Oulun pitzeriat

-Jasu-

Tiedotusvälineiden mukaan Oulussa on asukaslukuun nähden maailman eniten pitzerioita. Onko tämä Hyvä vai huono asia?

20

4004

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrittäjien

kannalta huono asia, koska pakostakin jotkut pizzeriat jäävät vähemmälle huomiolle, ts.saavat vähemmän asiakkaita ja näin ollen he eivät menesty yhtä hyvin kuin toiset. itse ainakin kun olen hyvän pizzerian löytänyt niin sieltä myöskin pizzani haen, en kovin helpolla lähde hyvää vaihtamaan...

• Nokkalan vaari

Asiassa on sekä hyviä että huonoja puolia.
      Plussapuolelle laskisin hintatason kohtuullisuuden. Ainakin.

Miinuspuolelle menee vanhojen kunnon perinneruokien unhottuminen nuorison suosikkilistalta. Vaikkapa rössypotun ja talkkunapuuron suosio hiipuminen.

Pikaruoka- Asiaa on käsitelty monipuolisilla vartailuilla vaikkapa täällä:
      http://www.kaenkky.com/

• Nefertiti

Unohdit klimppisopan ja läskisoossin.

Karmaiseva kulttuurimurha.

• Nefertiti

Hintakilpailua lisää, kuluttajan kannalta hyvä asia. Vaikuttaa myös muiden ruokapaikkojen hintoihin, luulisin.

Laatuun en ota kantaa. Ei pizzerioiden pieni määräkään takaa laatua. :D

• lilli

ja lähes kaikki niistä on ulkomaalaisten omistuksessa..kumma homma.itse ainakin kannatan vain ja ainoastaan suomalaisia paikkoja!olkoon muut mitä mieltä haluavat.

• nappiska

Mahtaako sentään olla eniten koko maailmassa..? No mut in any case, en minä ainakaan koe että siitä mitään haittaa on. Onhan noissa toki laadun suhteen eroja (enemmän tai vähemmän), mutta ainakin sen kiekkonsa saa suht edullisesti ja lähes tulkoon millon vaan ikinä sattuu tekemään mieli.

En tiedä onko tällä mitään tekemistä noiden pizzerioiden määrän kanssa, mutta hitusen itseäni harmistuttaa muiden etnisten ravintoloiden vähäinen määrä.. Esimerkiksi meksikolaista ei vissiin ole ollenkaa. Kiinalaisiahan sitten toki löytyy senkin edestä =D

• ruokailija

Ei nämä pizzat mielestäni oikeasti hyvälle maistu, mutta nälkä lähtee - eikä ole tullut tautejakaan. Edulliseen hintaan nähden ovat loisto-ostoksia.

Jotenkin tuntuu, että oululainen pikaruoka on omanlaisensa makuista. Kebabitkin ovat.. outoja. Ovat siis hyviä, mutta kokemusteni perusteella hieman erimakuisia kuin etelämpänä (Suomessa). Olenko yksin tällaisten tuntemusten kanssa?!!

• -Jasu-
        ruokailija kirjoitti:

Ei nämä pizzat mielestäni oikeasti hyvälle maistu, mutta nälkä lähtee - eikä ole tullut tautejakaan. Edulliseen hintaan nähden ovat loisto-ostoksia.

Jotenkin tuntuu, että oululainen pikaruoka on omanlaisensa makuista. Kebabitkin ovat.. outoja. Ovat siis hyviä, mutta kokemusteni perusteella hieman erimakuisia kuin etelämpänä (Suomessa). Olenko yksin tällaisten tuntemusten kanssa?!!

Olen hieman samaa mieltä että kyllä ne erille maistuu siis oulun kebab ja etelän kebab. Olin kesällä Turussa ja maistoin kebab-aterian jossa kebab oli erittäin vaaleaa ja oudon vetelää ja siihen tuubattiin purkista tomaattipyreetä päälle et se oli ensimmäinen ja viimeinen kebabkeikkani etelässä :(

kyllä aina olen troijan kannalla. NAM

• muusit
        -Jasu- kirjoitti:

Olen hieman samaa mieltä että kyllä ne erille maistuu siis oulun kebab ja etelän kebab. Olin kesällä Turussa ja maistoin kebab-aterian jossa kebab oli erittäin vaaleaa ja oudon vetelää ja siihen tuubattiin purkista tomaattipyreetä päälle et se oli ensimmäinen ja viimeinen kebabkeikkani etelässä :(

kyllä aina olen troijan kannalla. NAM

Hyi hel*****ti mitä liimaa! Troijan kebab muusilla jää syömättä, 2kertaa oon erehtynyt ottamaan sen mutta en enää kolmatta kertaa... :(

• play-boy90
        muusit kirjoitti:

Hyi hel*****ti mitä liimaa! Troijan kebab muusilla jää syömättä, 2kertaa oon erehtynyt ottamaan sen mutta en enää kolmatta kertaa... :(

Ja paljon. Paras on Göreme. Rintamäen vastapäätä.

• Meksikolaista

ruokaa saat Amarillosta. Oulussa on kiinalaisten ja pizza/kebabpaikkojen lisäksi mm. intialainen, kreikkalainen, italialainen, thaimaalainen, ranskalainen, turkkilainen ja japanilainen ravintola. Mielestäni paljon valinnanvaraa.

• oli ennen
        play-boy90 kirjoitti:

Ja paljon. Paras on Göreme. Rintamäen vastapäätä.

minunkin suosikkini, isot pizzat, paljon juustoa...nyt jostain syystä viime keväänä pienensivät pizzojen kokoa ja laatukin meni hieman huonommaksi:( itse tykkään Maikkulan Milanin pizzoista:)

• utelias
        Meksikolaista kirjoitti:

ruokaa saat Amarillosta. Oulussa on kiinalaisten ja pizza/kebabpaikkojen lisäksi mm. intialainen, kreikkalainen, italialainen, thaimaalainen, ranskalainen, turkkilainen ja japanilainen ravintola. Mielestäni paljon valinnanvaraa.

Missä on Oulussa italialainen ja ranskalainen ravintola?

• on maalaisranskalainen / Pr...

• TÄRKEÄÄ !

Irakilaisten turkkilaisten, ym. pizzerioissa, seuratkaapa kuinka tiheään pestään käsiä,
      OTETAAN RAHAA VASTAAN, LYÖDÄÄN KÄDET SUORAAN TAIKINAAN HETI SEN JÄLKEEN EIKÄ PESTÄ KÄSIÄ SIINÄ VÄLISSÄ OLLENKAAN !!!!!!!!!!

TARVIIKO ENEMPÄÄ SELITTÄÄ !!!!!!!!!

SEURATKAAPA , KUN KÄYTTE SEURAAVAN KERRAN !!!!

Kuulin itse saman asian kun nyt olen käynyt kolmessa eri paikassa niin olen huomannut saman asian, ja välillä rapataan milloin nenää ja milloin mitäkin.

Että semmosta, hyvää ruokahalua.

• syön

Toi käsienpesu on varmasti totta. Mitä muuta voi odottaa kolomen, vai onko ne nykyään jo neljän, euron hintaan!

Ps. Itse pidin aikanaan Milanin (Limingantullissa) seisovan pöydän pizzoista. Niissä oli rapea pohja. Tai voi olla vieläkin, en ole aikoihin Milanissa käynyt. Missään muualla en ole Oulussa kuitenkaan rapeaan pizzapohjaan törmännyt.

• napostelija

Eikö näissä ulkomaalaistenkin pizzerioissa ole yleensä kassalla yksi henkilö ja sitten toinen vääntää taikinaa? Näin olen ollut huomaavinani.

Mutta paras pizzapohja on Rosson ruispohja.

• napostelija
        napostelija kirjoitti:

Eikö näissä ulkomaalaistenkin pizzerioissa ole yleensä kassalla yksi henkilö ja sitten toinen vääntää taikinaa? Näin olen ollut huomaavinani.

Mutta paras pizzapohja on Rosson ruispohja.

Pikemminkin Kotipizzoissa on usein vain yksi henkilö ainakin päivällä, näin muistelisin.

• PizzaTownissa
        napostelija kirjoitti:

Pikemminkin Kotipizzoissa on usein vain yksi henkilö ainakin päivällä, näin muistelisin.

Ainakin nyt kun olen käynyt PizzaTownissa niin sama äijä ottaa rahat vastaan ja menee saman tien taikinaa vaivaamaan eikä pese käsiään siinä välissä.
        Että semmosta.

• jätkä mainostaa

Näkyy olevan samalainen möllikän kirjotustapa "pitzeria" tuolla muuallakin
      noissa PITZAN mainosketjuissa?

Tuleeko rahaa mainostamisesta?

------------esimerkki-----------------
      Uusi pitzeria

Kirjoittanut: Juuso 6.2.2006 klo 18.59

Näkyy avatun siellä kasarmikadulla uudella nimellä oleva pitsa paikka.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2805
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2645
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      269
      1582
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1184
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      889
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe