Aina kun on kuvia synnytysosatoilta, joissa näkee uusia äitejä, heillä on päällää sairaalan yöpuku (ja aamutakki). Onko siis synnyttäneiden osastolla mahdollista saada vain mekko-mallinen yöpuku vai voinko saada halutessani pyjaman (siis paita housut-yhdistelmä)?
Sairaalan vaatteista?
8
1790
Vastaukset
- kaupungin sairaalassa
oli mun mielestä vaan niitä mekkoja. Mutta ei sitä siellä sairaalassa niin ollut aikaa miettiä, mitä on päällä. Jälkeenpäin olen kuvista katsonut kyllä,että olipa kamalat vaatteet, kuinka olen voinut käyttää tuollaisia:)
- oman aamutakin ja
yöasun ja tossut niin halutessa, synnytyksen jälkeen. Tietysti voi kysyä, mutta meidän sairaalassa sai tuoda omat.
Täällä oli sukat niin venyneitä, ettei ne pysyny jaloissa, yöasu oli kovaa peltikangasta ettei taipua meinannu, ne olivat siis aivan kauheita. - Elokuun äiti
Hyvinkään sairaalassa oli ainakin saatavilla vain noita mekkomallisia yöpukuja. Aamutakkia ei viitsinyt lämpimänä elokuuna edes pitää, joten siinä "ihanassa" yöhameessa sitten mentiin pitkin käytävääkin. Onneksi näkyi olevan muotia kun kaikilla muillakin oli. ;)
Alkkarit oli froteiset, mut vaatevarastossa ei ollut juuri kuin S-kokoja, joten isot koot oli vähän kiven alla ja piti erikseen pyytää. Tosi moni juuri synnyttänyt nainenhan on S-kokoinen! - lahden seudulta
eli lahdessa synnyttäneenä voin kanssa sanoa, että mekkomaisia yöasuja oli ainoastaan ja olivat kyllä niin karmean näköisiä että oli aina pakko laittaa se aamutakki päälle kun lähti huoneesta. oNgelmana oli myös se, että ei ollut rintsikoita ja tästä yöpaitulista oli unohdettu vissiin muutama nappi kun rinnat välillä vilkkasi välistä....
tosin näitä asioita ei hirveästi kerkeä sielä sairaalassa pohtimaan, mutta olisihan se kiva olla hieman viihtyisämmissä vetimissä...omat menee kyllä maitoon ja vereen jos ne sinne ottaa mukaan ja pitää päällää...ala pää vuotaa yli vaipan ja rinnoista tihkuu maitoa koko ajan.... - utelias
Vähän pelkäsinkin, että saatavana ei olisi kuin mekko-malleja. En kysellyt asiaa ulkonäön takia (vaikka eihän ne kauniilta näytäkään päällä, onneksi me kaikki olemme siellä yhtä muodikkaita). Olen viimeksi lapsena pitänyt mekko-mallista yöpaitaa enkä koe sitä kauhean ihanana päällä. Siksi siis asiaa tiedustelin. Olisihan se ollut mukavaa, että olisi edes jokseenkin mukavan tuntuiset vaatteet päällä synnytyksen jälkeen, kun olo varmasti muuten ei ole niin ihana.
Kiitos kaikille jo vastanneille (saa vastata lisääkin).
Itse olen menossa synnyttämään Tampereelle.- löytyi
myös housuja liinavaatevarastosta kunhan tarpeeksi penkoi.yläosa oli tosin sellanen pitkähkö mekko.mutta oli mikavampi kävellä toiselle puolelle sairaalaa vauvojen teholle kun sai pitkät pyjamahousut jalkaansa.
mutta voithan ottaa muutaman t-paidan mukaasi yläosaksi... - mukaan
löytyi kirjoitti:
myös housuja liinavaatevarastosta kunhan tarpeeksi penkoi.yläosa oli tosin sellanen pitkähkö mekko.mutta oli mikavampi kävellä toiselle puolelle sairaalaa vauvojen teholle kun sai pitkät pyjamahousut jalkaansa.
mutta voithan ottaa muutaman t-paidan mukaasi yläosaksi...on huomattavasti mukavampaa käyttää omia kenkiä ja sukkia.Ja ainakin jos vauva teholla,niin on tosi kurjaa tallustaa sairaalan kengissä pitkin käytäviä.ja sukat ovat ihan muodottomia valkoisia...
- vetimet
Mietin tässä toista odottaessani, että ottaisko omat vaatteet synnytysosastolle mukaan, mutta tulin sitten siihen tulokseen että en.
Vaatteet menee siellä todella nopeasti likaiseksi, kuten aikaisemmin mainittiin. Maito, vauvan mahdolliset puklut ja alapäästä tuleva veri, joten omia vaatteita sais viedä useamman vaihtokerran sinne mukanaan.
Eihän ne sairaalan vehkeet mitä ihania ole, mutta eipähän sitten ite tartte pyykätä kun tulee kotiin. Ja sairaalassa saa vaihtaa vaatteita niin usein kuin haluaa, vaikka joka suihkun jälkeen. (Ainakin KOKS:ssa).
Nyt pian talvivauvaa synnyttäessä aion kyllä omat villasukat ottaa mukaan, olen palelevaa tyyppiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224740Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43364Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1263180Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss262607Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu692320Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181769Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91374Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171245Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41078