Nyt Vanhanen vääristää kilpailua

Suomen taloteollisuuden kivirakentajat ovat tuohtuneita siitä, että Matti Vanhasen hallitus vääristää kilpailua suosimalla taloudellisesti puurakentamista.

Sehän tiedetään, että KEPU on markkinatalousvastaisin puolue Suomessa. Jälleen tämä on konkreettinen esimerkki tuosta.

Mannertenvälinen nahjus Matti Vanhanen vie Suomen perikatoon.

14

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Partekin ministeri

      Partekilla on perinteisesti ollut aina ministeri Suomen hallituksessa....

      Katsokaa kaunista Merihakaa, Pasilaa ja Helsingin lähiöitä....

      • Hiukan vanhahkot tiedot sinulla näköjään. Ensinnäkin Partek luopui rakentamiseen liittyvistä bisneksistä jo 90-luvulla ja keskittyi konepajateollisuuteen. Vuonna 1997 Partek osti Sisu-konsernin ja vuonna 2002 Kone Oy osti Partekin.

        Nerokas liikemies Antti Herlin möi aika nopeasti pois Partekin myötä hankkimansa Partek Forestin ja traktoribisnes Valtran sekä Sisu-kuorma-autot. Näillä myynneillä Herlin sai enemmän rahaa kuin oli Partekista maksanut. Viime vuonna Kone Oy jakautui kahtia Kone Oy:ksi ja Cargotec Oy:ksi. Kone on maailman johtava hissivalmistaja ja Cartotec taas maailman johtava lastinkäsittelylaitteiden valmistaja. Aika fiksua Herliniltä.

        Matti Vanhasen liikemiesäly on sen sijaan täysin tuntematon käsite.


    • todellisuutta

      oman harhamaailmansa mukaiseksi.

    • akseli

      hei AULIS,heitä voltti!!!

    • Saaris-Aarnen haamu

      Känällä alkaa aiheet Vanhasen haukkumisessa olla vähissä, kun pitää ryhtyä itse keksimään toinen toistaan hassumpia arvosteluaiheita.

      Kaivapa esille vielä se suomalaisen lasitehtaan kommunistien aloite 70-luvulla, jossa nämä halusivat valtion kieltävän pullojenkierrätyksen, jotta lasitehtaalaisille riittäisi paremmin pullonvalmistusta.

      Aihe ei ole kovin kaukana tästä keksimästäsi "kivityömiesten tuohtumisesta". Onhan vielä viime aikoinakin juomia erikoismallisiin pulloihin ja peltitölkkeihin pakkaavat tehtailijat esittäneet samantyyppisiä ajatuksia.

      • Luehan tämän päivän Kauppalehti. Siellä tästä asiasta on lisää tietoa.

        Matti Vanhanen yrittää näköjään tuhota koko Suomen talouselämän.


      • tehkää paremmin
        Känä kirjoitti:

        Luehan tämän päivän Kauppalehti. Siellä tästä asiasta on lisää tietoa.

        Matti Vanhanen yrittää näköjään tuhota koko Suomen talouselämän.

        Markkinat päättäkööt vapaasti, haluavatko ne kivitaloja ja vai oikeita puutaloja.

        jos tekisimme talot kivestä, eläisimme kivikaudella.

        keskittyisivät rakennusteollisuudessa asioihin, eivätkä urputtamaan siitä, kun puurakentamista on vuosikymmeniä lyöty kuin vierasta sikaa betonielementtipaskaa tarjoavien taholta.

        KIVITALOSSA ASUU VANKEJA!


      • tehkää paremmin kirjoitti:

        Markkinat päättäkööt vapaasti, haluavatko ne kivitaloja ja vai oikeita puutaloja.

        jos tekisimme talot kivestä, eläisimme kivikaudella.

        keskittyisivät rakennusteollisuudessa asioihin, eivätkä urputtamaan siitä, kun puurakentamista on vuosikymmeniä lyöty kuin vierasta sikaa betonielementtipaskaa tarjoavien taholta.

        KIVITALOSSA ASUU VANKEJA!

        Pointti onkin juuri siinä, että markkinoiden pitäisi saada päättää millaiset talot menevät kaupaksi. Ei ole mitään järkeä, että Vanhanen ja Pekkarinen suosivat puurakentamista taloudellisin palkkioin.


      • RT:n höperöt insinöörit
        Känä kirjoitti:

        Pointti onkin juuri siinä, että markkinoiden pitäisi saada päättää millaiset talot menevät kaupaksi. Ei ole mitään järkeä, että Vanhanen ja Pekkarinen suosivat puurakentamista taloudellisin palkkioin.

        Kivirakentajat luulevat olevansa pelkästään materiaalin osalta erilaisia ja samoilla markkinoilla. Noin ei vaan ole.

        Puurakentaminen on muutakin kuin materiaalitoimituksia.

        RT:n höperöt ja kallispalkkaiset insinöörit ovat nyt täysin harhapoluilla.

        Tästä tuli mieleen, että esimerkiksi Kuopion Prisman kattoromahdus johtui noiden kivesrakentajien surkeista elementeistä. Kun ei osata tehdä, niin turha paskalla on markkinoille tulla.
        Kivi ja betoni sopii vankilarakennuksiin.


        TALOT RAKENNETAAN PUUSTA - KIRKOT KIVESTÄ


      • markkinoilta
        Känä kirjoitti:

        Pointti onkin juuri siinä, että markkinoiden pitäisi saada päättää millaiset talot menevät kaupaksi. Ei ole mitään järkeä, että Vanhanen ja Pekkarinen suosivat puurakentamista taloudellisin palkkioin.

        menkää itkemään muualle.


      • Saaris-Aarnen haamu
        Känä kirjoitti:

        Pointti onkin juuri siinä, että markkinoiden pitäisi saada päättää millaiset talot menevät kaupaksi. Ei ole mitään järkeä, että Vanhanen ja Pekkarinen suosivat puurakentamista taloudellisin palkkioin.

        Elementtisten kerrostalojen rakentajat ovat vuosikymmeniä kusseet niiden rakennuttajia ja kaupunkien päättäjiä silmiin. Nyt yhteiskunta joutuu rahoittamaan vuotavakattoisten ja homeisten kivitalojen kallista korjaamista.

        Kun valtiovalta on näiden taloremonttien osarahoittaja, sillä on täysi oikeus suosia kestävää ja ongelmatonta puurakentamista, jotta tulevat sukupolvet säästyisivät turhalta korjausrakentamiselta.

        Kivitalogrynderit pääsivät aikoinaan ostamaan lainsäätäjätkin puolelleen niin, ettei yli kaksikerroksisia taloja saanut rakentaa puusta, vaikka perusteita rajaukselle ei ollutkaan.

        Omakoti- ja rivitalopuolella kivitaloja rakentavat talotehtaat ovat raiskanneet suomalaisen ympäristön tasakatoillaan. Tiilitehtaat ovat käyneet useaan otteeseen mainoskampanjaa, jossa puutalorakentajat yritetään asettaa naurunalaiseksi. Puutalopuolella vastaava härskiys on ollut todella harvinaista.


      • hometta ja sutta
        Saaris-Aarnen haamu kirjoitti:

        Elementtisten kerrostalojen rakentajat ovat vuosikymmeniä kusseet niiden rakennuttajia ja kaupunkien päättäjiä silmiin. Nyt yhteiskunta joutuu rahoittamaan vuotavakattoisten ja homeisten kivitalojen kallista korjaamista.

        Kun valtiovalta on näiden taloremonttien osarahoittaja, sillä on täysi oikeus suosia kestävää ja ongelmatonta puurakentamista, jotta tulevat sukupolvet säästyisivät turhalta korjausrakentamiselta.

        Kivitalogrynderit pääsivät aikoinaan ostamaan lainsäätäjätkin puolelleen niin, ettei yli kaksikerroksisia taloja saanut rakentaa puusta, vaikka perusteita rajaukselle ei ollutkaan.

        Omakoti- ja rivitalopuolella kivitaloja rakentavat talotehtaat ovat raiskanneet suomalaisen ympäristön tasakatoillaan. Tiilitehtaat ovat käyneet useaan otteeseen mainoskampanjaa, jossa puutalorakentajat yritetään asettaa naurunalaiseksi. Puutalopuolella vastaava härskiys on ollut todella harvinaista.

        Kuinkahan moni ihminen on kuollut homeisiin, noihin rakennusteollisuuden suosittamiin elementtipaskataloihin?

        Lisäksi tulee muovinpehmentimet ja muu rakennusmateriaali, jotka ovat korruption vuoksi RT:n suosittelemia.


    • Kana

      Tolppa-apina juoksi häntä koipien välissä investointipankkiin dokaamaan. Roskojoukko koko kokoomus!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe