CSS ja eri selaimet

Nöyhtänä

Okei. Eli tämmöisen ohjeen sain eräältä sivulta :

Tämän Internet Explorerin bugin voi korvata esimerkiksi laittamalla kaksi div-elementtiä sisäkkäin. Ulommaiselle määritetään leveys ja sisemmälle padding, jolloin kaikki selaimet tulkkaavat tilanteen samalla tavalla.

Eli miten tuo tehdään? Kun en millään saanut toimimaan. Siis ongelmana on, että IE näyttää sivuni paddingin eri lailla kuin muut selaimet joka vaikeuttaa sivujenteon etenemistä...

4

851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpö

      ..oikeasti sellainen pätkä koodista, jossa näkee mitä tarkkaaottaen yrität. Se voisi hieman selkeyttää asiaa.

    • laita toki doctype
      • Nöyhtänä

        Tässä olisi koodi:

        table {
        border : 1px solid;
        border-color :#FFF8DC;
        height : 400px;
        width : 600px;
        }

        td{
        border : 4px solid;
        border-color :#4F4F4F;
        }

        #sivu1, #sivu2 {
        height : 500px;
        padding: 5px;
        }

        #sivu1 {
        background-color:#21201E;
        width : 390px;
        }

        #sivu2 {
        background-color:#8B2323;
        width : 180px;
        }

        Ja siis ongelmahan on, että kun eri selaimet näyttävät tuon padding hommeliinin eri tavalla. Kun toisella saa sen näyttämään siltä miltä pitäisi niin toinen näyttää sen sitten väärin.


      • sdasdasda
        Nöyhtänä kirjoitti:

        Tässä olisi koodi:

        table {
        border : 1px solid;
        border-color :#FFF8DC;
        height : 400px;
        width : 600px;
        }

        td{
        border : 4px solid;
        border-color :#4F4F4F;
        }

        #sivu1, #sivu2 {
        height : 500px;
        padding: 5px;
        }

        #sivu1 {
        background-color:#21201E;
        width : 390px;
        }

        #sivu2 {
        background-color:#8B2323;
        width : 180px;
        }

        Ja siis ongelmahan on, että kun eri selaimet näyttävät tuon padding hommeliinin eri tavalla. Kun toisella saa sen näyttämään siltä miltä pitäisi niin toinen näyttää sen sitten väärin.

        Selitystä:
        http://www.yojih.net/fi_cribsheet/boxmodel.html

        Jos pistät sivut standardien mukaiseksi ei tarvitse käyttää noita häkkejä.. box model tulee kusemaan vanhoilla selaimilla, mut kuka niitä enää käyttää kuitenkaan? Niin vanhalla ie:llä on kone täynnä viruksia että ihme jos nettiin edes pääsee ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      74
      3278
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1182
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1048
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      981
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      933
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      824
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      811
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      90
      713
    9. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      690
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    Aihe