Oon nyt syöny oricycliniä jokukuusta asti ja onhan se auttanutki mut ei parhaalla mahdollisella tavalla. Finejä on vieläki ja kuuri loppuu pian. Taidan kuulua niihin joille antibiootti ei tuo helpotusta kuin vain sen pillerien syömisen ajan.
Eli.. Roako se on jota pitää koittaa? Roan kanssahan pitää välttää aurinkoa. Voiko sen aloittaa siis keväällä? Miten paha pahenemisvaihe on jos akne on suht lievää? Onko apua siitä että olen jo antibiooteilla ihoani hoitanut ja jos roan pian aloittais niin iho olis suht puhdas vielä antibiootin vaikutuksesta ja tulehdus ei olisi paha.
Miten paljon mätää voi ihon alta paljastua..? Työharjoittelu alkaa pääsiäisen jälkeen joten siihen en pahenemista haluaisi. Jos en voi ottaa roaa vielä.. niin mikä avuksi? Antibioottiako syksyyn saakka..
Asiallisia vastauksia oottelen ja kaikkiin kysymyksiin ei tarvi vastata mutta jos edes jotain.. kiitos etukäteen!
roa ja kevätaurinko
4
702
Vastaukset
- minä
Ei tarvitse auringosta välittää, ainakaan jos olet miedolla Roaccutan kuurilla kuten minä olen ollut kahden vuoden ajan. Kaksi kesää Roaccutanin kanssa eläneenä voin sanoa vain ihoni ruskettuneen paremmin kuin koskaan, tosin palamistakin ehti rintakehässä ja mahdollisesti myös kasvoissa tapahtua, mutta se oli ihan vain omaa syytäni (en käyttänyt suojakertoimia).
Ihotautilääkärini kertoi, ettei tarvitse välittää noista auringonotto- alkoholin juomattomuus-varoituksista; ei ainakaan sillä miedoimmalla annostuksella mikä minulla oli (10 mg/pvä). - niin että
ihan mikä tahansa ihon hoitoon tarkotettu lääke sulla on nii pitäis joka tapauksessa välttää sitä aurinkoo. oli antibiootti tai voide tai roa. ne kaikki herkistää ihon aika kivasti auringolle. saattaa olla että toisilla vaan palaa helpommin iho mut en silti viettäis liikaa aikaa ilman suojaa auringossa
- Roa-kuurilainen
Lähden huhtikuun alussa etelään, jolloin olen ollut Roa-kuurilla 4,5kk:tta. Kyselin kuurin vaikutuksesta matkaan jo kuuria aloittaessani ja lääkäri sanoi, että ensimmäiset kuukaudet iho reagoi voimakkaammin, mutta myöhemmin voi hyvillä mielin lähteä aurinkoon kunhan muistaa kunnon suojakertoimet. Ei onneksi tuota minulle ongelmia, sillä olen aina käyttänyt aurinkovoiteita.
- finniposki
Nii että onkohan se paljon pahempi kuin finnit huonoina aikoina ennen minkäänlaisia hoitoja?.. Se siinä vähä pelottaa mutta kauneuden takia pitää kai vähä nähdä vaivaa..
Ja kun antibioottiki jonki verran puhdisti ihoa niin itsetunto ulkonäön suhteen nousi jo siitäki.. ei pahoja tulehduksia.
Mut siihen vaikutus jäiki. Finnejä vieläki ja varmaan ku kuuri loppuu niin se pahenee. Eli. Taidan soittaa lääkärille ja keskustella siellä sitte tästä roasta. Kiitos vaan rohkaisevista viesteistä.. Kuullostaa lupaavammalta ku antibiootit.
Ja Roalla isosiskonki tosi paha akne lähti.! Mulla on vaan lievä. Siitä pahenemisesta jos vastaisitte. Niin ja rusketun kyllä aika helposti ja en juurikaa pala. Eli eiköhän iho aurinkosuojaa käyttämällä selviäis roasta. Jos joskus sais nauttia heleästä ruskettuneesta ihosta. Tähän astiset tulehtuuneetkaan finnit ei ole arpia jättäneet. Jääköhän roasta pahat? Siinä taas kysymyksiä. Kiitos etukätee jos vaik vastauksia..:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa73443Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272679Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201283Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41188