Okei. Eli tämmöisen ohjeen sain eräältä sivulta :
Tämän Internet Explorerin bugin voi korvata esimerkiksi laittamalla kaksi div-elementtiä sisäkkäin. Ulommaiselle määritetään leveys ja sisemmälle padding, jolloin kaikki selaimet tulkkaavat tilanteen samalla tavalla.
Eli miten tuo tehdään? Kun en millään saanut toimimaan. Siis ongelmana on, että IE näyttää sivuni paddingin eri lailla kuin muut selaimet joka vaikeuttaa sivujenteon etenemistä...
CSS ja eri selaimet
4
851
Vastaukset
- Höpö
..oikeasti sellainen pätkä koodista, jossa näkee mitä tarkkaaottaen yrität. Se voisi hieman selkeyttää asiaa.
- laita toki doctype
Koitappa asettaa oikea doctype:
http://www.quirksmode.org/css/quirksmode.html- Nöyhtänä
Tässä olisi koodi:
table {
border : 1px solid;
border-color :#FFF8DC;
height : 400px;
width : 600px;
}
td{
border : 4px solid;
border-color :#4F4F4F;
}
#sivu1, #sivu2 {
height : 500px;
padding: 5px;
}
#sivu1 {
background-color:#21201E;
width : 390px;
}
#sivu2 {
background-color:#8B2323;
width : 180px;
}
Ja siis ongelmahan on, että kun eri selaimet näyttävät tuon padding hommeliinin eri tavalla. Kun toisella saa sen näyttämään siltä miltä pitäisi niin toinen näyttää sen sitten väärin. - sdasdasda
Nöyhtänä kirjoitti:
Tässä olisi koodi:
table {
border : 1px solid;
border-color :#FFF8DC;
height : 400px;
width : 600px;
}
td{
border : 4px solid;
border-color :#4F4F4F;
}
#sivu1, #sivu2 {
height : 500px;
padding: 5px;
}
#sivu1 {
background-color:#21201E;
width : 390px;
}
#sivu2 {
background-color:#8B2323;
width : 180px;
}
Ja siis ongelmahan on, että kun eri selaimet näyttävät tuon padding hommeliinin eri tavalla. Kun toisella saa sen näyttämään siltä miltä pitäisi niin toinen näyttää sen sitten väärin.Selitystä:
http://www.yojih.net/fi_cribsheet/boxmodel.html
Jos pistät sivut standardien mukaiseksi ei tarvitse käyttää noita häkkejä.. box model tulee kusemaan vanhoilla selaimilla, mut kuka niitä enää käyttää kuitenkaan? Niin vanhalla ie:llä on kone täynnä viruksia että ihme jos nettiin edes pääsee ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743278
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!161182- 891048
- 103981
- 50933
- 96824
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35811Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap90713Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27690- 48635