Peogeot 307 2.0 hdi

kokemuksia autosta

Tuollainen vm 2004 farkku olisi harkinnan alla, kilometrit 65000. Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, lastentauteja? Kulutus, niin ja huoltojen hinnat? entäs onko lisälämmitintä vakiona

7

1514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diisselisti HDi

11.2.2004 käyttöönotettu 2.0 HDi ja nyt ajettu vasta 28000 eikä ole ollut mitään ongelmia, normaalit huollot vain. Lämmintä riittää koska ilmakanavissa on sähkövastukset jotka antavat lämmintä ennenkuin kone lämpiää. Mulla on automaatti-ilmastointi joka on hintansa arvoinen. Kulutus riippuu ajotavasta, mulla menee 4,8--6,3. Huollot on merkkiliikkeessä kalliimpia kuin jossain yleiskorjaamoissa. Lastentaudit taitavat olla vain 2001 malleissa.

• diesel

Hintaansa nähden hyvä peli. Kulutus 5,8 l/min eli enemmän kuin mihin joillakin muilla dieseleillä pääsee. Toki ajotavastahan se paljon riippuu.

Hyvin vähän ollut vaivoja. Muutama pikkujuttu on kuitenkin aiheuttanut päänsärkyä, koska Peugeot merkkihuollot missä tahansa ovat surkeita.

• huolto

Kyllä ongelmia oli 2003 HDI
      Vilkun viiksi
      Turbon letku
      Etupyörän laakeri
      Käsijarru
      Hehku
      Polttimoja paloi muutoman tonnin jälkeen
      Äänimerkki
      Muita sähkövikoja
      Tuulilasi
      Vaikkakin oli huoltosopimus vaihdoin merkkiä ja en ole katunut.
      Hyvä auto ajaa, mutta nuo "maanantai viat"

• hdi omistaja

2002 hdi wagon, ajettu 135 tkm. Minulla ei mitään noista vioista (täytyy koputella varmaan päätä) eikä edellisen omistajankaan mukaan tuollaisia vikoja kyseisessä autossa ollut.

Eli itse olen ollut tyytyväinen valintaani ja olen sitä mieltä että suhteutettuna tilat, hinta, korin tukevuus, turvallisuuskysymykset, ulkonäkö, nykyaikaisuus, ajo-ominaisuudet ja muut ominaisuudet niin pösö on parhaasta päästä.

Taitaa olla kahden sorttisia pösöjä niitä jotka on hyviä ajaa ja joissa on vikoja ja niitä jotka ovat hyviä ajaa ja joissa on vähemmän vikoja.

• kiisseli

307 HDi Wagon 2004, 52000 km:

Vilkun viiksi
        Alatukivarsi
        Öljytason anturi (vaihdettiin, ei toimi vieläkään)
        Pakokaasun puhdistusjärjestelmän anturi (tilauksessa)
        Taka-akseli (tilauksessa)
        Ajovalopolttimoita 5 kpl
        Vilkuissa ja takavaloissa ongelmia.

Muutoin kyllä kiva auto ajaa etenkin maantiellä.

• kiisseli
        kiisseli kirjoitti:

307 HDi Wagon 2004, 52000 km:

Vilkun viiksi
        Alatukivarsi
        Öljytason anturi (vaihdettiin, ei toimi vieläkään)
        Pakokaasun puhdistusjärjestelmän anturi (tilauksessa)
        Taka-akseli (tilauksessa)
        Ajovalopolttimoita 5 kpl
        Vilkuissa ja takavaloissa ongelmia.

Muutoin kyllä kiva auto ajaa etenkin maantiellä.

Kun ajopeli on viettänyt neljä päivää korjaamolla ja ranskalaiset suvainneet vihdoin toimittaa varaosat, niin monopeli on kunnossa, ainakin toistaiseksi. Eikä kalenteriaikaakaan mennyt temppuun kuin vajaat puolitoista kuukautta, tosin Pösö nilkutti koko tämän ajan jotenkin eteenpäin.

Mutta ei tuo mitään, työkaverin Korean ihme on jo kolmatta kuukautta korjaamolla ja kaveri ajelee sijaisautolla. Mutta on sillä pelillä viiden vuoden takuu!

• Emil Siitonen

No kertokaas onko Pösön dielit sitten lämpimiä talvella?

Esim: -15 - 25 välillä?

Monet diesel autot kuten Opel alkavat olla jo -15 pakkasessa kylmiä.
      Ilman mitään lisälämmittimien käyttöä, koska se vääristää asiaa.

Kiitä etukäteen asiallisista vastauksista..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      14
      11339
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      44
      3892
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      114
      3068
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      127
      2406
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      81
      2065
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1771
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      304
      1029
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      820
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      765
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      709
    Aihe