parin kuukauden kuluttua 19 täyttävä nuori neitokainen, joka yrittää tulla raskaaksi.
Mielestäni olen valmis äidiksi ja samoin sulhaseni isäksi.
Mitäpä tähän sanoo ne kaikkitietävät ääliöt?
Olen 18 vuotias
23
2578
Vastaukset
- Niinhän se on!
Jo asenteesi osoittaa ettet ole kypsä äidiksi.
- ViaDoloRosa
Ei siin mitään, mä täytän 18 pian
ja oottelen esikoista ;)
Eli iällä ei oo merkitystä jos ite tuntee olevansa valmis.:)
Onnea yritykseen :) - yöpupu
jos kerta siltä tuntuu ja jos olet varmasti valmis vaativaan kasvatustehtävään!!:)
- äitee +4
Täysi-ikäinen nainen ja mies ja kaikki ja vittuilee teinipalstalla? Mene tuonne muiden naisten kanssa juttelemaan vauvan tahtomisesta vaikka ilmeisesti kypsyydessäsi on hieman toivomista..
Edelleen et sanonut olevasi teinimorsian eikä sulhosi teinisulhanen joten miksi kuvittelet olevasi liki kaksikymppisenä ehkä äidiksi tulevana teiniäiti??? - pudota
minimiäityisrahalle vauvanukke kainalossa.
Koulutuksesta ei arvatenkaan ole tietoa ja mieskin taitaa vielä istua koulunpenkillä, vai oisko peräti intissä? Toivottavasti ei kovin nopeesti tärppää, että ehtisit edes hankkia kouluksen itsellesi.- vakituinen
työpaikka, ite valmistun keväällä ja käyn nyt jo samalla töissä ja varma työpaikka kunnes olen äitiyslomalla..
- paremmalta, mutta
vakituinen kirjoitti:
työpaikka, ite valmistun keväällä ja käyn nyt jo samalla töissä ja varma työpaikka kunnes olen äitiyslomalla..
miksi niin kova kiire? Olet vasta aikuisuuden kynnyksellä ja koko maailma ja elämä edessä. Eikö nyt olisi aika nauttia itsenäisyydestä, omasta kodista, matkustelusta, omasta tienatusta rahasta...? Etsiä kuka olet aikuisena ihmisenä ja naisena, etkä vanhempiesi lapsena ja tyttönä...
Mihinkäs tässä kiire valmiissa maailmassa? Olet nähtävästä ammiksesta pääsemässä? Elämä on muutakin kuin yksi koulu ja varma työpaikka... Tutkikaa miehesi kanssa maailmaa ja matkustelkaa, lapsia ehditte hankkia vielä 10 vuoden päästä, ja silloinkin olette vielä nuoria :-)) - mielestämme
paremmalta, mutta kirjoitti:
miksi niin kova kiire? Olet vasta aikuisuuden kynnyksellä ja koko maailma ja elämä edessä. Eikö nyt olisi aika nauttia itsenäisyydestä, omasta kodista, matkustelusta, omasta tienatusta rahasta...? Etsiä kuka olet aikuisena ihmisenä ja naisena, etkä vanhempiesi lapsena ja tyttönä...
Mihinkäs tässä kiire valmiissa maailmassa? Olet nähtävästä ammiksesta pääsemässä? Elämä on muutakin kuin yksi koulu ja varma työpaikka... Tutkikaa miehesi kanssa maailmaa ja matkustelkaa, lapsia ehditte hankkia vielä 10 vuoden päästä, ja silloinkin olette vielä nuoria :-))sopiva aika on nyt.. Oon itsenäistynyt 3 vuotta sitten, kun muutin pois kotoa. Oon ollu kauhee menemään sillon 16v, mut huomasin, ettei se ollu mun juttu.. Viihyn paremmin mökillä rauhallises seuras ja siinä voi vaihtaa hieman vapaalle, mutta eipä mua muu oikkeen kiinnosta.. Ja mieskin on 23 eli on myös saanu kulkea minkä ehtiny.. Omasta mielestään vähä liikaaki :)
- ....
mielestämme kirjoitti:
sopiva aika on nyt.. Oon itsenäistynyt 3 vuotta sitten, kun muutin pois kotoa. Oon ollu kauhee menemään sillon 16v, mut huomasin, ettei se ollu mun juttu.. Viihyn paremmin mökillä rauhallises seuras ja siinä voi vaihtaa hieman vapaalle, mutta eipä mua muu oikkeen kiinnosta.. Ja mieskin on 23 eli on myös saanu kulkea minkä ehtiny.. Omasta mielestään vähä liikaaki :)
Onne yritykselle :)
Eläkä välitä näistä puheista mitä täällä kirjotellaan.Jos tuntuu,että ootte valmiita nii mikäs sinnä.
Ja ei sitä koulua oo pakko olla käytyny että lapsen saa!ite oon lukiosta valmistunu,mutta en muuta.Olen 21 vuotta ja viiden kuukauden ikäinen tyttö.Ja mies on 23 kans,mutta sekin käy vielä koulua varmaan ainakin kolme vuotta eikä työpaikasta tietoakaan.
Mutta yhtä rakastettu lapsi on!!
Että onne oikein kovasti :) - - - - - - - -
.... kirjoitti:
Onne yritykselle :)
Eläkä välitä näistä puheista mitä täällä kirjotellaan.Jos tuntuu,että ootte valmiita nii mikäs sinnä.
Ja ei sitä koulua oo pakko olla käytyny että lapsen saa!ite oon lukiosta valmistunu,mutta en muuta.Olen 21 vuotta ja viiden kuukauden ikäinen tyttö.Ja mies on 23 kans,mutta sekin käy vielä koulua varmaan ainakin kolme vuotta eikä työpaikasta tietoakaan.
Mutta yhtä rakastettu lapsi on!!
Että onne oikein kovasti :)Tiedän että toi ensimmäinen viesti kuulosti melko lapselliselta, mutta jotenki vaan alko ärsyttämään nää kaikki solvaukset mitä täälä oli, joten täytyipä katsoa että mitä tähän asiaan sanotaan :)
Ja aivan samaa noottiahan sieltä tuli..
Minkäs teet..
Mukavaa jatkoa kaikille! :)
Kevättä odotellessa....... - ´Nitta`
- - - - - - - kirjoitti:
Tiedän että toi ensimmäinen viesti kuulosti melko lapselliselta, mutta jotenki vaan alko ärsyttämään nää kaikki solvaukset mitä täälä oli, joten täytyipä katsoa että mitä tähän asiaan sanotaan :)
Ja aivan samaa noottiahan sieltä tuli..
Minkäs teet..
Mukavaa jatkoa kaikille! :)
Kevättä odotellessa.......Kyllä sillä koulutuksella ja työpaikalla nyt herranen aika jotain väliä on, ellei aio lastaan sossunluukulta rahoittaa.
Näissä asioissa kannattaa hiukan käyttää päätään eikä esiintyöäkuin 12v nukeilla leikkivä pikkulikka.
Kannattaa kasvaa itse ennen kuin alkaa muita kasvattamaan, se lapsen kasvatus kun ei ihan sormia napauttamalla onnistukkaan vaikka babyt ihania ovatkin; mutta ne babytkin kasvavat ja ansaitsevat aikuiset vanhemmat.
- paula
Hei.
Olin 17 kun tulin raskaaksi hieman yllättäen, päätimme pitää vauvan ja rupesimme kovasti odottamaan kumpi sieltä tulee. odotus meni suht hyvin ja täytin 18 ennen lapsen syntymää. Mutta kun lapsi oikeasti tuli taloon, se mullisti täysin helpon ja leppoisan elämämme. oletteko nyt varmasti miettineet kaikista suunnista tätä asiaa tarkasti. En arvostele millään lailla teitä mutta eikö yleensä nuoret halua viettää railakasta elämää?
oletteko miettineet mitä se arki on pienen lapsen kanssa? kun se huutaa ja valvottaa yöt? ei ole itselleen aikaa? raha tiukilla? suhde tökkii? kaverit bilettävät ja käyvät leffoissa ym. mutta itse joutuu usein jättämään väliin sellaiset huvit.
rehellisesti voin sanoa että en tiennyt kokonaan mitä se lapsi tuo tullessaan kunnes vasta näin sen omin silmin.
kysykää itseltänne oletteko valmiita todella.
vauvaa ei voi viedä takaisin kauppaan jos se ei olekaan niin kiva kuin luuli. vauvasta on suuri vastuu.
Meidän tyttö on nyt n.1.5v ja olen tämän puolentoista vuoden aikana joutunut oppimaan paljon asioita ja kasvamaan.
jos minulta kysyttäisiin tekisinkö saman uudestaan yhtä nuorena, niin vastaisin todennäköisesti en, koska olen menettänyt monia tuttavuuksia jätin koulun kesken, asuin vuoden sellaisessa kaupungissa mistä oli matkaa sukulaisiin niin paljon että nekin suhteet haalistuivat. kavereille ei ole aikaa tai jaksamista paremminkin, ikiväsymys ja stressi painaa päälle. ja parisuhde on ollut koetuksella.. hyvinä päivinä asiat menevät todella hyvin mutta huonoina kaikki menee pieleen.
uskon että nuorikin voi olla valmis äidiksi tai isäksi, mutta sen saa selville oikeasti vasta kun se vauva tulee taloon. kun ei ole lasta niin ei vielä tiedä millaista se on.
ei kannata hätäillä. olen omille kavereille sanonut että lapsia kannattaa hankkia sitten kun on hieman enemmän kokemusta aikuisten elämästä ja velvollisuuksista. ja kun rehellisesti voi peilikuvalleen sanoa että on valmis sanomaan hetkelliset hyvästit omalle elämälleen. suomi on vapaa maa. tehkää kuten tykkäätte, mutta punnitkaa asiaa joka suunnalta.
enää en tyttöäni pois antaisi, olen saanut lapseltani niin paljon, mutta olen maksanut siitä kalliin hinnan..- tähän
vastata että kaikki vanhat kaverit kaikkos jo sillon ku alettiin seurustella ja ne ymmärsi ettei meitä kiinnosta rellestää joka ilta jossain..
Ja kaikki nykyiset kaverit ovat jo vanhempia..
Paitsi koulukaverit, osa kyllä sieltäkin..
JA vielä varmistukseksi, OLEMME VARMOJA!
- Miina
Jos on kypsä vanhemmaksi, on kypsä avioliittoonkin.
- Jenni
Mitenköhän tuo avioliitto tähän asiaan liittyy?
- Kerkku
Nykyaikana jotkut aikuiset miettivät, ettei rakkauteen tarvii muuta kuin kaksi henkilöä. Ei tarvitse sormusta eikä myöskään paperia, missä todetaan että pariskunta elää avioliitossa.
Eli ei kaikki halua avioliittoa todistaakseen rakkautta. - ja muuta
avioliitto on instituutiona vanhentunut
- - - - - - - - -
että ite ajattelin ensin että mennään ekaksi naimisiin ja sitten vasta lapsi..
Mutta nyt meillä mennäänkin toisin päin..
Ensin tulee lapsi, jos on tullakseen, ja sitten 2007 pidetään häät.. Että kyllä naimisiinkin ollaan menossa... - Miina
- - - - - - - - kirjoitti:
että ite ajattelin ensin että mennään ekaksi naimisiin ja sitten vasta lapsi..
Mutta nyt meillä mennäänkin toisin päin..
Ensin tulee lapsi, jos on tullakseen, ja sitten 2007 pidetään häät.. Että kyllä naimisiinkin ollaan menossa...tai viimeistään ennen vauvanne kastamista /rekisteröimistä säästytte isyyden selvitykseltä ja huoltajuusoikeudenkäynniltä.
Kannattaisi mennä naimisiin ensin vaikka maistraatissa ja pitää sitten hääjuhlan vaikka myöhenmmin, ja jos kuulutte kirkkoon, niin samalla ottaa kirkollisen siunauksen.
Naimisissa oleva säästyy paljolta paperisodalta ja lapsella on isä alusta alkaen. Minusta on ikävää, että puolet esikoisista syntyy nykyään aviottomina lapsina. - - - - - - - - - -
Miina kirjoitti:
tai viimeistään ennen vauvanne kastamista /rekisteröimistä säästytte isyyden selvitykseltä ja huoltajuusoikeudenkäynniltä.
Kannattaisi mennä naimisiin ensin vaikka maistraatissa ja pitää sitten hääjuhlan vaikka myöhenmmin, ja jos kuulutte kirkkoon, niin samalla ottaa kirkollisen siunauksen.
Naimisissa oleva säästyy paljolta paperisodalta ja lapsella on isä alusta alkaen. Minusta on ikävää, että puolet esikoisista syntyy nykyään aviottomina lapsina.mielestäni sillä ei ole merkitystä ollaanko naimisissa jo ennen kuin vauva syntyy..
eipä munkaan vanhemmat olleet naimisissa kun synnyin ja ei sillä muhun mitään vaikutusta ole ollut :)
ja sitä paitsi, mulla on aina ollut yks ajatus tästä naimisiin menosta.. EN MENE PAPIN ETEEN MAHA PYSTYSSÄ! koska se ei ole se syy miksi mennä naimisiin..
- mielestä
ei ollenkaan hassu ajatus..Ite kans 18 ja loppu vuodesta täytän 19..Me myös yritetään jo vauvaa..Ollaan mietitty asiaa jo niin paljon että ollaan ihan varmoja että pystytään hoitamaan ja kasvattamaan se lapsi kun se tulee..
Mun mielestä ikä ei sinällään oo mikään vanhemmuuden mittapuu :). Koska monet 3 kymppisetkään ei vielä olis valmiita vanhemmuuteen..Mutta onhan se totta että vielä me näin nuoret ei olla niin kokeneitä elämässä,en tietenkään yleistä..
Mutta hyvä juttu jos haluatte lapsen jo nyt..En itse ainakaan 3 kymppisenä enää jaksa vaippoja vaihtaa :).- ´Nitta`
"En itse ainakaan 3 kymppisenä enää jaksa vaippoja vaihtaa :)"
Onko 30-vuotias mummoiässä vai mitä?
Tai aiotko sinä olla vai mitä ihmettä?? - ...
´Nitta` kirjoitti:
"En itse ainakaan 3 kymppisenä enää jaksa vaippoja vaihtaa :)"
Onko 30-vuotias mummoiässä vai mitä?
Tai aiotko sinä olla vai mitä ihmettä??Heh, lapsi onkin tuon neidin kohdalla jo murrosiässä, ja SE jos mikä on vanhemmille rasittavaa aikaa :D
Et taida ottaa tulevan lapsesi lapsenlapsiakaan sitten kylään kun olet n. 45-vuotias, koska hyvä kuin silloin jaksaa enää penkiltä nousta ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1284836Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa143511Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1573320Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss302762Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu882513Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181833Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101452Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1311362Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky51314Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267