Mikä auttaa jaksamaan

Hyvä ystävä

Mikä teillä ihmisillä on se asia, joka siivittää päiviä ja auttaa jaksamaan elämää eteenpäin? Jollakin se voi olla puoliso tai lapset, lastenlapset, koira tai uusi rakkaus, velka maksettavana, jne. Entä sitten, jos jonakin päivänä on asiat huonosti eikä elämässä näy valopilkkua, löytyykö läheltänne hyvä ystävä, joka tarjoaa olkapäänsä ja antaa tukea pahimman yli ?

20

1119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 46

sellasii päiviä ollut;((silloin jos ei oo pakko en nouse edes sängystä ylös,mut jos viä seuraavakin päivä on "masis" niin on ystävii kelle voi soittaa ja itkee surut pois,
      -mut jos elämä on oikein synkää niin kaipa sitä sit osaa hakee apua ammatti-ihmiseltä,sekin auttaa jaksamaan kun joutuu aikaa odottaa.silloin jo suurin "masis" voi olla ohi ohi.
      -ja sit jos meinaa oiken lopullisen päätöken tehdä((( ei hyvä(( silloin äkkiä luuriin kii ja soittaa vai lääkärille vaikka keskellä yötä..
      kyllä sitä aina joku apu on lähellä.luulen;))

• pitää olla

Minä ainaskin elelen ihan vaan piruuttani täällä toisten kiusana.

• on niin hyvä ystävä jolle voi kertoa murheensa...puolin ja toisin...niin ja mun pikkusysteri on sellanen jonka kans selvitellään murheet ja huolet...
      Ja on sit muitaki joiden kanssa rupatellaan..:)

Kuitenki nuo lapset on sitten se,mikä motivoi eteenpäin..

• ei jaksa millään

Tällä hetkellä tuntuu että ei jaksa millään . Yksinkertaisesti ei ole mitään mikä auttaisi . Täysin tie pystyssä , ystäviä ei viitsi vaivata . Kaikilla muilla on edes jotain mihin turvautua . Minulla ei mitään , tajuatteko ei niin mitään . Miksi on edes pitänyt syntyä kun tämä kaikki on tälläista , miksi ei ole kuollut silloin kun on ollut sillä rajalla . Ei ole terveyttä , perhettä , rahaa , ystäviä , ei iloa ei naurua muut nauraa minulle . Psykiatri ei ota tosissaan psykoloki jankuttaa samoja juttuja "kyllä kaikilla on jotain ilon aiheita" mutta kun ei ole . Olen lihava ruma vanha en osaa keskustella fiksusti , en kykene töihin en edes itsaria tekemään täysin toivoton tapaus .

• niskasta, muut

ei pysty auttamaan. En tarkoita niskakiikkua vaan elämänhallintaa, sitä voi oppia...

• äijäkäs

Jos teoretisoidaan, niin älykkäät ihmiset ei ole oikein onnellisia. Funtsivat liikaa. No, millä ihminen voi poistaa älykkyyttä itsestään eli aivosoluja. No, juomalla viinaa. Siis, mitä viksumpi, sitä enemmän viinan juonti auttaa ja sitä kauemmin kestää dokata itsensä "onnelliseksi". Tästä siis sanonta "viina on viisasten juoma".

• Ukki

tukea. :)) Mutta on se yksi se minunkin päivän pelastaja. se on se..... pojan tyttö. Ihana lapsi, ukin päivänsäde. Se kun nauraa ja katsoo silmiin ja jokeltelee omalla kielellään, niin tuntuu että ymmärrän. Itkee pittää välillä, mutta ei se mittää.

Minua on siunattu siinä suhteessa. No kuullu oon että sanovat että hupsu ukki. Kysyn vaan että, oonko tarpeeks hupsu? tytön mielestä? Saa mulle nauraakin ,mutta itse olen ihan vakavissani.

• Ukki

että kyllä se on mummullekin tällä hetkellä maailman tärkein asia. Iltaisin kun ollaan kahdestaan, niin tytöstä puhutaan. Ei tunteille voi mitään.

Toivon että niitä lapsenlapsia tulee lisää. Tuohon alkuun lisätäkseni Unohtui VAIMO. siinä sitä on päivän pelastajaa.

• tuffe

se pitää mut pystyssä vaikeina aikoina. Jos tekemättömiä töitä silloin alkaa olla liikaa jossain nurkassa, alkaa olo olla kuin luisuis hiljaa suohon. Mun ei parane mennä kellekään puhumaan vaikeuksista, alan vaan pillittämään, mikä puolestaan nolottaa :)

Kummasti myös ihan tavallisen flunssan sairastelu antaa puhtia. Harmittaa niin olla puolikuntoinen että on energiaa täynnä kun siitä toipuu. Ja lenkki... mainio tapa.

