töissä sairastu

ninni

yks poika epilepsiaan.(olen koululla töissä)justiinsa minun luokalta

Nyt hirvittää mennä töihin kun ei hänellä ole vielä lääkkeet alkaneet tehota todettiin vasta eilen.

En ole ikinä nähnyt kenelläkään kohtausta on kuulemma hurjan näköstä

Töissäkään eivät opet ole vielä niin tietosia miten käyttäydytään kun kohtaus tulee.

No toivotaan että sillä pojalla menee hyvin ettei tule koulussa mitään

8

876

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spicy82

Mikä sinua siinä hirvittää? Se että saattaisit nähdä kohtauksen? Sillä tavalla ette ainakaan lasta auta että alatte käyttäytyä erilailla hänen seurassaan. Jos kohtaus tulee, se tulee, ja silloin pitää osata toimia oikein. Lapsen seurassa ei pidä ruveta käyttäytymään niin kuin lapsesta olisi tullut jotakin pelottavaa teidän kannalta vain koska hän on sairastunut. Oli kohtaus miten pahan näköinen tahansa, niin muista että sinä olet kuitenkin se onnekkaampi osapuoli. Sinä joudut vaan mahdollisesti katsomaan kohtausta, toiset meistä elävät epilepsian kanssa koko loppuelämänsä.

• ninni

mulla itsellä on epilepsia.

Ehkä se on niin että sitä näkee että minkä näköneni itse on kun tullee kohtaus

• Valitettavasti totta

Ala-asteen opettajani (3. lk) sanoi aikoinaan epilepsiasta puhuttaessa, että "Jos joku saa kohtauksen, minä tulen potkimaan, ettei jää kitumaan."

Sairasta huumoria, mutta valitettavasti totta. Ja tuolla luokalla oli epileptikkoja... :(

• sauvatar

Nyt järki päähän ja sinä tietysti
      järkevänä naisena kerrot miten toimia
      kohtauksen sattuessa, koska tiedät kuinka toimia.
      Eihän se kaunista katseltavaa ole,
      tuskin on tarkoitus ollakkaan.

Pidä ilmapiiri rauhallisena ja kaikki
      ylimääräiset paikalta pois,
      kun kohtaus laukeaa päälle.

Sinä olet se fiksu ja rauhallinen aikuinen,
      joka valistaa muita ja voit myös heille esim. terv.asemalta hakea esitteitä Epilepsiasta ja jakaa niitä koulussa.

Rauhallista käyttäytymistä ei joukko
      hysterioita ja kohtauksen tullessa poika kylkiasentoon ja annatte hänen krampata rauhassa.
      Jos siis iso kohtaus ?
      Katsot ettei satuta itseään mihinkään terävään etenkään tuoleihin, pulpettiin jne...
      Pään alle esim. koulureppu sopii hyvin.

Ainahan voi Kouluhoitajakin tulla luokkiin puhumaan ja antaa tietoa Epilepsiasta ja etenkin teitä aikuisia rauhoittamaan.

• Sairastunut lapsena

Suosittelen,että otat selvää miten toimia kohtauksen aikana.En kyllä ymmärrä mikä sinua siinä hirvittää,ymmärsin kumminkin että et itse sairasta epilepsiaa. Mieti sitä poikaa,jos hänellä ei ole lääkitys vielä kunnossa ja joutuu elämään epilepsian kanssa. Sinähän voit vaikka juosta karkuun kohtauksen aikana,jos niin paljon hirvittää.

• ninni

että en osais käyttäytyä kun tulee kohtaus tiedän kyllä mitä pitää tehdä

Se terveystarkastus on vielä käymättä

Olin eka päivää töissä niin soittivat ja siirsivät aikaa (15.2)

En jaksa hermoilla tuosta tarkastuksesta kun on menny tosi hyvin "ei ole tullu edes pieniä kohtauksia"
        Mulla on ns. vaikeahoitoinen epi ei ole vieläkään löydetty sopivia lääkkeitä
        sairastanut jo 15v.
        On tietenki niitä ihmisiä jolla tulee kohtauksia joka päivä
        Silloin kun kirjoitin tuon jutun siittä pojasta olin juuri saanut tietää siittä ehkä oli vain alku "hermoilua"
        Valitettavasti olen niitä tyyppejä jotka ajattelee turhan paljon asioita ja mietiskelee yötä myöten pieniä murheita

• tarjasusanna
        ninni kirjoitti:

että en osais käyttäytyä kun tulee kohtaus tiedän kyllä mitä pitää tehdä

Se terveystarkastus on vielä käymättä

Olin eka päivää töissä niin soittivat ja siirsivät aikaa (15.2)

En jaksa hermoilla tuosta tarkastuksesta kun on menny tosi hyvin "ei ole tullu edes pieniä kohtauksia"
        Mulla on ns. vaikeahoitoinen epi ei ole vieläkään löydetty sopivia lääkkeitä
        sairastanut jo 15v.
        On tietenki niitä ihmisiä jolla tulee kohtauksia joka päivä
        Silloin kun kirjoitin tuon jutun siittä pojasta olin juuri saanut tietää siittä ehkä oli vain alku "hermoilua"
        Valitettavasti olen niitä tyyppejä jotka ajattelee turhan paljon asioita ja mietiskelee yötä myöten pieniä murheita

en ymmärrä miksi et voisi saada ko.paikkaa- kai epileptikollakin on oikeutensa käydä työssä?!meidän työpaikalla on monia muitakin pitkäaikaissairauksia sairastavia,eikä niistäkään mitään numeroa ole syntynyt

itse olen hoitoalalla ja näen epileptisiä kohtauksia melkein joka päivä ja olen avoimesti kertonut kaikille omasta taipumuksestani saada ko.kohtauksia,kyllähän ajatus kohtauksesta työmaalla hirvittää,mutta oikeastaan osaan sanoa asiasta vasta kun sellainen kerran tulee

työterveyshuolto suhtautuu asiaan kuten muihinkin sairauksiin,työterveyshuollolla eikä muuten kouluterveydenhuollollakaan ole oikeutta kertoa ihmisten sairauksista eteenpäin - se jää henkilölle itselleen...olen sitä mieltä,että avoimuus asiassa ratkaisee asiat parhaimpaan suuntaan - vasta sitten ihmiset oppivat suhtautumaan sairauteemme ilman suurempia ennakkoluuloja ja toimimaan oikein kun kohtaus tulee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      152
      4934
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      19
      3575
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      160
      3381
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      35
      2861
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      98
      2611
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1863
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      10
      1645
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      151
      1485
    9. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1482
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1277
    Aihe