Mitä mieltä ootte, kannattaako lapsivakuutus ottaa jo odotusaikana?
Onko teillä tietoa onko lapsivarausvakuutuksissa painoindeksirajoituksia? Olen kuullut että Tapiolassa olisi..
Lapsivakuutuksista
8
993
Vastaukset
- ihan samaa
Mä oon kans miettiny tota vakuutusta!
Ottaako raskauden aikana, vai vasta kun lapsi on syntyny, vai ottaako ollenkaan..!?- sandland
Ite otin vakuutuksen kun lapsi oli sen noin 2 kk ja kastettu. En tiiä onko siitä haittaakaan, tietty muuta ku se maksu. Mutta ainakin meidän paikkakunnalla terveyskeskus on niin epävarma paikka, että enemmin käytän lastani sitten yksityisellä. Ja siksi sen vakuutuksenkin otin. Mutta nyt ainakin tietää, että voi huoletta käyttää kunnon terveyspalveluita jos tarvetta ilmenee. Kyllä minä ainakin suosittelen.
- LA 24.8.
Ajateltiin mieheni kanssa ottaa jo raskausaikana vakuutus
syntyvälle lapselle. Pääseepä sitten nopeasti esim. Mehiläiseen,
jos lapsi on kipeä. Kyllä kai ne aika kalliita on, mutta eipä sitten tarvitse jonotella näissä Helsingin keskustan kaaottisissa tk-päivystyksissä (esim. Mariassa) keskellä yötä puliukkojen kanssa :-(
Harmi vain, ettei niitä täysin omavastuuttumia (sekä lääkärikäynnit reseptilääkkeet) vakuutuksia enää anneta. Miehelläni on semmoinen ja on kyllä ollut hyvä. - odotusaikana
Mä otin lapselle vakuutuksen jo ennen syntymää (3kk).Eipähän ainakaan rajaa sit mitään sairauksia ulkopuolelle.Vaativat mun neuvolakortista kopion ja hakulomakkeessa kyseltiin tietoa sairauksista.Painorajoista en tiiä ei ainakaan mun kohdalla ollut mitään merkitystä ja meillä vakuutus on tapiolassa.Sitten on vaan maksettava varausmaksu ennen laskettua aikaa jotta vakuutus astuu voimaan oli muistaakseni jotain alle 50 euroo.Sit vaan ilmotetaan kun lapsi on syntynyt ja kyl ne sit kyselee loppujen tietojen perään.Kysele vaihtoehtoja eri yhtiöistä mutta muista että melkein kaikki vaatii että vakuutus on tehtävä 3kk ennen laskettua aikaa.Mun mielestä kannattaa ottaa jo odotusaikana.
- minä
meidänkin poitsulla on vakuutus tapiolassa ja otettiin se kolme kuukautta ennen syntymää. Ei sen enempää mietitty ottaako vai eikö, koska kyseessä on kuitenkin oma lapsi... Mieluummin lapsensa vakuuttaa kuin autonsa! (Kuten eräs mainoskin vihjailee...). Eipä sellaista painorajaa taida olla, mutta jotain rajoituksia muistaakseni oli (nämä taitaa olla samat kaikissa vakuutusyhtiöissä). Kannattaa ehdottomasti käydä paikanpäällä kyselemässä asiantuntijoilta...
- mamimami
Me otettiin vauvavakuutus Pohjolasta (kaikki muutkin vakuutukset on sieltä, joten saatiin aika hyvin alennusta). 3kk aiemmin se piti hakea ja varausmaksu maksaa ajoissa ennen syntymää(loput sitten kun vauva on syntynyt). Tarvitsivat kopion äitiyskortista ja täytetyn paperin jossa kyselivät sairauksista, elämäntavoista ym.
Painoindeksirajoituksista en tiedä, mutta itselläni painoindeksi on melkoisen iso (33), eikä se ainakaan vaikuttanut vakuutuksen saamiseen.
Ennen syntymää otetussa vauvavakuutuksessa on paremmat edut kuin vasta lapsen syntymän jälkeen otetussa, siksi me valitsimme ennen syntymää otettavan. - hanne
Minkä hintaluokan vakuutuksia nämä ennen/jälkeen syntymän olevat vakuutukset ovat? suunnilleen?
- hinta
Meillä maksaa 202euroa vuodessa(tapiola) sisältää kyllä jonkin verran alennuksia kun kaikki muutkin vakuutukset on siellä.Maksu alenee lapsen kasvaessa,meilläkin keskimmäisestä enää 139 euroo ja vanhimmasta alle satanen.(lapset 1v,6v ja 9v).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224750Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43374Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1263180Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss262617Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu702332Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91384Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171245Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41108