Viljis vai kuningaspyton

Käärmeistä kiinnostunut

Olen miettinyt pitkään käärmeen hankkimista ja haluaisin joko viljakäärmeen tai kuningaspytonin. Olen kerännyt molemmista tietoja mutta voisiko jokut kertoa molemmista hoitokokemuksia, ongo ollut jotain ongelmia jne.
Kertokaa sekä molempien hyvistä että huonoista puolista...
Kiitti jo etukäteen

20

6981

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohjis

      Nopytonista en voi kertoo mitään kun ei oo kokemusta mutta viljiksestä voin...Mun viljis on hirmu kiltti ja rauhallinen, se tulee aina hirmu iloseks kun se tulee terrasta ulos ihan vaan käteen tai sit ruokailuterraarioon...(Meillä on pakko olla sellanen, koska meillä on kissa joka tahtois syödä sen)Mut kyllä se on ihan sika ihana! (käärme siis, ja kissa... =)

      • mä vaan

        Miten tämä käärmeen iloisuus ilmenee?


      • pohjis
        mä vaan kirjoitti:

        Miten tämä käärmeen iloisuus ilmenee?

        ... joo ompas hauskaa... Jos tuntee lemmikkinsä niin huomaa kyllä koska se on iloinen ja koska ei PISTE!


      • mä vaan
        pohjis kirjoitti:

        ... joo ompas hauskaa... Jos tuntee lemmikkinsä niin huomaa kyllä koska se on iloinen ja koska ei PISTE!

        ROFLMAO

        Juuri näin! Ilmeisesti en tunne käärmeitäni riittävän hyvin, koska ne eivät koskaan näytä iloisilta, vaan ihan samanlaisilta päivästä toiseen....


      • anti-meikä vaan
        mä vaan kirjoitti:

        ROFLMAO

        Juuri näin! Ilmeisesti en tunne käärmeitäni riittävän hyvin, koska ne eivät koskaan näytä iloisilta, vaan ihan samanlaisilta päivästä toiseen....

        Kyllä mäkin huomaan milloin ne on hyvällä tuulella ja milloin ei mullakin on vain yhteensä 6 käärmettä talossa ja kyllä niistä huomaa! Jotkut kun kuitenkin harrastavat tätä sen vuoksi että oikeasti rakastavat ja pitävät käärmeistä, toiset "nimeltämainitsemattomathenkilöt" (kuten sinä... [selvennykseksi jollet tajunnut vielä tuota kun juuri vasta tulit takaisin tuolta cs-maailmastasi...]) Sitten vielä tuosta ROFLMAO:sta... Kaikki kun eivät tuota tiedä niin pyörittele sitä vaikka vaseliinissa ja tunge se poikittain perseeseesi... Että ei kait tässä muuta kuin että hyvää päivänjatkoa... =)

        PS. ROFLMAOFYMWFOYF! Päättele itse mitä tuo tarkoittaa tai tule henk.kohtaisesti kysymään! Avustaisin mielelläni tuollaisia runkkareita englannin lyhenteissä!
        Have a nice day bitch! =)


      • ......
        anti-meikä vaan kirjoitti:

        Kyllä mäkin huomaan milloin ne on hyvällä tuulella ja milloin ei mullakin on vain yhteensä 6 käärmettä talossa ja kyllä niistä huomaa! Jotkut kun kuitenkin harrastavat tätä sen vuoksi että oikeasti rakastavat ja pitävät käärmeistä, toiset "nimeltämainitsemattomathenkilöt" (kuten sinä... [selvennykseksi jollet tajunnut vielä tuota kun juuri vasta tulit takaisin tuolta cs-maailmastasi...]) Sitten vielä tuosta ROFLMAO:sta... Kaikki kun eivät tuota tiedä niin pyörittele sitä vaikka vaseliinissa ja tunge se poikittain perseeseesi... Että ei kait tässä muuta kuin että hyvää päivänjatkoa... =)

        PS. ROFLMAOFYMWFOYF! Päättele itse mitä tuo tarkoittaa tai tule henk.kohtaisesti kysymään! Avustaisin mielelläni tuollaisia runkkareita englannin lyhenteissä!
        Have a nice day bitch! =)

