Olen pyörittnyt yritysta vajaan vuoden.
Kirjanpitäjäni konsultoi minua kunnolla pari tuntia viiem viikolla. Olen ollut ylitunnollinen merkitessäni kaiken mahdollisen ylös joka pikkua viilaten. Kirjanpitäjä sanoi, ettei se ole tarpeen. Esim. kun ajan työajoja kahdella eri autolla. Merkaan aina automerkin ja tarkasti kilometrit ylös. Kirjanpitäjä sano että hän lähettää verottajalle kuluista yhteisumman, ei erittelyä. Joten ei kukaan vahtaa mun eri autojen mittareita. Mutta sanoi, että silti pitää merkitä oikein ja ehdottomati omantunnon mukaan. Olen aina luullut, että kaikki kulut eritellään todella tarkasti.
Hassua!
4
454
Vastaukset
- neutoouvo
Kyllä mulle on annettu ohjeet kirjata mahdollisimman tarkkaan kaikki. Ei tuu sit ongelmia jos sattuu joku tarkastus.
- kirjanpitäjäsi
ihan järjissään........vähemmän tulee ongelmia verottajan kanssa, kun kaikesta paistaa että on dokumentoitu viimeisen päälle ( jos tulee kyselyjä/verotarkastus).
Mitenköhän suuripiirteisesti sitä kirjanpitoa sitten tehdään ?
- Ei tunnu ottavan vastuuta
Kannattaa jatkaa tarkalla linjalla. Jos jotain sotkuja tulee, luuletko kirjanpitäjän ottavan vastuun tuommoisista neuvoistaan? Arvaa kuka maksaa, jos verottaja vaatii jotain lisää?
- Kooma
Saamistasi hyvistä neuvoista vedät varmaan oikeat johtopäätökset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474