...mitä se oikeastaan on?
ajatellaanko että lääke ainoastaan auttaa?? tälläkin palstalla puhutaan paljon lääkkeistä..
lääkehoito on toki tarpeellinen jos on kyse keskivaikeasta tai vaikeasta masennuksesta..
mutta hoito on muutakin!
on laitettava itsensä likoon, pysähdyttävä, mietittävä tosissaan kysymyksiä mikä mulla on hätänä? miksi on paha olla? miltä minusta tuntuu? mitä tarvitsen elämääni? mikä minut tekee onnelliseksi? kuka ylipäänsä olen? on yhdessä ammattiauttajan kanssa tarpeen selvittää mistä paha olo johtuu? kantaako menneisyyden taakkoja sisällään vai onko nykyhetki ahdistavaa ja epätyydyttävää? joku syy masennukselle löytyy! jostain syystä mieli on masentunut.. jokin mättää!
vaatii rohkeutta selvitellä mielen syövereitä.. se tekee välillä kipeää..mutta lopulta helpottaa..
tsemppiä kaikille masentuneille:)
masennuksen hoito..
5
329
Vastaukset
- ei terapiat
ole auttaneet yhtään. Masennuslääkkeet kylläkin.Masennukseni johtuu ihmissuhde ongelmista ja niitä ei terapeutilla käynti hälvennä. Kun olen työpaikka kiusattu niin onhan se hyvä, että pääsee purkamaan mieltänsä, mutta eise työpaikkakiusaamista lopeta. Terapeutin pitäisi ottaa kiusaajat puhutteluun. Kun itsetunto on viety ja ihmisarvokin saa lääkkeistä ainakin voimaa jatkaa eteenpäin.
- minä
..jospa kuitenkin auttaisi? kokeile vaihtaa terapeuttia? etsikää yhdessä itsetuntosi ja -arvosi takaisin? voisivatko kiusaajasi tulla mukaan terapiaan tai työnantajasi?? syytätkö vain kiusaajiasi ihmissuhdeongelmista?? ajatteletko että et voi itse vaikuttaa ihmissuhdeongelmiisi??
- Masnai
Minusta olisi hyvä erottaa selkeät masennukseen johtavat syyt, se on totta. Mutta entäs kun mieliala vaihtelee luonnollisesti ilman selkeää syytä. Joillain masentuneilla vain ei löydy sitä syytä ja terapia toimii pahan olon purkupaikkana. Elämänkriisit ja masennus sairautena ei ole sama asia.
- minä
eipä tietenkään masennus ja kriisit ole sama asia, kyllä sen tiedän..
mie uskon että hyvässä terapiassa niitä syitä masennuskeen alkaa löytyä pikkuhiljaa..syitä ei alkuun muista koska usein ovat tapahtuneet niin pienenä lapsena, jopa vauvana.. mutta syvän luottamuksen ja rakkauden avulla muisti alkaa toimia ja puolustuskeinot purkautua..uskaltaa alkaa käsitellä vaikeita kokemuksia.. nimimerkillä kokemusta on:) - minä
ja olen sitä mieltä että jos mieliala vaihtelee paljonkin/useinkin liiaksi..niin se on puolustautumista masennusta vastaan.. asioita on käsittelemättä koska mieli ei ole rauhallinen ja tasapainoinen:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1625011Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa203611Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1623419Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss382917Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1072679Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie282058Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191905Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky111789Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1551522Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111502