        Tämähän alkaa olla jo taattua Suomi24-laatua! Jatka vain samaan malliin, olet todella vakuuttava! ;)


      • anti-meikä vaan kirjoitti:

        Kyllä mäkin huomaan milloin ne on hyvällä tuulella ja milloin ei mullakin on vain yhteensä 6 käärmettä talossa ja kyllä niistä huomaa! Jotkut kun kuitenkin harrastavat tätä sen vuoksi että oikeasti rakastavat ja pitävät käärmeistä, toiset "nimeltämainitsemattomathenkilöt" (kuten sinä... [selvennykseksi jollet tajunnut vielä tuota kun juuri vasta tulit takaisin tuolta cs-maailmastasi...]) Sitten vielä tuosta ROFLMAO:sta... Kaikki kun eivät tuota tiedä niin pyörittele sitä vaikka vaseliinissa ja tunge se poikittain perseeseesi... Että ei kait tässä muuta kuin että hyvää päivänjatkoa... =)

        PS. ROFLMAOFYMWFOYF! Päättele itse mitä tuo tarkoittaa tai tule henk.kohtaisesti kysymään! Avustaisin mielelläni tuollaisia runkkareita englannin lyhenteissä!
        Have a nice day bitch! =)

        Pois kyynisyys ja tilalle suvaitsevaisuutta. Rumat sanat lisää huonoa henkeä, ja sitä en suvaitse täällä. Harrastus on mikä tähaansa on aloitettava ruohonjuuritasolta ja sieltä kasvaminen vaatii asiallisia neuvoja ja positiivista asennetta meiltä kaikilta.:)


        Pirteää kevättä kaikille!


    • sindri

      En tiedä, oletko jo hankkinut käärmeen, mutta ajattelin vastata kun et oikein järkevää vastausta kysymykseesi ole vielä saanut.

      Ihan alkuun, suosittelen lueskelemaan sivustoa http://matelijat.info , sieltä löydät paljon hyödyllistä tietoa sekä kuningaspytonista että viljakäärmeestä.

      Kuningaspytonista itselläni ei ole kokemusta, mutta lajia pitkään harkinneena olen ottanut oma-aloitteisesti selvää tästäkin lajista. Yksi asia, joka on tullut useammalta suunnalta vastaan, on pytoneiden syömisongelmat. Kuningaspyton on yksi yleisin käärmelaji jolla on syömättömyyden kanssa hankaluuksia, ja tämä on se pääasiallinen syy, miksi jätimme itse tämän lajin pois harkinnasta.

      Viljakäärme on suhteellisen helppo ja olosuhteiden puolesta vaatimaton laji - kohtuullisen kokoinen terraario (minimi 75x40x40 cm), eikä vaadi hirmuisen suurta kosteutta tai kovin korkeaa lämpötilaa. Kasvaa n. 120-160cm pituiseksi, eli aika sopivan kokoinenkin.

      Makuasioitahan nämä hyvin pitkälti ovat, mutta minä suosittelen ehdottomasti viljakäärmettä. Siinä on sekin hyvä puoli, että viljan poikasen saat Suomessa syntyneenä, vaikkapa suoraan kasvattajalta, kun taas lähes kaikki Suomessa myytävät kuningaspytonit ovat tuontikäärmeitä.

    • heisinä

      viljakäärme kannattaa ottaa ehdottomasti. viljakäärmeen hyvä puoli on se että se on rauhallinen ja ystävällinen eikä maksa paljoa. huono puoli on se että joidenkin mielestä viljakäärmeet haisee, minun mielestäni ne eivät haise.

      • Kunkkufani

        Ääniä kunkullekkin. Niitäkin löytyy suomessa syntyneitä jos etsii, enemmän tosin taitaa tulla ruotsista. Paasto talviaikaan ei usein ole ongelma, vaikka jotkut voi sitä ongelmana pitää. Eläimen toimintaan ei vaikuta, vaikka voi pitääkkin kuukauden parin paaston. Mutta normaalisti hyvissä oloissa ei pytoneilla ole kummemmin ongelmia ruokinnan kanssa.

        Ja muuten kunkku on todella helppo käsiteltävä. Ei säntäile ja pysyy hyvin käsillä. Menee yhtä snadissa terrassa kuin viljiskin. Yleensä nuorena parempi pitää pienessä laatikossa, koska syö ja viihtyy paremmin, kun ei ole liian avarat maisemat. Lämmityksenä piisaa lämpömatto ja kosteutta tarvitsee hieman, muttei liikaa.

        Ja itsestä siistimmän näköinen kuin viljis. Mutta se taas mielipidekysymys. Ja onhan noita sitten muitakin, kuten rottakäärmeitä joka lähtöön.


    • uskokaaMua

      Joo no kyllä minunkin pikku pytonikin aina terraariota avatessa tulee häntä heiluen vastaan.Sitten yleensä käymme yhdessä läheisessä puistossa heittelemässä palloa yms.

    • joku142

      Itekki oon miettiny et kumman ottais, lähinnä mielipide kysymys :) oon kyl tota kunkkupytikkää harkinnu:)

    • Matoo <3

      Sillä ei oikeastaan ole hirveästi väliä.... Aika samanlaisia hoitaessaan, pyton ehkä vähän hitaampi ja näin. Yleensä viljis kasvaa hiukan isommaksi mutta ihan yksilöstä sekä ruuan antamisesta kiinni. :) Jos siis haluat hiukan ohuemman niin ota viljis, jos saa olla hyvin massaa niin pyton :) Kummatkin loistavia ekoiksi käärmeiksi. Ja Mitä siihen tulee että esim viljikset ovat vihasia tai toistepäin niin kaikki ovat ihan yksilöstä kiinni :)) Jotkut ovat nirsoja, jotkut ilosia, jotkut jäävät pieniksi, jotkut isoiksi.... Eli ota ihan kumpivain mutta varaudu että kohdallesi saattaa sattua kiukkuinen pikkumato tai sitte mitä hyväkäytöksisin : Pytoneissa kyllä on se ongelma että saattavat paastota =/ Ja niitä ei pakosti suomesta löydy kovin hyvin

    • kfktkgkgk

      Minulla on molemmat.Suosittelen että otat molemmat.

    • Viljis on kauhen "hymyilevä" laji. Sen näkee helposti viljiksestä milloin se on onnellinen. Viljikset innostuvat eritavalla kuin muut käärmeet. ja muutenkin ovat helpompia kuin muut.

    • moimoi4

      No mul on viljis ja se on tosi kiltti ei oo ikinä purru ja on jo 9wee. Ja käärme on karannut 2 kertaa ja on löytynyt. Ja jos puree niin irroittaa ihan nätisti itse. Muiden eläiten kanssa oisin varovainen koska kissa leikkisi mielellään käärmeen kanssa. Ja käärme pupun ja marsun.

    • mato fani v8

      auttakaaaaaa (===== oon ostamassa/säästämässä kunkkupytikkaan ja tarviin vastauksia sen hoitamiseen ja muutenkin kaiken tarvittavan tiedon (=

    • glrve,lperl,vr

      MOI OOTKO NUORI STOUNEICH VARVAS?

    • kuningaspyton!!

      Kuningaspyton ehdottomasti! Nuo on niin ihania niin luonteeltaa, kuin ulkonäöltäänkin

      • nimeks tulee Svedu <3

        Olen ostamassa pytikkaa ja haluaisin vastaksii.

        Mitå laittaisin terraan sisustuksen vuoks :/ siel on jo piilo mutta tekokasvit mistå halvalla.

        Kelpaako pohja aineeksi lannoittamaton ja kalkiton kekkilän puutarha turve ?


        Miten saisin lämmöt sopivaks lämpivällä puolella ? Terran kokohan oli noin 100x45x50
        L*k*S

        Voiko lämmitys laitteet sammuttaa yöks ?

        Mitä puuta sinne voi laittaa kiipeily puiks tai siis haluun vaan päästä päähän ala kulmasta ylä kulmaan puu viritelmän ?

        Ja pystyykö perus kupin modata puli puli altaaks ?

        Ja vinkkei voisitte antaa että miten olette tehneet omatekoisia piiloja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe