Lihan ja meijerituotteitten syönti lisää useitten korkeatasoisten tutkimusten mukaan syöpäriskiä. Niiden sekä rasvan käyttö kannattaisi pudottaa minimiin sanoo oheinen paljon luettu www-sivusto.
http://www.peta.org/feat/meat/default.asp
Syövän yhteys ruokavalioon
13
1197
Vastaukset
- mitä tiedetään ruoan vaikut...
hei
ehdotan että alkaisimme kerätä tähän ketjuun, mitä on tutkittu syövän ja ruokavalion suhteista. Olisi helppo löytää asiaa koskevat viestit.
Yksi ihminen ei varmaan löydä sitä kaikkea tietoa, minkä monet silmäparit yhdessä.
Kuten ketjun aloittajakin teki, voisi vinkin lähettäjä lyhyesti kertoa mahdollisen linkkinsä sisällöstä. Ja laittaa sen linkin viestiinsä.
Mietin tätä monta päivää sen Kurkuma-viestin jälkeen. En ollut kyllä kuullutkaan sellaisesta.
miten on, oletteko kokeilleet kurkumaa? Mihin sellaisen ruokalusikallisen niin vahvasti värjäävää maustetta voi piilottaa? Viiliinkö?
hyviä helmikuun hankia, hiihtolomiakin!- antonie
Hei!
Olisi todella mielenkiintoista kerätä vastaavaa tietoa, ajatuksia ja mielipiteitä yleensä vakavasti vaihtoehtoisia hoitoja etsivien ja käyttävien kokemuksista.
Meitä on paljon enemmän kuin tiedämmekään. Mehän löydämme sattumalta toisiamme, olen siis yksi heistä. Onpa heitäkin, jotka ovat parantuneet syövästä ilman leikkausta..!!!
Aloittaa vaikka laadukas oma palsta!
Olen toistaiseksi ainakin ollut hyvin pettynyt näiden keskustelupalstojen tasoon. Pinnallista herjanheittoa riittää.
Kurkumaa voi ostaa myös tabletteina, ainakin Naturasta Lönnrothinkadulta. Monia muitakin tuotteita on samaisessa paikassa olemassa.
Misteliuutteet homeopatiassa ovat olemassa.
Prof. Arstilan kirja "Voita syöpä" käsittelee ruokaa ja syöpää, Vogelin "Maksa ja syöpä" kuin myös tri. Tolosen nettisivut. Antioksidanttiklinikalla tehdään vitamiini- ja hivenainetutkimuksia.
Elimistön pH:lla on myös olennainen merkitys kuin myös eri vitamiinien saannilla ja määrillä. Viime vuoden puolella ilmestyi mielenkiintoinen kirja pH:sta, Robert O. Young, pH-tasapaino avuksi painonhallintaan. Hän on kirjoittanut useammankin teoksen, tämä ilmestyi nyt ensimmäisenä suomeksi
Itse olen sairastanut runsaat kaksi vuotta rintasyöpää, käyttänyt vaihtoehtotuotteita, ruokavalioni on kasvista, mahdollisuuksien mukaan luomua. Luovuin jopa maitotuotteista kuin myös kananmunasta. Veriarvoni ovat hyvät. Hb oli välillä jopa 155!
Toivon asiallisia vastauksia! Jokainen ilkeämielinen vastaus satuttaa joka tapauksessa, ja me tarvitsemme kaikki olemassaolevat voimamme tähän jokapäiväiseen elämäämme.
Hyvää jatkoa! Toivottavasti tämäkin on alku johonkin uuteen ja hyvään.
Antonie - se tuskin toimisi
antonie kirjoitti:
Hei!
Olisi todella mielenkiintoista kerätä vastaavaa tietoa, ajatuksia ja mielipiteitä yleensä vakavasti vaihtoehtoisia hoitoja etsivien ja käyttävien kokemuksista.
Meitä on paljon enemmän kuin tiedämmekään. Mehän löydämme sattumalta toisiamme, olen siis yksi heistä. Onpa heitäkin, jotka ovat parantuneet syövästä ilman leikkausta..!!!
Aloittaa vaikka laadukas oma palsta!
Olen toistaiseksi ainakin ollut hyvin pettynyt näiden keskustelupalstojen tasoon. Pinnallista herjanheittoa riittää.
Kurkumaa voi ostaa myös tabletteina, ainakin Naturasta Lönnrothinkadulta. Monia muitakin tuotteita on samaisessa paikassa olemassa.
Misteliuutteet homeopatiassa ovat olemassa.
Prof. Arstilan kirja "Voita syöpä" käsittelee ruokaa ja syöpää, Vogelin "Maksa ja syöpä" kuin myös tri. Tolosen nettisivut. Antioksidanttiklinikalla tehdään vitamiini- ja hivenainetutkimuksia.
Elimistön pH:lla on myös olennainen merkitys kuin myös eri vitamiinien saannilla ja määrillä. Viime vuoden puolella ilmestyi mielenkiintoinen kirja pH:sta, Robert O. Young, pH-tasapaino avuksi painonhallintaan. Hän on kirjoittanut useammankin teoksen, tämä ilmestyi nyt ensimmäisenä suomeksi
Itse olen sairastanut runsaat kaksi vuotta rintasyöpää, käyttänyt vaihtoehtotuotteita, ruokavalioni on kasvista, mahdollisuuksien mukaan luomua. Luovuin jopa maitotuotteista kuin myös kananmunasta. Veriarvoni ovat hyvät. Hb oli välillä jopa 155!
Toivon asiallisia vastauksia! Jokainen ilkeämielinen vastaus satuttaa joka tapauksessa, ja me tarvitsemme kaikki olemassaolevat voimamme tähän jokapäiväiseen elämäämme.
Hyvää jatkoa! Toivottavasti tämäkin on alku johonkin uuteen ja hyvään.
Antoniehei,
kiva että vastasit viestiini ja olet samaa mieltä. Epäilen vaan että jos sellainen oma keskustelualue synnytetään, niin kohta siellä vouhkaa ja räkyttää kaiken-vastustajien murrosikään juuttuneiden älykääpiöjoukko.
Mutta voishan sitä palstaa kokeilla!
Olen samaa mieltä kuin sinä, että meitä on tosi paljon. Olen tällä palstalla löytänyt paljon useampia kuin siellä cancer-palstalla. On tärkeää että jaksamme keskustella sivistyneesti kaiken sen herjan keskelläkin.
Ystävälläni on tosihankala rintatulehdus (mätää). Onko sun kirjoissasi jotain mahdollisesti hänelle neuvoja? Mielenkiintoinen tuo maitotuotteista ja kananmunistakin luopumisesi. Maitotuotteet ainakin lisäävät limaneritystä huomattavasti.
Älä anna minkään ilkeämielisen satuttaa itseäsi! Minä en suostu sellaiseen, usein se onnistuukin. Ajattelee vaan että voivoi ihmisraukkaa, miten tietämätön. Mutta kyllä siperia opettaa hänetkin tavoille.
iloista päivää sulle, Antonie - joakim
Tässä lisää yksi hyvä linkki kansainväliseltä lääkärijärjestöltä syövästä kärsiville.
http://www.pcrm.org/health/cancerproject/food_choices.html
Eivät kyllä anna tolosille, heikkilöille tms kovinkaan paljon arvoa. - oikein kiinnostavaa
joakim kirjoitti:
Tässä lisää yksi hyvä linkki kansainväliseltä lääkärijärjestöltä syövästä kärsiville.
http://www.pcrm.org/health/cancerproject/food_choices.html
Eivät kyllä anna tolosille, heikkilöille tms kovinkaan paljon arvoa.kiitti sulle Joakim, todella kiinnostavaa tietoa ja selkeästi esiteltynäkin.
- Joakim
oikein kiinnostavaa kirjoitti:
kiitti sulle Joakim, todella kiinnostavaa tietoa ja selkeästi esiteltynäkin.
Tuollaiset viestit lämmittävät, kun useimmiten tulee vaan lunta tupaan neuvoja antaessa
- Mr. Gray
Ruokavalion merkitys tupakoinnin rinnalla on olematon. Tietysti monipuolinen ravinto on hyvin tärkeää, mutta tupakka vaikuttaa kokonaisvaltaisesti elimistöön ihan toisella tavalla. Suoranaisesti tietysti keuhkoihin, mutta sekundäärisesti naisten rintasyöpä ja miesten eturauhassyöpäriski on kohonnut tupakoitsijoilla.
- on yllä
toisessa viestiketjussa uusinta tietoa omega-6/omega-3-rasvahappojen suhteesta.
http://tinyurl.com/bdj48 - syöpäpotilaat
eikös heitäkin ole pilvin pimein. Suomessa sairastuu vuosittain syöpää n 25 000 ihmistä ja elossa olevia syöpäpotilaita on n 100 000. Eivät he kaikki ole (olleet) tupakoitsijoita. Kyllä ravitsemuksella on niin suuri merkitys, ettei sitä kannata mitätöidä sälyttämällä koko syöpäongelmaa tupakoinnin tiliin. Onhan myös alkoholilla suuri merkitys, muttei senkään pidä antaa viedä harhaan, sillä eivät kaikki syöpään sairastuneet (esim. lapset) ole (olleet) juoppoja eivätkä alkoholin suurkuluttajia.
- Mikael
Tässä asiasta lisää kansainvälisen tiedemiejärjestön sivulta:
http://www.pcrm.org/health/cancerproject/ - terveystieteilijä
Mikael kirjoitti:
Tässä asiasta lisää kansainvälisen tiedemiejärjestön sivulta:
http://www.pcrm.org/health/cancerproject/Karnosiini estää sytokiinia nimeltään interleukiini 8 (IL8). Estovaikutus on sitä suurempi, mitä suurempi karnosiiniannos. IL8:aa syntyy kudoksissa tuumorinekroositekijä alfan (TNF-alfan) vaikutuksesta.
Syöpä on tulehdustauti, jonka synnyssä ja etenemisessä IL8:lla on suuri merkitys (Nature Medicine 2005;11,1-12). IL8 on paitsi proinflammatorinen myös angiogeneeninen sytokiini; se siis kasvattaa patologisia udisverisuonia ja edistää syövän kasvua ja leviämistä muualle elimistöön. IL8-mittausta käytetään Suomessakin syöpätautien diagnostiikassa; IL8 mitataan veriplasmasta tai syljestä. Syöpään sairastuneilla on kohonneita pitoisuuksia.
Keuhkosyövässä ovat koholla sekä IL6 että IL8 ja toisen tutkimuksen mukaan IL8 on koholla melanomassa. Erään paksusuolisyöpää koskevan tutkimuksen valossa IL8 > 339 pg/ml merkitsee, ettei tauti (95 % todennäköisyydellä) ole levinnyt imusolmukkeisiin.
Karnosiini siis vähentää monen eri syövän riskiä, kasvua ja leviämistä. Karnosiinia voidaan hyvällä syyllä suositella syövän täydentävään hoitoon. - rutiinisti?
terveystieteilijä kirjoitti:
Karnosiini estää sytokiinia nimeltään interleukiini 8 (IL8). Estovaikutus on sitä suurempi, mitä suurempi karnosiiniannos. IL8:aa syntyy kudoksissa tuumorinekroositekijä alfan (TNF-alfan) vaikutuksesta.
Syöpä on tulehdustauti, jonka synnyssä ja etenemisessä IL8:lla on suuri merkitys (Nature Medicine 2005;11,1-12). IL8 on paitsi proinflammatorinen myös angiogeneeninen sytokiini; se siis kasvattaa patologisia udisverisuonia ja edistää syövän kasvua ja leviämistä muualle elimistöön. IL8-mittausta käytetään Suomessakin syöpätautien diagnostiikassa; IL8 mitataan veriplasmasta tai syljestä. Syöpään sairastuneilla on kohonneita pitoisuuksia.
Keuhkosyövässä ovat koholla sekä IL6 että IL8 ja toisen tutkimuksen mukaan IL8 on koholla melanomassa. Erään paksusuolisyöpää koskevan tutkimuksen valossa IL8 > 339 pg/ml merkitsee, ettei tauti (95 % todennäköisyydellä) ole levinnyt imusolmukkeisiin.
Karnosiini siis vähentää monen eri syövän riskiä, kasvua ja leviämistä. Karnosiinia voidaan hyvällä syyllä suositella syövän täydentävään hoitoon.mielenkiintoinen juttu, tuo karnosiini.
Ihmetyttää todella kovasti, että jos asia on tutkimuksissa todettu ja karnosiini vaikuttaa, miksi ihmeessä sitä ei määrätä syöpäsairaalle hoitoon muun lisäksi!
Ja tuo IL8 -mittaus. Luulisi olevan helppoa mitata verestä tuota jos sen on jokin markkeri. Itse olisin valmis maksamaan itse sellaiset verikokeet, joilla varmistetaan ettei syöpää, tai voidaan löytää se ajoissa ja estää leviämistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1274830Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa133498Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1573310Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss302762Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu862506Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181823Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101442Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1271351Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41288Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101259