NUKKUMAIJATAR !

Gitta

Muutaman yön takainen uneni.

Olin ilm. äitini kuolleen isäpuolen (tunsin) talossa. Isäpuolen sisko (tunsin, asuivat yhdessä) oli talossa, jonka keittiö olikin toisessa kerroksessa, eikä ensimmäisessä, kuten heidän talossaan oli.

En oikein muista portaita pitkin menneeni talon toiseen kerrokseen, mutta ainakin kahden huoneen kautta sinne piti mennä. Jotakin hieman pelkäsinkin, ehkä sittenkin portaat ?
- Tuntemattomia lapsia oli myös talossa sillä matkalla, kun keittiöön menin.

Äitini ja em. isäpuolen sisko istuivat keittiön ikkunan lähellä tuoleilla. Toisesta huoneesta (keittiön oven lähellä) näkyi äitini siskon tytär (= serkkupuoleni), jonka kanssa seisoi joku tyttö/lapsi, jolla yllään vihreäsävyinen, laskostettu ruutupuolihame. Serkkuni hetken jotenkin oikoi tytön hametta.

*

Sitten olin ulkona.
- En osaa sanoa, oliko kyseessä em. talon piha ?
Mutta joku talo/rakennus siinä kuitenkin oli.

Äitini ainakin oli paikalla, koska sanoin hänelle : Katso, "XX" on täällä !
(XX = kuollut, wanha nainen, joka asui äidin isä-
puolen naapurissa. Häntä pidettiin ns. kylähullu-na ja pelottavanakin, koska oli "erikoinen", mutta oikeasti hän oli hyvinkin viisas !)
- Näimme : XX:llä hihaton/valkoinen yläosa (ehkä kotelomekko, koska alaosass hame), ristiveriset/
kiharat/puolipitkät hiukset (oikeasti, tummat/lyhyet) ja hän oli nuorempi kuin millaisena olemme hänet todellisuudessa nähnet.
- Pihalla oli kaksi vaaleata nuorta naista, jotka olivat osittain vähissä vaatteissa (EI tummia vaatteita, joten ilm. vaaleita), mieles-täni strippareita. Heitä XX matki, kun liikutti käsiään hihattoman yläosansa "kädenteissä" muuta-mia kertoja - siis ylös alas.
- Vaaleiden naisten lisäksi pihalla oli niinikään kaksi naista, joilla viininpunaiset housuasut (housut/lyhyt vyötäröjakku) ja korkeat (ei ihan niin korkea kuin piispanhiippa) viininpunaiset päähineet -> kuin lasten pieni leikkiämpäri päässä ylösalaisin, mutta pääliosa kaareva (= kuin pallosta puolet), eikä tasainen, kuten ämpärin pohja. Nämä naiset olivat sirkus-esiintyjiä, nuoralla/vaijerilla kävelijöitä, vaikka olivatkin maan tasalla tuolloin.

*

Pihan kulmaus/puutarha.

Käsittääkseni yhä olin samalla pihalla.
Joku kertoi minulle Pave Maijasen ja bändinsä soittaneen "puutarhassa", siis pihan kulmaukses-sa, jossa oli n. 50-60 cm korkea verkkoaita.
Jotenkin mulle tuli mieleen -> ko. alue on auto-tallin pohja/paikka, vaikka pitikin olla puutar-haa.

Lopuksi unessani oli maanviljelijä-naisen (ollut aiemmin unissani navettoineen) wanha kaveri "ZZ".
(ZZ = miesmäinen/wanha nainen, joka oli minulle todellisuudessa ilkeä (ilm. kateellinen minun ja maanviljelijä-naisen ystävyydestä ! Elää vielä, mutten ole nähnyt pariin vuoteen.)

ZZ:n kanssa en muista jutelleeni mitään, eikä hän ainakaan haukkunut minua (kuten todellisuu-dessa teki !).

En mitenkään enää muista, mutta joku/joitakin muitakin ihmisiä pihalla oli ZZ:n lisäksi. Ja jotain puhetta taisi olla siitäkin, että jotain toimintaa/yhteistyötä (?) on jossain muuallakin, joka liittyisi siihen taloon/rakennukseen.
- Ehkä (?) minun piti lähteä autolla jonnekin, mutta en lähtenyt ...

Fakta.

Olen ollut Pave Maijasen fani jo 21 vuotta. Tunnen hänet musiikkiympyröissä, mutta en juuri-kaan yksityisesti.
- Ns. bändäri EN ole !

Pavesta olen vuosia sitten nähnyt melko useinkin unia. Tosin nyt en pitkiin aikoihin.

Miksiköhän nämä wanhat/miesmäiset/miehennäköiset (XX ja ZZ), RASKAAN maataloustyön tekijä-naiset päätyivät uneeni ?

Todellisuudessa he eivät - ainakaan tiettävästi - tunteneet toisiaan. Asuivat ihan eri puolilla paikkakuntaakin.

2

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.Hameen oikominen viittaa paremman vaikutelman antamiseen itsestään. Kateuttakin voi olla ilmassa, kun hame oli virheä. Olet siis ehkä kateellinen jonkun antamasta huomiosta jollekin ja itse haluaist olla se joka huomattaisiin.
      2.Minkälaisia "sirkustemppuja" teet elämässäsi. Ehkä elämässäsi on turhiakin koukeroita ja se voi olla huvittavaakin objektiivisesti katsottuna, onkohan kaikki ihan tarkoituksenmukasta? Onko elämäsi joskus kuin sirkusta ja nuoralla tasapainoilua.
      3.Oletko yhtiestyöhaluinen oman itsesi tutkimisessa ja kasvussa? Entä olisiko aika ottaa uusi suunta elämässä ja astua oman elämän ohjaksiin. Tällaisia asioita unesi saavat minut kyselemään.

• Gitta

Kyllä mainitsemissani asioissa perää on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      14
      12448
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      6
      11208
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      177
      5122
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      35
      3750
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3564
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      50
      3179
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2894
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2498
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      54
      2193
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1985
    Aihe