Kahvia kahvia!!!

nuoriodottaja

Hei!

Olen melkoinen kahvin suurkuluttaja ja nyt raskauden alettua tuntuu, että kahvia tekee mieli jatkuvasti. Tiedän, ettei liika kofeiini ole hyväksi raskausaikana, mutta mitenkähän on, voinko juoda kofeiinitonta kahvia muutaman kupin päivässä huoletta? Onneksi se kahvin tuska lähtee nimittäin kofeiinittomallakin versiolla:)

6

995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • janus81

Muistaakseni kahvia suositellaan raskausaikana juomaan max. 3 kuppia päivässä, joten ei se kahvi täysin kiellettyä ole. Itse ainakin oon juonu kahvia sillon, ku mieli tekee. On menny semmonen pari kuppia per päivä.
      Onnea odotukseen!

• -Täti Vihreä-

..kofeiinitonta kahvia aivan rauhassa. Tai tosiaan se pari kupillista ei haittaa mitään vaikka olisi normikahviakin :) Kunhan muistaa, ettei kahvikuppi ole ämpärin kokoinen (niinkuin jotkut minulla ;P)

• Nen26

aina aamukahvit hörppään. Joskus päivälläkin, ja joskus valitsen sen kofeiinittoman. Muutama kuppi kahvia päivässä on salittua kuten noissa edellisissä viesteissäkin jo todettiin.

• elämän-

tapoihin kuului ainakin pannu kahvia ja aski röökiä...pienoinen järkytys elimistölle kun yht´äkkiä loppui...kahvia kyllä joun vielä 2-3 kuppia päivässä. Muuten särkisi päätä todella paljon.

• xxxx

kyllä sitä joka paikassa lukee ettei kahvia paljoa saisi juoda. Mutta kun on siihen "oppinut" niin sitä tulee aina juotua :) Joskus jopa 15 kuppia päivässä. En huolestu asiasta, aina sitä on kahvia kumminkin juotu ja normaalejahan meistäkin tuli ;)

• tosissasi

tai sitten et ainakaan ole ainakaan raskaana?
        -----------
        Kofeiini
        Kofeiini on lievä keskushermostostimulantti, joten muutaman kahvikupillisen aikaansaama vireystila siirtyy myös sikiöön. Suuri kahvin kulutus (4–7 kupillista päivässä) voi todistetusti suurentaa keskenmenon ja syntymäkuolleisuuden riskiä.

Noin 300 mg tai vähemmän kofeiinia päivässä on turvallinen määrä myös raskauden aikana, mutta monet lääkärit neuvovat raskaana olevia naisia poistamaan riskin kokonaan ja välttämään kofeiinia. Jos päätät vähentää kofeiinin saantiasi, tee se vähitellen välttääksesi ”vieroitusoireet” kuten päänsäryn ja väsymyksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      127
      4830
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      13
      3498
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      157
      3310
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      30
      2762
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      86
      2506
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1823
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1442
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      127
      1351
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1288
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1259
    Aihe