Onko niin,että kovillakin pakkasilla 2 tuntia on maksimi, mitä saa käyttää vai, että 2 tunnin jälkeen lämmityksestä ei ole mitään hyötyä?
Olen kuullut molempia versioita ja asiasta on kiistelty varsin äänekkäästikin.
Kertokaa nyt mikä on tosiasia ja perusteluita, kiitos!
Lohkolämmittimestä
10
885
Vastaukset
- Tumppi-82
Ei yli 2tunnin lämmityksestä haittaa ole. Ellei lasketa sähkön kulutusta. Itse pidän usein yli 2tuntia eikä mitään oireita ole.
Urbaanilegenda sanoo että moottoriin tulee lämpörasituksia ja pakkasneste heikkenee. Itse en tuohon lämpörasitukseen usko ja mitä väliä sillä on "pilaantuuko" pakkasneste 5 vain 10v vanhana...- Ihmetellyt
Mitenkä 500W:nen lohkolämmitin voi "ylikuumentaa"moottoria vaikka olisi ympäri vuoden roikassa.Kuvitelkaa tilannetta 30 asteen kesähelteellä kun pysäyttää moottorin kovan ajon jälkeen että montako tuntia jälkilämpö "vanhentaa"nesteitä ym.
- Tumppi-82
Ihmetellyt kirjoitti:
Mitenkä 500W:nen lohkolämmitin voi "ylikuumentaa"moottoria vaikka olisi ympäri vuoden roikassa.Kuvitelkaa tilannetta 30 asteen kesähelteellä kun pysäyttää moottorin kovan ajon jälkeen että montako tuntia jälkilämpö "vanhentaa"nesteitä ym.
Kyse ei ole ylikuumenemisesta vaan siitä että koneen osat lämpenevät epätasaisesti. Eli paikka jossa vastus sijaitsee on kuumepi kuin toine pääty koneesta. Tällöin myös lämpölaajenemat ovat erisuuruiset joka aiheuttaa rasituksia.
Vaikka tämä on hyvin perusteltu niin en itse kanna huolta tollaisesta asiasta ja käytän paljon lämppäriä ja usein 12tuntia yhteen mittaan. Ikinä ei mitään ole sen takia hajonnut. Ja onhan niitä erilämpökuormia muutenkin moottorissa, kansi on kuumempi kuin sylinterin seinämä jne.
- anatomia
1. Lohkolämmittimen käytön maksimia ja minimiä on vaikea sanoa, mutta jos 2 tuntia ei riitä käynnistyksen helpottamiseen, niin silloin on autossa vikaa.
2. Jos lohkolämmitintä käyttävä mies tai nainen ei tajua 2 tunnin riittävän, niin silloin on korvien välissä vikaa.
3. Jos sisälämppäri ei jonkun mielestä 2 tunnissa lämmitä sisätiloja ja istuimia tarpeeksi, on mitä luultavimmin perseessä vikaa.- kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
anatomialla aivoissa vikaa.
- kylä
näin on että 2 tuntia riittää,lämpiää siihen mihin lämpiää,teho ei enää siitään kasva!Ei pidempään pitämisestä varsinaista haittaa ole,mitä nyt öljystä vähän haihduttaa kevyttä päätä pois mutta sekin on aika minimaalista!
- Asentaja Arska
Itse pidän autoa roikassa 24/7, eli kokoajan kun ei tiedä koska on johonkin lähdössä. Eikä siitä ole mitään haittaa.
- roikka
Mistäs tiedät ettei siitä ole mitään haittaa? Oletko esimerkiksi katsonut kuin heikossa hapessa lämppärin vastus on?
- kypsentäjä
roikka kirjoitti:
Mistäs tiedät ettei siitä ole mitään haittaa? Oletko esimerkiksi katsonut kuin heikossa hapessa lämppärin vastus on?
kun kypsyy. Kahden tunnin käyttösuositus / tolpan 2 tunnin kello on käsittääkseni peruja lämmittimen mitoituksesta. Eli kahden tunnin lämmityksen jälkeen moottorista haihtuu suurin piirtein yhtä paljon lämpöä kuin vastus antaa. Jos haluat että moottori / sisätilat ovat lämpimämmät lisää vällyjä (eristettä) jolloin lämpöä haihtuu vähemmän.
- tigger
kypsentäjä kirjoitti:
kun kypsyy. Kahden tunnin käyttösuositus / tolpan 2 tunnin kello on käsittääkseni peruja lämmittimen mitoituksesta. Eli kahden tunnin lämmityksen jälkeen moottorista haihtuu suurin piirtein yhtä paljon lämpöä kuin vastus antaa. Jos haluat että moottori / sisätilat ovat lämpimämmät lisää vällyjä (eristettä) jolloin lämpöä haihtuu vähemmän.
..että mun lohkolämppäri napsahtaa pois päältä jo alle tunnin lämmityksen jälkeen? 2 tuntia senkin pitäis ehtii lämmittää, mutta joka aamu sama homma. konepelti vasta vähän ehtiny sulamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?512366Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411153Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755075Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa283679Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963524Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss453056Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082779Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132148Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie372117Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191935