Olen 36v. Minulla ei ole kaljua, päin vastoin tuuhea tukka. Viittaa siis siihen, että testosteronitasoni on suht. matala aina ollut (olen ymmärtänyt että kaljuuntuminen johtuu korkeahkosta testosteronitasosta) josta johtuu myös varsin vähäinen parrankasvu. Ed.mainituista syistä minua aina luultu noin 10 vuotta nuoremmaksi. En esim. Kaliforniassa päässyt baariin, johon oli ikäraja 25 (olin silloin 33) kun oli henkkarit jääneet kotiin!!! Olin juuri kosinut vaimoani ja tarkoitus oli lähteä vähän juhlimaan tapausta. Tämä tapaus oli sentään aika "lievä" sillä eniten vahinkoa on tullut työelämässä partnerin kalastuksessa, jossa olen kärsinyt suuresta uskottavuusongelmasta johtuen tästä "nuoruudestani".
Tarinan opetus on siis se, että jos te haaveilette olevanna nuoren näköisiä (eli ei siis esim. kaljua) niin voin kertoa ettei tällaisesta babyface-jutustakaan ole itku kaukana...jos tämä teitä lohduttaa.
Yksi näkökulma
6
1081
Vastaukset
- nuorekasvo
Kaljuuntumisella on ainakin miesten tapauksessa enemmän kyse perinnöllisestä alttiudesta (eli esim. hiustuppien herkkyys dihydrotestosteronille) kuin testosteronin määrästä - naisilla taas on normaalisi niin alhaiset testosteronimäärät että hiuksien mahdollinen testosteroniherkkyys, ja sen myötä kaljuuntumistaipumus, pysyy yleensä piilossa ellei hormonitaso heilahda.
Enemmän se "ulkonäköikä" määräytyy naaman perusteella kuin hiusten määrän, ainakin tiettyyn pisteeseen saakka. Monesti on niin, että jos on ns. babyface, niin kaljuuntuminen näyttää vain normaalia kummallisemmalta, eikä se tuo sinänsä vuosia lisää. Esim. parta tuntuu vaikuttavan enemmän, ainakin jos päälaki ei vielä ihan kiillä (harmi vaan, että itselläni ei partakaan kasva kovin hyvin). Olen joutunut usein, 26 vuoden iästäni, korkeasta hiusrajasta ja ohuista hiuksistani huolimatta kaivamaan henkkareita esiin baareissa, Alkossa ja ties missä. - jussi
eikös tuolla radalla nimenomaan ole hyötyy siitä, että näyttää nuoremmalta? Jos oikeasti näytät 26-vuotiaalta, niin sinulla pitäisi olla hyvät markkinat parikymppisten naisten keskuudessa =) Vai lämpeätkö ns. "vanhemmista keittäjistä"? Itse ainakin käyttäisin ko. spreadin tylysti hyväkseni =)
- Teppo
Jussille vastaan seuraavaa: toki olisi mahdollista 26-näköisenä iskeä kaksikymppisiä naisia täysin uskottavasti. Ongelma vaan on se, että tuonikäiset naiset ovat aivan mahdotonta seuraa...täysin kypsymättömiä ja egosentrisiä. En mä koskaan pysty vajoamaan niin matalalle henkisesti että voisin olla niiden kanssa minuttiakaan pidenpään.
Sitä paitsi sitten kun niille selviäis ättä olenkin 36 w. setäihminen, niin kyllä saisivat äkkilähdön. Toki niitä vois ajatella sitten seksimielessä, sitä varmaan ajat takaa...mutta tässäkin olen sitä mieltä, että "vanhempien keittäjien" kanssa on parempi sekstailla...eivät ole samanlaisia lahnoja kuin nämä nuoret hupakot!
- Mikko_
Kyllä nuoreekkaalta/nuorelta näyttämisestä on paljon enemmän hyötyä kuin haittaa nyky-yhteiskunnassa... Etenkin, jos yhtään on nuorista ja kiinteistä naisista kiinnostunut. Tosin jos testosteronitaso on alhainen, niin silloinhan naiset ei niin kovin kiinnosta? Hah, catch-22.. ;)
Mutta tosiaan KAIKKIHAN meistä yrittävät näyttää "epä-vanhoilta". En ole koskaan kuullut kenestäkään, joka varta vasten yrittäisi näyttää vanhemmalta kuin on, jos ei 15-vuotiaita teinejä lasketa.
Jos haluat näyttää vanhemmalta, niin aja toki hevosenkenkä-kuvio hiuksiisi, niin eiköhän ikää tule heti 10 vuotta lisää! Ai mikset aja...? I rest my case.- jussi
mulle ei tuu mieleen yhtään asiaa, missä nuorekkaalta näyttämisestä olisi jotain haitttaa.
- Minä vaan...
jussi kirjoitti:
mulle ei tuu mieleen yhtään asiaa, missä nuorekkaalta näyttämisestä olisi jotain haitttaa.
"mulle ei tuu mieleen yhtään asiaa, missä nuorekkaalta näyttämisestä olisi jotain haitttaa."
Kyllä siitä saattaa oikeasti olla haittaa vaikka jotain vastuullista työtehtävää haettaessa, missä liian lapsellisen näköiset hakijat saatetaan jättää rannalle ruikuttamaan kokemattomina ja osaamattomina.
Samoin lapsekkaalla pärställä saattaa olla hiukan vaikea tehdä vaikutusta naisiin, jotka ovat mieltyneet aikuisempiin miehiin.
Siitäkin huolimatta, en tosiaan jaksa ymmärtää että kuinka kukaan voi ottaa tuollaisesta paineita. Varmaan -10 vuotta pärstästä on enemmän etua kuin haittaa, vaikka tietysti jos sen takia menettää jotain mitä kovasti haluaa, niin eihän sekään tietty hauskaa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1534948Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa193575Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1603381Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss382877Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu982621Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie212026Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181873Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101665Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1521486Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111482