tietäskö kukaan :(

nainen 24

mulla on välillä sellaisia "sydän muljuja"...tuntuu että sydän ikäänkuin menee yhdeksi lyönniksi sekaisin.Joskus tämä tunne saa jopa yskäisemään...aina kuitenkaan ei.Myöskin pulssini on välillä nopea.Tänään sydän "muljui" kun siivosin (samoin eilen illalla kun pesin suihkun seiniä) ja mittasin pulssin.Oli 130 !!! Mulla on beta salpaajia (propral 10mg),mutta otan niistä vain jos syke ei muuten rauhotu,ja puolikaskin jo auttaa.Multa on otettu sydänfilmikin aika monta kertaa,syystä että välillä on vihlonut ja välillä hakannut kovin.Hermostun ja säikähdän aina sydäntuntemuksista :( Olen siis 24 v.nainen,kahden lapsen äiti.Lääkäri joskus sanoi että mä reagoin stressiin ja uupumukseen sydämelläni.Voiko olla?Luin tuolta myös että niska/hartiaseudun jäykkyys voisi myös aiheuttaa "muljuja"..onko tosiaan?Kärsin nimittäin usein niska/hartiavaivoista.Mulla menee koko elämänilo näinä päivinä kun sydän "sekoilee"...alan nimittäin tarkkailemaan itseäni ja odotan koska taas muljahtaa tai pistää.Voiko minulla siis olla joku sydäntauti?Sydämestäni on otettu röntgenkuva muistaakseni vuonna 2001..oli ok.
Pahoittelen pelokasta viestiäni,olen vaan niin huolissani ja kuulun "neuroihin" :(

9

1074

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä

Olen 20 vuotias nuori nainen ja minulla on viime kesästä asti ollut noita muljahduksia ja tykytyksiä. Sydänfilmi otettu monta kertaa ja tehty myös 24h vuorokausirekisteröinti. Minulla on nykyään syke aina yli 100. Itsekkin pelkäsin noita tuntemuksia aivan kamalasti ja en uskaltanut nukkua enkä liikkua moneen kuukauteen.
      Tutkimuksissa sitten löytyi lisälyöntejä ja tiheälyöntisyyttä, mikä ei kuitenkaan ole ollenkaan vaarallista. Minulla ainakin stressi pahentaa oireita! Tutkimusten jälkeen, kun sain tietää että mitään varaa ei ole, oireet jopa vähenivät! Uskonkin ,että mitä enemmän asiaa mietit sitä pahemmaksi tuntemukset käyvät.
      Voithan vaikka pyytää lääkäriltä perusteelliset tutkimukset ihan vain oman mielenrauhasi vuoksi.

• Lumimies

Yhdistelmä teidän molempien viesteistä oli kuin omaa historiaani. Kerron ratkaisuehdotukseni.
        Niskan ja selän jännitykset, joiden alkusyy voi olla stressi säteilevät sydämeen. Selässä 10-11 rintanikaman paikkeilla on kohta, jolla on erityisen suuri vaikutus. Tämän kohdan lihasten hierominen fysioterapiassa joukko erilaisia venyttelyliikkeitä rauhoittavat sekä muljahduksia että tiheälyöntisyyttä. Tämä siis sillä ehdolla että muuta vikaa ei ole.
        Toinen monimutkaisempi ratkaisumalli löytyisi verensokerin ja insuliinin vartioimisesta. Katsokaahan diabetespalstaa, viestiketjua hypoglykemiasta ilman diabetestä. Linkkien välityksellä löytyy ravitsemusneuvoja.

• nainen24
        Lumimies kirjoitti:

Yhdistelmä teidän molempien viesteistä oli kuin omaa historiaani. Kerron ratkaisuehdotukseni.
        Niskan ja selän jännitykset, joiden alkusyy voi olla stressi säteilevät sydämeen. Selässä 10-11 rintanikaman paikkeilla on kohta, jolla on erityisen suuri vaikutus. Tämän kohdan lihasten hierominen fysioterapiassa joukko erilaisia venyttelyliikkeitä rauhoittavat sekä muljahduksia että tiheälyöntisyyttä. Tämä siis sillä ehdolla että muuta vikaa ei ole.
        Toinen monimutkaisempi ratkaisumalli löytyisi verensokerin ja insuliinin vartioimisesta. Katsokaahan diabetespalstaa, viestiketjua hypoglykemiasta ilman diabetestä. Linkkien välityksellä löytyy ravitsemusneuvoja.

mult just vähänaikaa sit o otettu verensokrut ja kilpirauhaset ja muut...siis verikokeet...kaikki oli ok.Stressiä on ja samoin niskat jumissa...ja muljahduksia ei oo mellkein yhtään silloin kun olen saanut tarpeeksi leopa ja olen stressitön....jännittää silti vaan.

• nainen 21

Kuulosti hauskalta lukea beetasalpaajiesi vahvuus, joka on 10mg, kun itse syön salpaajia joiden vahuus on 95mg. Ja päivittäin niitä syön.
      Rytmihäiriösi voivat mitä todennäköisimmin olla stressistä johtuvia. Itsekin huomaan lisälyöntien tulevan eniten silloin, kun stressaan asioista vaikka tiedostamattomastikin. Jokaiselle voi tulla lisälyöntejä/muljahduksia jossain vaiheessa elämää, se on aivan normaalia. Kun huomaat lisälyöntien tulevan, ota salpaaja ja yritä rauhoittua, et siis mieti koko asiaa. Jos ala hermoilla sydämesi takia, pulssi alkaa heittelehtiä vielä enemmän. Puhun kokemuksesta :) tsemppiä!

• Markku.S

Suurimpana syynä sydämmen toimintahäiriöihin tulee perimästä isäsi puolelta,laukaisevia tekijöitä on mm.stressi liiallinen asioiden pohtiminen.Oiretta voi vähentää mm.vehnänalkioöljyllä,1 teelusikallinen päivässä.

• nainen 24

myös pulssini on siis aika korkea...vai mikä on "normaali" lepopulssi?en välttämättä itse tunne sydämeni olevan nopea,mutta kun mittaan pulssin niin on usein siinä 100 paikkeilla.Tänään heti melkein herätessäni laskin,ja satasta näytti.Onko siis joku vajaatoiminta kyseessä vai mikä?Eikö mun sydän toimi kunnolla kun pulssin pitää olla aina nopea? Matalin pulssi jonka oon saanu mitattua,oli jotain 80.onko tämä kaikki normaalia?Pelottaa tämä ja en osaa enää lakata seuraamasta...ja lääkäriin jännittää mennä ku on siellä joskus tullu niin rampattua näistä.Ja aina ne vaan ottaa sydänfilmin ja toteaa et normaali...mutta pulssi vaan nopea. :(

• M73

Viestisi on kuin oma tarinani. Pakko se vaan on uskoa lääkäriä, että kaikki on kunnossa.

Koko jutun ikävin puoli on se, että on alkanut vaan seurailemaan koko ajan pulssiaan ja verenpainettaan. Huolestuttaa eikä pääse koskaan stressistä eroon.

Toivottavasti saat sinäkin asian pois mielestäsi!

• nainen 24

juu,sama juttu täällä.Ja pienikin tykytys laukasee "pelon" joka taas nostattaa lisää sykettä tai antaa tuntemuksia.Ja olen sellasessa tarkkailunkierteessä.Henkisesti rasittavaa...Ihana että on joku "saman henkinen" olemassa :)

• SM.

Minustakin tuntui, että olisi lukenut omaa tekstiäni. Olen kärsinyt sydämen muljahteluista kohta jo viisi vuotta (nyt olen 19) ja niihin liittyy myös tietynlaista hengenahdistusta, hikoilua ja tuollaista yskimisentarvetta, kuten sinullakin - tuntuu kuin sydän hyppäisi kurkkuun! Tiheälyöntisyyskohtauksia, joissa pulssi yli 100, on harvemmin, yleensä niitä esiintyy öisin.

Minulta on otettu EKG pari kertaa ja ensimmäisessä näkyi yksi lisälyönti, vaikka yleensä niitä tulee tuhansia, jos on tullakseen. Verikokeetkin otettiin, muttei löytynyt poikkeavuuksia. Kaikkien lääkärien mukaan kyseessä on vaarattomia kammiolisälyöntejä.

Vaarattomia tai ei, kurjia ne silti ovat ja tosiaan rajoittavat normaalia elämää siinä mielessä, että saavat aikaan turhaa huolta (ja stressi tosiaan lisää niitä). Tälläkin hetkellä minulla on menossa taas kausi, kun niitä tulee runsaasti - ja huomaamatta tätä kirjoitellessani koitin myös pulssiani ranteesta.

Jaksamisia Sinulle! En nimittäin millään voi uskoa, että kyseessä olisi mitään vaarallista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      61
      4749
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      97
      4451
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      78
      3934
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3837
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      120
      2877
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2638
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2552
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2529
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2519
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2394
    Aihe