Kiitokseksi ihanille ystävilleni Veikko Pennamolle, Erno joukolle ja perus-suomelle kirjoitin tarinan Timosta.
Nämä ihanat ystäväni edustavat kristillis-sosiaalista näkökantaa jossa kaveria ei jätetä.
Siitä lähes liikuttuneena alkoi minun narsistinen mieleni suorastaan pulputa lapsellisia tarinoita.
Tässä yksi niistä:
Oli syksy 2004.
Persu-Timo seisoskeli eduskunnan kahvilan ikkunan ääressä.Kyllä syksy on ihana, hän ajatteli.
Sillon kahvilaan tuli demari.
-Hei sanoi Timo, istutaan alas haluan
kertoa sinulle suunnitelmistani.
-Haluan asettua presidenttiehdokkaaksi, Timo sanoi.Demari näytti siltä kuin hän olisi kuullut väärin.
Presidenttiehdokkaaksi? Sinä? Demari ihmetteli.
Niin, minä aion tehdä.
-Ei, ei, ei!
Demari puhui hitaasti ja selvästi ääntäen:
Sinä olet persu, Timo.Sano minun perässäni:
Olen persu.Persut eivät voi menestyä presidentin vaaleissa.Persusta ei tule presidenttiä.
-Nyt minä aloitan vaalityön.
Demari äänsi vieläkin selvemmin:
Ei! Demari sanoi.-Höristä nyt korviasi ja sano minun perässäni:"Persut. Eivät. Voi asettaa presidenttiehdokasta. Persu ei voi olla presidentti."Sano se.
-Täytyy kutsua puolue koolle, täytyy aloittaa vaalityö.
-Mistä sinä saat rahaa vaalityöhön? huusi demari.
-Minun väkeni on valmis tekemään palkatonta vaalityötä hyvän asian puolesta.
-Palkatonta työtä? ihmetteli demari.Ei kukaan tee palkatonta työtä.
-Minun väkeni tekee, on vain tehtävä työnsä jämptisti, osuttava suoraan naulan kantaan.
-Demari peitti korvansa ja jupisiitsekseen.
-Eivät kai persut sellaisia ole?
Niinpä Timo kokosi joukkonsa ja kohta oli vaalityö täydessä touhussa.
Oli suunniteltu ja valmistettu julistetta ja mainosta ja sovittu kansalaistapaamiset ja mediat ja kun vuoden päästä oli aika lähteä kentälle oli Timo päivittäin esillä lehdissä, radiossa ja telkkarissa.
Persujen suosio kasvoi päivä päivältä.
Siinä välissä oli demarikin rynnistänyt suurine joukkoinensa suuren rahan voimalla kampanjoimaan itseään presidentiksi.
Rahaa paloi ja kansaa aivopestiin niin tehokkaasti, että demari voitti kisan ja pääsi presidentiksi.
Timo ja demari tapasivat vaalivoiton jälkeen.
-Nyt minulla ei ole mitään tekemistä,sanoi demari.
-Mutta sinuthan valittiin presidentiksi,sanoi Timo, voit aloittaa työn jonka lupasit kampanjasi aikana.
-Työ ja työ, kyllä tässä on muutakin tekemistä, kuin miettiä vaalilupauksiaan,puhisi demari.
-Minä aion jatkaa samaa tinkimätöntä työtäni asioiden parantamiseksi ja tapaamme taas kuuden vuoden päästä presidentin vaaleissa.
Ei sitä pidä jäädä vain kotiin märehtimään vain siksi, että sattuu olemaan persu.
Timo, joka halusi presidentiksi
11
526
Vastaukset
- Korja Euvo
Olipas lapsellinen ns satu!!
Sadun omaisuutta siinä oli vain se, että on Hyvä ja Paha. Mutta päinvastainen toimintapa, eli MINÄ hyvä - muut kaikki pahoja. Ja sitä muuta kannattavat tyhmiä, kun eivät ymmärrä, että he vetävät itseään tahallaan huulesta.
Perset-porukan AINOA vaalityön toiminta on muiden - varsinkin demarien - arvostelu.
erjakouvojen mielestä kukaan muu ei tee yhtäkään hyväksyttävää tekoa, kenelläkään muulla ei ole yhtäkään ajatusta päässään. Erjakouvoille ei ole suurempaa peikkoa kuin järjestäytynyt työläinen, joka valitsee itse omat johtajansa ay-liikkeessä.
Tuossa oli jo nimim Aloittaja analysoinut hyvin Perset-porukan kansanedustajien toimet.
Joten, jospa erjakouvot vastaavat, minkä Vaalilupauksensa Teidän Tähtiedustajanne, Herra T. Halme on toteuttanut?
Onko hän edes tehnyt aloitetta, vaikka siihen kellokorttiasiaan, jonka lupasi VARMASTI toteuttaa? Aloite jo osoittaisi, että edes YRITTÄÄ pitää lupaamastaan kiini!
Onko luotettavaa miehen mällätä Kuubassa veronmaksajien rahoilla? Olisi Suomessakin matkailusta kiinnostuneita yrittäjiä...
Turha verrata muihin edustajiin, koska Halme LUPASI, ettei ole kuin muut!
Erittäin moni Perset'eistä LUPASI varmasti, että T.Soini ON pressanvaalin toisella kierroksella!
Eikös erjakouvoloilla ole mitään syytä katsoa missään asiassa OMIEN tekemisiin?- JordeJörpäkkä
Onneksi tuo on vain satu. Olisi ahdistavaa elää maassa jonka presidenttinä olisi Timo Soinin kaltainen heteromies?.
- ymmärtää ...
loputon narsismi peittää joskus hyvätkin tarkoitukset ...
- Papparasti
ymmärtää ... kirjoitti:
TÄNÄÄN OTSIKOISSA:
Perussuomalaisten johtonainen joutui teho-osastolle
-Näppäimistön himonäpyttely aiheutti valtaisan verenvuodon sormenpäistä. Tila on yhä persukriittinen muttei vakaa.
Teho-osastolta tavoitettu nimensä ensimmäisenä kouvolla äänellä hihkaissut nainen totesi että eduskuntavaalityö saattaa nyt vaarantua. Nainen lupasi kuitenkin antaa kaikkensa kuten viime vaaleissa. Sitä varten hän ilmoitti jo tilanneensa postimyynnistä uuden näppäimistön. - Uusix
ymmärtää ... kirjoitti:
Tuo analyysisi tuntuisi olevan osuva näihin kummallisiin Persuihin! Pitääpä siis miettiä.. hmmm...
Eivät todellakaan osaa antaa arvoa kuin itselleen - siis narsistisuutta, pahimman sorttista! Kiitos kirjoittajalle!
Mutta että Puolustavat toisia samanlaisia, kuten esim Halmeen todella typeriä temppuja??
Miksi se? - kyse ...
Uusix kirjoitti:
Tuo analyysisi tuntuisi olevan osuva näihin kummallisiin Persuihin! Pitääpä siis miettiä.. hmmm...
Eivät todellakaan osaa antaa arvoa kuin itselleen - siis narsistisuutta, pahimman sorttista! Kiitos kirjoittajalle!
Mutta että Puolustavat toisia samanlaisia, kuten esim Halmeen todella typeriä temppuja??
Miksi se?perussuomalaisista vaan Hesan koplasta ...
- Stadist
kyse ... kirjoitti:
perussuomalaisista vaan Hesan koplasta ...
Siis niinku ladeil omat persut?
Onks stadilaiset sit niinku tää pedohalme?
Joka ei osaa fiksust bamlata ees eduskunnas.
Ei pärkkele.. - Koplaa ...
Stadist kirjoitti:
Siis niinku ladeil omat persut?
Onks stadilaiset sit niinku tää pedohalme?
Joka ei osaa fiksust bamlata ees eduskunnas.
Ei pärkkele..Halme oli paaaljon ennen tätä kesälintua eli koplaa ...
- jatkuu
Palataanpa SMP:n aikaan 1980 luvulle.
Siellä Timo Soini poika oli KSNL:n puheenjohtajana. Kun kenttäväki alkoi suomimaan Hannu Suhosta ja Tina Mäkelää Joukkioineen tilille raha ym. epäselvyyksistä, kulki Timomme kenttää ristiin rastiin vakuutelleen otsansa hiessä: "kaikki on varmasti Suhosella ja Mäkelällä kunnossa"!
Kuinka ollakaan SMP kupsahti nurin ja kas kummaa; Timo poika kääntyiskin yht`äkkiä Suhosta ja Mäkelää vastaan. Antaen ymmärtää, että oli näin alusta pitäen.
Loppukaneettina sadulle: Veikko Vennamo totesi ennen poismenoaan mm. Soinista: " valitettavasti sain miehestä väärää tietoa - ja taisinkin pitää kyytä povellani "!- ihan muista ...
porukoista jotka pyrkivät ottamaan osansa vennamolaisuuden glooriasta ja kunniasta!
- mantraton
ihan muista ... kirjoitti:
porukoista jotka pyrkivät ottamaan osansa vennamolaisuuden glooriasta ja kunniasta!
Muut rikollisia - persut kunniallisia... Soini - SLURPS...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697