Okei. Eli tämmöisen ohjeen sain eräältä sivulta :
Tämän Internet Explorerin bugin voi korvata esimerkiksi laittamalla kaksi div-elementtiä sisäkkäin. Ulommaiselle määritetään leveys ja sisemmälle padding, jolloin kaikki selaimet tulkkaavat tilanteen samalla tavalla.
Eli miten tuo tehdään? Kun en millään saanut toimimaan. Siis ongelmana on, että IE näyttää sivuni paddingin eri lailla kuin muut selaimet joka vaikeuttaa sivujenteon etenemistä...
CSS ja eri selaimet
4
851
Vastaukset
- Höpö
..oikeasti sellainen pätkä koodista, jossa näkee mitä tarkkaaottaen yrität. Se voisi hieman selkeyttää asiaa.
- laita toki doctype
Koitappa asettaa oikea doctype:
http://www.quirksmode.org/css/quirksmode.html- Nöyhtänä
Tässä olisi koodi:
table {
border : 1px solid;
border-color :#FFF8DC;
height : 400px;
width : 600px;
}
td{
border : 4px solid;
border-color :#4F4F4F;
}
#sivu1, #sivu2 {
height : 500px;
padding: 5px;
}
#sivu1 {
background-color:#21201E;
width : 390px;
}
#sivu2 {
background-color:#8B2323;
width : 180px;
}
Ja siis ongelmahan on, että kun eri selaimet näyttävät tuon padding hommeliinin eri tavalla. Kun toisella saa sen näyttämään siltä miltä pitäisi niin toinen näyttää sen sitten väärin. - sdasdasda
Nöyhtänä kirjoitti:
Tässä olisi koodi:
table {
border : 1px solid;
border-color :#FFF8DC;
height : 400px;
width : 600px;
}
td{
border : 4px solid;
border-color :#4F4F4F;
}
#sivu1, #sivu2 {
height : 500px;
padding: 5px;
}
#sivu1 {
background-color:#21201E;
width : 390px;
}
#sivu2 {
background-color:#8B2323;
width : 180px;
}
Ja siis ongelmahan on, että kun eri selaimet näyttävät tuon padding hommeliinin eri tavalla. Kun toisella saa sen näyttämään siltä miltä pitäisi niin toinen näyttää sen sitten väärin.Selitystä:
http://www.yojih.net/fi_cribsheet/boxmodel.html
Jos pistät sivut standardien mukaiseksi ei tarvitse käyttää noita häkkejä.. box model tulee kusemaan vanhoilla selaimilla, mut kuka niitä enää käyttää kuitenkaan? Niin vanhalla ie:llä on kone täynnä viruksia että ihme jos nettiin edes pääsee ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483