Opiskelu ja masennus, mitä mie teen?

vesilasi

Itsellä ois just opiskelu loppusuoralla ja pitäisi jaksaa painaa täysillä. Olen kuitenkin masentunut, ollut jo muutaman kuukauden ja poissaoloja on aika kiitettävästi. Nyt olen jo toista viikkoa lääkärin kirjottamalla sairaslomalla ja lääkitys aloitettiin, mutta koululle en ole pystynyt ilmoittamaan mitään. Ajatuskin koululle soittamisesta ahdistaa. Samoin ajatukset kouluun menemisestä ja koulukavereiden ja ohjaajien jälleennäkemisestä, ja kaikki kysymykset.

Koulukin kun sattuu olemaan niin hiton tiukka poissaoloista ja tehtävistä, ja rehtori hirveä noita. Ja kun meillä on paljon asiakaspalvelua ja pitäis pystyä sulkemaan muu maailma ja elämä sen ulkopuolelle ja hymyillä asiakkaille. Pitkiä päiviä. Hyviä kavereita koulussa mulla ei ole.

Miten yksi koululle soittaminen voi ahdistaa ja pelottaa niin paljon?

Enkä minä muutenkaan tunne vielä olevani valmis menemään kouluun. En jaksa. Mitä teen sitten jos tämä venyy ja venyy ja venyy niin että opintotuki keskeytetään tai jotain? Ahdistaa. Ahdistaa! En minä halua soittaa koululle enkä halua törmätä kehenkään niistä. Mitä mie teen?

Sekosekosekavaa, kyllä. Ihan kuin joillakin ei olisi isompiakin ongelmia. Löytyy noita itseltäkin. Ihan pikku juttu joka nyt vaan paisuu mun päässä isommaksi ja isommaksi ja ahdistaa päivä päivältä vaan enemmän ja enemmän.

En minä tiedä.

3

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuulis

Olisiko mahdollista, ottaisit yhteyttä koulusi terveydenhoitajaan tai kuraattoriin. Hän voisi auttaa sinua, ottaa yhteyttä opettajiin ja kertoa tilanteestasi, tietenkin vain sinun luvalla.

Itse olen käynyt kuraattorin juttusilla, kun on ollut vaikeaa. Joskus on järjestetty palaveri, jossa on ollut myös ryhmäohjaajani. On ne asiat siitä sitten menneet eteenkin päin.

• vesilasi

Muuten joo, mutta koululla ei nyt satu olemaan terkkaria tai yhtään mitään. Kyseessä siis pieni ja tiivis ja yksityinen koulu, työpaikalta se enemmän tuntuu. Ahdistava paikka.
        Äidillenikin valehtelin että tottakai mie kouluun ilmotin, sitäkään en saa siis soittamaan sinne minun puolesta.
        Ja koko ajan pelkään että ne soittaa sieltä mulle. Ei puhettakaan että pystyisin vastaamaan.
        Tämä tuntuu nyt ihan ylitsepääsemättömältä. Tahtoisin jättää koko koulun kesken.

• Pohjalta-noussut

Älä ainakaan koulua lopeta ahdistuksen takia, sitä tulet myöhemmin katumaan. Ymmärrän kyllä että ahdistaa, itse siirsin joskus työkkäri-ja kela-asioita myöhemmäksi ja myöhemmäksi koska virastoasiat ahdistivat. Lopuksi uskalsin ottaa yhteyttä ja he ottivat minut hyvin vastaan, eli turhaan pelkäsin.

Tilanne hieman erilainen sinun kohdallasi, mutta todellakin suosittelen soittamaan koululle. Ahdistus loppuu siihen paikkaan. Olet vain rehellinen, ja kerrot totuuden miten asiat ovat. Saat ainakin mielenrauhan. Olisi typerää heiltä alkaa motkottamaan ihmiselle, kenellä tuollainen mieliala.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3928
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      357
      3048
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      1978
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1685
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1129
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      42
      889
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      831
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      70
      818
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe