Peruuttajalle etuajo-oikeus

Stella Polaris

Ehdotan suurelle raadille täällä Suomi24:ssä seuraavaa:
Pysäköintialueella ruudusta peruuttavalle etuajo-oikeus (ilman päälleajo-oikeutta tietenkin).
Kylläpä helpottuisi elämä parkkipaikoilla. Tedätte jokainen, kuinka on oltava pöllön pää ja hämähäkin silmämäärä, jotta nykyruuduista pääsee kunnialla pois. Kun kaiken lisäksi ihmiset vähät välittävät peruuttavista kanssa-autoilijoista, vaikka vasta n. kolme sekuntia sitten itse ovat juuri ja juuri kolaroimatta päässeet pois omasta ruudustaan, olisi parkkipaikkojen elämä näin helposti ja yksinkertaisesti selkiytettävissä.

11

920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ääpö

jokainen,joka etsii parkkiruutua ja näkee ruudussa olevalla autolla pakkivalot palamassa,pysähtyy ja laskee toisen pois ja ottaa itse sen paikan. Tai ainakin minä teen niin.

• ÄIJÄLÄ

Minäkait ajan parkkiruutuihin aina perä edellä, niin on helpompaa se pois lähteminen. Muutenkin pyrin jättämään autoni parkkialueen äärilaitoihin, koska siellä on helpompaa, kuin änkeä sinne mahdollisimman lähelle markettien ovea.

Kyllä ihmiset on laiskoiksi oppineet, ei käveltäsi pientäkää ylimääräistä.

Onhan se tietysti monesti näin talvisaikaan työlästä puskea täyteen ahdettua ostoskärryä lumessa, mutta siihenki on ratkaisu. Ostaa vähän kerralla ja kantaa repussa, niin minä teen.

Eikä tuo ole hyvä ratkaisu, jossa parkkiruudusta lähtevällä olis etuajo-oikeus.
      Vasta se hulluksi menis homma, kun joka suunnasta peruuteltais, johan siinä kolarit lisääntyis.

• käsi siellä

romua tulis jos peruuttavalla etuajo-oikeus.lasket yhen peruuttamaan ni jo toinen peruuttaa kylkeen kun on 'oikeus'.parkkipaikka tukossa enneku kerkeet silmää räpäyttää.

• rajoitustenmukaan

Ei ole järkevää se ruutuun peruuttaminen, kun on kärry täynnä ruokaa. Kaikki meistä eivät selviä vikkonloppua sillä pikkurepullisella ruokaa, kun on tuota perhettä ja kasvavia lapsia.

Niin että takaluukku ajoväylälle päin, niin mahtuu ne ostokset helpommin sinne takaluukkuun.

Itse käytän sopivan määrän härskiyttä peruuttaessani. Osoitan kaasua painamalla, että olen nyt tulossa. Toimin näin vain silloin, kun se toinen auto ei ole ihan kohdalla ja kuski voi hyvin nostaa jalan kaasulta.

• Jaska

Olen ehdottomasti samaa mieltä. Ruudusta poistuvan pitäisi saada mennä ensin, silloin olisi helpompi löytää vapaa ruutu. Nykysäännöillä aika monet odottavat, että lähellä ei ole yhtään autoa ennen kuin uskaltavat peruuttaa pois ruudusta. Seurauksena on turhaa kiertelyä ja vapaiden ruutujen etsintää.

Pitäisi olla samat säännöt kuin muuallakin, hissistä päästetään ensin muut ulos, sitten vasta mennään sisään. Sama toimii junissa ja linja-autoissa, kauppojen ovilla, kaikkialla. Miksi pysäköintialueilla logiikka on päinvastainen ?

• mahtais

seurata, kun ne tumpelot, jotka eivät ole vaivautuneet opettelemaan peruuttamista siihen ruutuun, saisivat etuajo-oikeuden peruutella sieltä pois ?
      Oikein, h....tisti peltitöitä.

• että tuota

toisilla on tapana "hiipiä" autollaan juuri peruuttavan taakse. Itselleni kävi juuri näin viime kesänä erään huoltoaseman pihalla. Vaikka kuinka ktsoin joka suuntaan ja lopuksi sinne, mihin olin autoa peruuttaen kääntämässä, eräs torvi rullasi minun eteeni. Syy oli kolaukseen oli yksiselitteisesti minun, koska olin lähtenyt ruududusta. Mutta todellisuudessa se toinen osapuoli ajoi minun autoni perän eteen. En olisi mitenkään voinut häntä nähdä ja ylipäänsä arvata, että joku valuttaa pikkuhiljaa autoansa kohti peruutussuuntaani. Ja etupenkillä istui ämmä joka piti sen kovimman metelin ja syyttelyn, kumma juttu.

• peilejä!

Ne ihan juuri myös siihen tarkoitettu, niska ja selkä jumppaa voi harrastaa muuallakin kuin autoissa.

Tuossakin auttaisi se kun parkkipaikat joskus tajuttaisiin alkaa maalaamaan viistoiksi! Ei tartte peruuttaa koko ajoväylälle silloin.

• Phyllis Stella

Autot parkkiin perä edellä!

• parkkipaikalla ainakaan!

Takana on jono autoja kauppakeskuksen parkkipaikalla, ei se toimi kovin hyvin että alat siellä peruuttaa ruutuun, siinä on vielä hankalempaa se peruutus kuin että peruuttaa pois ruudusta. Osa ei kuitenkaan tajua asiaa tai se ei kiinnosta ja ne änkee ohi, ajaa liian lähelle, kun se on ihan uutta kuitenkin vaikka ajoissa kytket suuntavilkun ja sitten pysähdyt niin ei apinat ymmärrä. Muuten hyvä idea ja se ihan autokoulussakin opetettu.

• EI ENÄÄ RAHASTUSTA

Vanhastakin autosta saa uuden koko auton korjauksella - ja varaa siihen on vain "vahingossa" sattuneessa peruutustilanteessa. Siis auto tuli ihan satttumalta taakse, äkkiä, nopeasti - aivan kuin faksilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      157
      2558
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      839
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe