmityslaite näin kylmällä? Itelläni ainoa ongelma on sen lämpötilan säätämisen kanssa kun autossa meinaa olla -30 pakkasessa liian kuuma, siis oikeesti, eli jalat saa liian kuumaa ilmaa ja vaikka lämmön säätää 17,5 sisälle (alin mahdollinen) niin silti jalat hikoaa ja edessä lattialla on lähes 40 astetta ja takanakin jaloilla yli 30.

Eli auto oli Deltassa katottavana eikä sieltä mitää vikaa löytyny mutta kun lämpöjä ei saa tarpeeksi alas ja automatiikka pitää turhan pitkään kovaa puhallusta päällä koska lämpöä olisi jo kabiinissa tarpeeksi mutta lisää se vaan lykkää......mittaappa omasta autostasi esim apumiehen jlkatin lämpö siitä keskeltä lattiaa kun ajat pidempää matkaa esim. tunnin tai kaksi putkeen ja kerro mitä mittari näyttää ja mihin säädit lämmöt,voit myös mitata muualtakin ja verrata pitääkö automaattisäätö paikkansa...

• kulutus

"jos haluaa ajaa maasturilla" on oltava valmis maksamaan myös käyttökuluista.

Onko tuo nyt sitten tulkittavissa että kunnon auton kuuluisikin kuluttaa reilusti bensaa.

Ihan mielenkiinnosta, minkätyyppistä ajoa pääasiassa sinulla sisältyy tuohon 11 litran keskikulutukseen, koska mielestäni tuossa on 1-1.5 litraa liikaa olkoon kuinka hyvänsä nelivetoinen "maasturi".

• kulutus

Mulla keskikulutus oli kesällä hieman alle 10 litraa, matka-ajossa n. 9. Nyt talvella keskikulutus on tosiaan tuo n. 11 litraa. Ajostani puolet on lyhyttä matkaa (muutama kilometri) ja puolet pidempää (20-60 km). Lyhyessä pyörityksessä näin talvella kulutus tietysti nousee...

Taitaa näissä city-maastureissa luvatut kulutuslukemat heittää kaikilla merkeillä kun luvataan kulutukseksi 6-7 litraa ja todellinen kulutus on aina vähintään 9 litraa! Eipä tuo ominaisuus ainakaan itseäni haittaa ja tiedostin sen jo autoa hankkiessa eli minulle se ei ole ongelma. Joillekin saattaa tietysti olla...
        Itselläni polttoainekulut ovat vuositasolla Sportagella n. 300e enemmän kuin edellisellä autollani (uusi iso farmari). Ja tämän tosiaan tiedostin jo ennen kauppojen tekoa. Summahan on mitättömän pieni, monella menee jo pelkästään tupakkaan vajaassa puolessa vuodessa enemmän rahaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe