Viimeisin unikuvani.
Olin äitini siskopuolen talossa.
(Äidin siskopuoli = tätipuoleni, jonka tytär oli just edell. unessani, josta pyysin tulkinnan.
Taannoin asuin heillä 3 v. opiskellessani, siis arkipäivät.)
Olin heidän keittiössään.
Avasin työtason (tiskipöytä ym.) yläpuolella/vasemmalla olevan kaapin oven. Se oli täynnä käyttämättömiä pakkaustarvikkeita, joista osa oli jossain avonaisessa laukussa (laukku makasi hyllyllä, "suu" oveen päin). Siis lähinnä PUNAISIA foliopaperi-maisia pusse-ja, kuten kaupassa myytävät maustetee-pakkaukset,
joissa pussin suu suljetaan taittamalla ja kiinnitetään kapealla muovi- tai pahvi"nauhalla".
Ajattelin : Tätipuoleni on ostanut pusseja varas-
toon, koska yrittäjä on. (Hänellä on pieni liike-
yritys oikeasti.) Pakkaa niihin ainakin teetä. Joissakin pusseissa lukikin TEE-sana jo valmiina.
Jostain otin käteeni muutaman kullanvärisen folio-pussinauhan (isompia kuin tee-pakkaukset), siis monta pussia peräkkäin, välissä repäisynauha. En ole varma, olivatko ne ko. kaapissa vai muualla keittiössä ?
- Laitoin kulta-pussit huolimattomasti "palliin" ja siirsin laukkuuni (ehkä olikin reppu ?) -> siis otin ne luvatta ! Yhden kultapussin taittelin pieneksi suorakaiteen muotoiseksi, mutten tainnut laittaa sitä laukkuuni ? Laukku taisi olla jakkaralla keittiössä.
Tätipuoltani en nähnyt, mutta hän oli toisessa huoneessa. En ole varma, sanoiko jotakin. Miehensä oli myös toisessa huoneessa, enkä häntä-
kään nähnyt.
Heidän nuoremman tyttärensä (= toinen serkkupuo-leni) kyllä näin. Seisoimme joko keittiössä tai sen lähellä aulassa/käytävällä.
- Korkealla, jollakin hyllyllä (ilm. keittiön yläkaapin hylly) oli ainakin kaksi kuivaa KAKKUA : haalean vaaleanruskehtavia. Nuorempi serkkupuoleni sanoi, että minun pitäisi tehdä ilm. samantyyppisiä kakkuja.
- En muista tarkkaan, sanoinko vaiko vain ajattelin, mutta mielestäni en kokenut olevani kykenevä tekemään niitä. Syytä en muista.
- Sitten joku muu nainen, taisi olla vanhempi serkkupuoleni (hän, joka edellisessä unessani ruutuhame-tytön kanssa), otti samalta hyllyltä kakkujen läheltä hetkeksi käteensä jonkin leipomuksen, joka oli myös haalean vaaleanruskea. Se oli pyöreän kahvipurkin näköinen, mutta siinä oli pitsimäinen pinta. Mielestäni hyllyllä oli toinenkin samanmoinen.
- Muistini pätkii, mutta toinenkin nainen lienee
sanonut jotakin, kun käsitteli pitsi-leipomusta.
Enempää en muista, mutta jotain muutakin unessani lienee viime yönä tapahtunut.
TAAS siis olin keittiössä unessani ...
NUKKUMAIJATAR !
2
138
Vastaukset
Unesta nousi kaksi mielikuvaa. Sana TEE pakottaa sinua tekemään jotain asiaa lähes pakonomaisesti. Ja kakku viittaa usein avioliiton solmimiseen tai suhteeseen yleensä, hääkakku. Lisäksi sanonta "tule hyvä kakku älä tule paha kakku" esim, viittaa toiveeseen, että suhde onnistuisi. Olit unessa kykenemätön tekemään kakkua, koet ehkä kykenemättömyyttä solmimaan suhdetta ja saamaan se onnsitumaan. Kultapussin taittelut ja anastuskin viittaa kullan ajatteluun ja asian käsittelyyn (olisiko tämä se pakonomainen tehtäväsi).
- Gitta
Olen nyt vähän väsynyt, enkä oikein jaksa paneutua, mutta oikeassa varmaan olet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1524934Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa193575Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1603381Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss352861Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu982611Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181863Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101645Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1511485Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111482Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111277