Joku tässä kirjoitti niin suuresta jaksamattomuudesta, ettei kotikonstein enää pärjää. Ajoittain sekin on välillä ollut lähellä. Täytyy vaan toivoa että sitten osaa itse nähdä oireet ja hakea niitä vaaleanpunaisia... Nykyisin löytyy hyviä mielialalääkkeitä jotka ei aiheuta riippuvuutta eikä sisällä rauhoittavia.

• Ukki

tarkoittanut HK:n sinistä?;-))

• Ukki
        Ukki kirjoitti:

varmaan oot. Sisälukutaitos on nolla.

• tuffe
        Ukki kirjoitti:

joo, toinen hyvä on niskalenkki :)))

• meri

kaikki kauniit muistot poismenneestä puolisosta joka liian aikaisin lähti täältä.Työ ,lapset ja lapsenlapsi ovat niitä kantavia voimia.Itse menetin mieheni aivan liian nuorena,yritän oppia elämään minun rakkaan mieheni neuvoja muistellen ,näissä kaikissa omakotitalon arkisissa tehtävissä.

• Doctor Philip

Äläkä välitä näistä.

• T T:ton
        Doctor Philip kirjoitti:

Äläkä välitä näistä.

mikään eikä kukaan auta jaksamaan. Viimeiset työvuodet jaksoin mielialalääkkeellä, nyt sekään ei auta. Lapsi oli ystävä, mutta exän kiduttamana menetti mielenterveytensä ja alkoi vihaamaan minua. Muita ystäviä ei ole koskaan ollutkaan.
        Ruumiillista terveyttä toistaiseksi on ja rahahuoliakaan ei ole. Enköhän tässä pian pääsekin jo horsmaa kasvattamaan. Pitänee alkaa hoitamaan asiat valmiiksi... Hyvää yötä teille.

• 50+setämies

Heidän takiaan ja ansiostaan olen mikä olen

• lapset

ja heidän kanssaan touhuaminen...

• auttaa

Minun kohdallani rukous auttaa jaksamaan elämässä. Saan rukouksesta voimiaa, sillä minusta tuntuu ettei minulle tapahdu asioita Jumalan tietämättä. Aloitan päiväni rukoillen hiljaa yksikseni, ja samalla tavalla myös käyn illalla levolle. Tällä hetkellä olen kiitollinen kaikesta siitä, minkä olen saanut elämässäni tueksi ja turvaksi. Yksi tärkeimmistä on perhe ja hyvät ystävät. Lisäksi elämäniloa on lisännyt se, että suhtaudun humoristisesti elämään kaiken kaikkiaan. Jopa oma vanheneminen on alkanut saada huvittavia piirteitä, sillä huomaan joissain suhteissa olevani aika tavalla kaavoihin kangistunut. Sitten joskus kun oikein repäisee, niin huomaa ilokseen oppivansa uusia asioita.

Elämä on annattu meille iloittavaksi. Turhia murheita ei kannata kasata omille eikä toisten kannettavaksi. Usein tekemällä toisille hyvää voi myös merkittävästi parantaa myös omaa elämän laatua...

• herää

on pakko jaksaa iltaan asti, että taas pääsee nukkumaan.

Joku mikä lie hengissä pitää ja vie päivästä toiseen, vaikkei jaksaiskaan.

Olis kiva olla se joku. Ystävät ei siihen riitä - hyvätkään sellaiset. Ei silloin, kun mikään ei tunnu merkitsevän mitään. Mies se vois olla tai lapset, mutta kun niitäkään ei ole. Jotenkin on vaan sinniteltävä, kun kuolemakaan ei tule toivotusti.

• Animus

Jos jaksaminen perustuu ulkoisiin asioihin, voi joku päivä käydä huonosti ja jaksamisen avaimet on pois.

Mun jaksaminen perustuu johonkin ihme sisäiseen tyytyväisyyteen, tätä päivää elämiseen ja positiiviseen elämänasenteeseen. Niitä on tosi vaikea ottaa pois.

Elämä on aaltoliikettä. Ups ja downs. Sillon kun mulla on down en yritä keinotekoisesti piristää, vaan päinvastoin, hyväksyn olotilan ja lisään pökköä pesään. Surkuttelen aivan lyötynä sohvalla, valitan ja suren kaikkea...ei mene montaa tuntia kun olotila loppuu itestään. Todella tehokasta ja väitän että lyhentää downia luonnollisella tavalla...sisältäohjautuvuutta, sitä lienee.

Aina näkyy valoa, aina on toivoa, sillä huomenna on kokonaan uusi päivä ja uudet mahdollisuudet!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      127
      4830
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      13
      3498
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      157
      3310
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      30
      2762
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      86
      2506
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1823
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1442
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      127
      1351
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1288
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1259
    Aihe