Voiko ihminen edes olla yksiavioinen

PienvaaleeN

Herää kysymys: mitä, jos on ihan turhaa yrittää? Jos me ihmiset ei vaan yksinkertaisesti voida tyytyä yhteen vakisuhteeseen elämämme aikana`? Onhan ennekin käyty vieraissa; ainakin miehet? Naiset ovat nielleet sen, koska vaihtoehtoa ei ole ollut. Nyt pettäminen onnistuu molemmilta. Mitä merkitystä avioliitolla on? Eihän se takaa lapsille turvallista lapsuutta ja hehän tässä maksavat laskun loppupeleissä? Katsomalla ympärilleen sen huomaa...

16

1085

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avioliitto_

tarkoita sitä ettei saisi "panna" muiden kanssa... avioliitto on rakkautta ja sitä (varsinkin jos on lapsia) että pidämme huolen toisistamme.... me ainakin vaimomme kanssa olemme ymmärtäneet ihmisyytemme... miksi eroaisimme panon takia... rakastamme toisiamme ja lapsiamme.

• Sorry??

Avioliittohan juuri velvoittaa "yksipanoisuuteen"

• Sorry?? kirjoitti:

Avioliittohan juuri velvoittaa "yksipanoisuuteen"

edellistä viestiä katsoo,niin ei näköjään enää...

• janefonda

Kirjoitat
        Me ainakin vaimomomme (pitäisi kai olla vaimoni) kanssa olemme ymmärtäneet ihmisyyden..miksi eroaisimme panon takia..
        Huh-huh!! Onko ihmisyyttä siinä, että alistaa toisen ihmisen pelkäksi panoksi. Luulen vaimollasi ja sinulla olevan todellakin heikko itsetunto, jota sitten pönkitätte noilla "panoillanne". Suorastaan imartelette toisianne, kun palaatte rakkaudesta toistenne luokse pano-retkiltänne. Puhut rakkaudesta, mutta onkohan koko sanan merkitys sinulle täysin vieras sittenkin.

• Alter-Ego

Syy, miksi ennenkin on käyty vieraissa, etenkin miehet, on siinä ettei esiaviolliset suhteet olleet tiukan uskonnollisen kontrollin takia mahdollisia.

Miehille panot muiden naisten kanssa olivat mahdollisia huorissa, jotka olivat köyhiä naisia ja taloussyistä pakotettuja ammattiinsa.
      (Miehet itsehän tietysti väittävät että kaikki maksulliset naiset kautta aikain nauttivat työstään mutta eipä kai niitä prostituoitujen tukiasemia tarvittaisi jos niin olisi....)
      Syfilis eli kuppa eli ranskantauti oli parantumaton ennen penisilliiniä ja niinpä joillakin rietastelu näkyi rupisesta naamasta...

Jos nainen harrasti esiaviollista kokeilua, hän oli heti huoraksi leimattavissa. Varakkaiden perheissä taas tytöille opetettiin, että elämä kodin ja turvajoukkojen ulkopuolella on kamalaa ja mihinkään he eivät päässeet ilman "esiliinojaan."

Kirkolliset piirit kaikissa uskonnoissa ovat aina pyrkineet hillitsemään "jumalatonta" menoa. Avioerot eivät olleet mahdollisia eivätkä useinkaan edes tarpeellisia sillä niiden kesto oli lyhyt aikaisen kuolleisuuden takia.

Mitäkö merkitystä avioliitolla on?

Avioliitosta pitäisi pikemminkin tehdä eräänlainen yhtiösopimus. Mikäli sen solmimiseen sisältyy rakkautta, se on vain bonusta. Silloin se takais paremmin taloudellista turvaa perheelle.

• KotimainenNainen

Menee yli, että paukkuu. Rakastaa ja silti peuhata toisten kanssa. Mutta kukin tavallaan...

• Viliperi

... olla, kuten kullekkin sopii. Olen ollut aina uskollinen omalle kumppanilleni, mutta nyt sinkkuvuosina kierroksessa on ollut kaksi miestä kerrallaan. Luit oikein. Asuvat molemmat muualla emmekä tapaa kuin parin kuukauden välein. Tämä on toiminut toistaiseksi koska olemme sopineet olevamme vapaita ihmisiä. Jos asuisin jonkun kanssa yhdessä, en kyllä moiseen varmaankaan pystyisi. Kyllä se avo/avioliitto kuitenkin minulle merkitsee yksiavioisuutta..

• se on "yrittämistä"

kunnes se tajutaan että sisällä on oikea kyky arvioida tunteitaan ja tarpeitaan ja kohdentaa ne. Ongelma varmaankin on se myytti ja ennakko käsitys miten uskollisuus palvelisi rakkautta. rakkaus on eri ja isompi asia kuin seksi ja sen harjoittaminen. Naisille kuin miehellikin. Älytön on se leimallinen käsitys että parittelu on miehelle vain "pettämistä" mutta nainen on kuorutettu joko huoraksi tai on vastoin tahtoaan seksi suhteessa, piilossa on se että nainen haluaa itsekkin ja joskus paljonkin ja samoin vaihtaa paria tarpeseensa.

Nainen pettää seksissä tasan saman verran kuin mieskin. Tavoite tosiaan voi olla älytön varsinkin nyt kun se varsinainen parittelu on kuin hampurilaisen osto. (käsin syödään, pursuaa ympärille, kun loppuu on siedettävä maku suussa,ja kun pyyhkii kädet voi heittää "pillit pussiin" ja voi jo katsella uutta tarjousta)
      pika ruokaa niin.

Ennen sentään tuli joko raskaaksi tai sai tartunnan ja vielä häpeä koko suvuille.

Missä välissä se rakkaus sitten sais paikkansa ja mitä se on tai olisi??

• Doctor Philip

ihan hyvin. Aamulla kotona vaimon kanssa. Päivällä sihteerin kanssa, ja illalla merkonomin joka kauppaa firmaan (sisäistä siivousta.) Siinähän se....Piste....

• miksi naiset

etenkin, säästelevät itseään, ei vene soutamisesta kulu. Minä ainakin annan aina, ukolle kotona, Timolle töissä, Karille kotimatkalla, sekalaisille sälleille biletys reissuilla.

• on naisen
        miksi naiset kirjoitti:

etenkin, säästelevät itseään, ei vene soutamisesta kulu. Minä ainakin annan aina, ukolle kotona, Timolle töissä, Karille kotimatkalla, sekalaisille sälleille biletys reissuilla.

tekstiä, niin se on sitten järkipuhetta. Se vain jäi mainitsematta että sinä et pelkästään anna , vaan saat omaan tarpeeseesi sitä mitä haluat. Eli sulle annetaan myös.

• saan mitä haluan,
        on naisen kirjoitti:

tekstiä, niin se on sitten järkipuhetta. Se vain jäi mainitsematta että sinä et pelkästään anna , vaan saat omaan tarpeeseesi sitä mitä haluat. Eli sulle annetaan myös.

mutta mieskin saa mitä haluaa ja voin olla varma, että hän myös tietää sen, jokainen on heistä mulle tärkeä miehenä, jokaista heistä palvon tavallaan. Iloja on ihmisellä paljon mutta minä nautin tyydyttämisestä ja tyydytetyksi tulemisesta.

• esitti
        saan mitä haluan, kirjoitti:

mutta mieskin saa mitä haluaa ja voin olla varma, että hän myös tietää sen, jokainen on heistä mulle tärkeä miehenä, jokaista heistä palvon tavallaan. Iloja on ihmisellä paljon mutta minä nautin tyydyttämisestä ja tyydytetyksi tulemisesta.

"pettämisen" ja itsetunnot vastuuseen sekä itsestä ja toisista sekä myös perheistä ja lasten turvallisuudesta.
        Monien kanssa harjoitettu "tyydytys suhde" on tuota kaikkea kuviota hajoittava ja repivä ja se luo epävarmuutta kaikille, mutta ei turvallisuutta ja tasapainoa kelekkään.

Kun se "nautinto" eli hetken hurmokset ohjaa elämää ja on vain vastuussa itsensä nautinnon saannista niin se on itsele tärkeää mutta ei kovin tosia huomioiva.

Kun vastuuta ei kykene ottamaan niin on se oma minä itse silloin se josta yrittää kantaa vastuuta mutta senkin tekee sen "lohdutuksen "kautta miten tyydyttää itseään ja ehkä toisiakin hmm.

Mutta se vain on niin katoavaista ja yksinäistä vaikka kuinka koetat kertoa itselle että olet vaan niin itsenäinen.

Intohimo voi vaan pitää useimman jatkuvan valloitustarpeen putkessa ja siksi se ajopuu tahtoo aina irti kaikesta joka vastuuttaa toisille tekemisistään ja olemisestaan.

• toiset eivät

Riippuu kunkin moraalikäsityksistä,omastatunnosta ja tietenkin myös siitä kumppanista

• 50+setämies

Kolmaskymmenes vuosi meneillään eikä vielä ole tullut mieleen syrjähypyt

• Mr.Brutale

Miehen tehtävä on lisääntyä,lisääntyä ja lisääntyä. Biologia suorastaan pakottaa hyppimään kukasta kukkaan ja jakelemaan miljoonia ja taas miljoonia nuijapäitä mihin sattuu...
      Naisen tehtävä on valita parhaimmat näistä (eli meistä) pikku vipeltäjistä:)
      Kaikki muu (mm.uskollisuus)on aikojen saatossa keksittyä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3928
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      357
      3048
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      1978
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1685
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1129
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      42
      889
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      831
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      70
      818
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe