Onko kukaan ollut sen verran tee se itse -mies, että on rakentanut itse hydraaliohjauksen? Itsellä on sisäperällä varustettu 5,5m HT, ja tekisi kovasti mieli vaihtaa tuo kaapeliohjaus hydrauliseen. Ongelmana on vain, että pyytävät veneliikkeissä todella törkeitä hintoja (vähintän 500€) yhdessä/erikseen ostettuna noista osista jotka tarvitaan.
Ideoita mistä saisi sopivan pienen kaksitoimisen sylinterin, ja ratilla pyöritettävän pumpun? Letkut saa lähimmästä likkeestä, mutta nuo muut osat?
Kiitokset että vaivaudutte vastaamaan asiallisesti.
Hydraaliohjaus. tee se itse?
7
7169
Vastaukset
- puimuri purkaamolta
saat koko ohjauksen orbitroolin sylinterin ja letkut sekä tehostajan pumpun jonka voi varmaan jättää pois.Kysyin joitakin aikoja sitten niin pyyti koko paketista 1500mk.
- kaupasta
US-Parts myy muistaakseni Star-merkkisiä hydrauliohjauksia.
- Benqqu
US parts myy Seastar ja Baystar-ohjauksia (Teleflexin valmistamia) Maksavat 700-1300 euroa ja ovat perämoottoreille tarkoitettuja- eli eivät auta alkuperäistä kysyjää.
Hydrauliikkatarvikkeet tuntuvat olevan hintavia vaikka eivät olisi veneeseen tarkoitettujakaan - eli ei tunnu löytyvän halvalla oikein mistään. Vaikein on kai itse pumppu- sopivan sylinterin saattaa löytääkin edulisesti - myyvät
Benqqu kirjoitti:
US parts myy Seastar ja Baystar-ohjauksia (Teleflexin valmistamia) Maksavat 700-1300 euroa ja ovat perämoottoreille tarkoitettuja- eli eivät auta alkuperäistä kysyjää.
Hydrauliikkatarvikkeet tuntuvat olevan hintavia vaikka eivät olisi veneeseen tarkoitettujakaan - eli ei tunnu löytyvän halvalla oikein mistään. Vaikein on kai itse pumppu- sopivan sylinterin saattaa löytääkin edulisestijos uusia haluaa.Puimureissa ja traktoreissa on hydraulinen ohjaus ja hinnat ovat aivan eri luokkaa kun venetarvikkeena.Samoin saa kennolämmitimiä halvalla joita myydään kauhealla hinnalla veneisiin.
- sylinterit
myyvät kirjoitti:
jos uusia haluaa.Puimureissa ja traktoreissa on hydraulinen ohjaus ja hinnat ovat aivan eri luokkaa kun venetarvikkeena.Samoin saa kennolämmitimiä halvalla joita myydään kauhealla hinnalla veneisiin.
ei kelpaa!!!
Hommaa sitten sellainen sylinteri, jossa männän varsi menee läpi molemmista päistä. Tavallisella sylinterillä ohjaus toimii toiseen suuntaan nopeammin, kun tulee eroa sylinterin tilavuuksissa männän eri puolilla. Jos varsi menee läpi kummastakin päästä pysyy tilavuuden muutos samana männän molemmilla puolilla. - kelpaa
sylinterit kirjoitti:
ei kelpaa!!!
Hommaa sitten sellainen sylinteri, jossa männän varsi menee läpi molemmista päistä. Tavallisella sylinterillä ohjaus toimii toiseen suuntaan nopeammin, kun tulee eroa sylinterin tilavuuksissa männän eri puolilla. Jos varsi menee läpi kummastakin päästä pysyy tilavuuden muutos samana männän molemmilla puolilla.kun laitat kaksi sylinteriä, tai sylinterit myös "pumpuksi" ja sopiva välitys vaikka kierretanko systeemillä.
- Mepratuotteella
VETUS MT25 (n.7m:n veneisiin)
Kysyypä onko tarjoustuotetta saatavana
http://www.mepratuote.fi/mepratarjoukset.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa53422Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272659Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1181280Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91243Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41168