CSS ja eri selaimet

Nöyhtänä

Okei. Eli tämmöisen ohjeen sain eräältä sivulta :

Tämän Internet Explorerin bugin voi korvata esimerkiksi laittamalla kaksi div-elementtiä sisäkkäin. Ulommaiselle määritetään leveys ja sisemmälle padding, jolloin kaikki selaimet tulkkaavat tilanteen samalla tavalla.

Eli miten tuo tehdään? Kun en millään saanut toimimaan. Siis ongelmana on, että IE näyttää sivuni paddingin eri lailla kuin muut selaimet joka vaikeuttaa sivujenteon etenemistä...

4

851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpö

      ..oikeasti sellainen pätkä koodista, jossa näkee mitä tarkkaaottaen yrität. Se voisi hieman selkeyttää asiaa.

    • laita toki doctype
      • Nöyhtänä

        Tässä olisi koodi:

        table {
        border : 1px solid;
        border-color :#FFF8DC;
        height : 400px;
        width : 600px;
        }

        td{
        border : 4px solid;
        border-color :#4F4F4F;
        }

        #sivu1, #sivu2 {
        height : 500px;
        padding: 5px;
        }

        #sivu1 {
        background-color:#21201E;
        width : 390px;
        }

        #sivu2 {
        background-color:#8B2323;
        width : 180px;
        }

        Ja siis ongelmahan on, että kun eri selaimet näyttävät tuon padding hommeliinin eri tavalla. Kun toisella saa sen näyttämään siltä miltä pitäisi niin toinen näyttää sen sitten väärin.


      • sdasdasda
        Nöyhtänä kirjoitti:

        Tässä olisi koodi:

        table {
        border : 1px solid;
        border-color :#FFF8DC;
        height : 400px;
        width : 600px;
        }

        td{
        border : 4px solid;
        border-color :#4F4F4F;
        }

        #sivu1, #sivu2 {
        height : 500px;
        padding: 5px;
        }

        #sivu1 {
        background-color:#21201E;
        width : 390px;
        }

        #sivu2 {
        background-color:#8B2323;
        width : 180px;
        }

        Ja siis ongelmahan on, että kun eri selaimet näyttävät tuon padding hommeliinin eri tavalla. Kun toisella saa sen näyttämään siltä miltä pitäisi niin toinen näyttää sen sitten väärin.

        Selitystä:
        http://www.yojih.net/fi_cribsheet/boxmodel.html

        Jos pistät sivut standardien mukaiseksi ei tarvitse käyttää noita häkkejä.. box model tulee kusemaan vanhoilla selaimilla, mut kuka niitä enää käyttää kuitenkaan? Niin vanhalla ie:llä on kone täynnä viruksia että ihme jos nettiin edes pääsee ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      869
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      584
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      35
      532
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      85
      505
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      455
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe