Olen opiskelija ja asun tällä hetkellä Savonlinnassa.Kesällä olisi tarkoitus muuttaa Mikkeliin.Kertoisiko joku millainen paikka Mikkeli on?Onko isompi kuin Savonlinna?Tuntuu että Savonlinna on kovin pieni paikka eikä täällä ole oikein mitään =/ Mitenkäs sitten Mikkeli?
Mikkelistä Savonlinnaan
12
1762
Vastaukset
- mie123
ite tein muuton toiseen suuntaan ja tykkään savonlinnasta paljon enemmän kun mikkelistä. mutta makuja on monia.. mikkeli on hieman isompi paikka,muttei sen elävämpi kun slinna. nythän mikkeli on alkanu kehittyy ja kauppoja tulee lisää, mikä on ehdoton plussa.
- Mli:ssä asunut
Hmm.. Miksiköhän muutat Mikkeliin. Toivottavasti sulla on joku hyvä syy, kuten työpaikka tai poikaystävä/mies siellä tms.
Ihan ilman töitä / jonkinlaista sosiaalista syytä sinne on turha mennä. Töitä ei löydy ja ystäviä on melko vaikea saada, riippuu tietysti miten hanakasti ottaa ite kontaktia paikallisiin ihmisiin. Suora lähestyminen on erittäin vaikeeta, ehkä netin kautta on parempi ensin tutustua (niin tietää onko samanhenkinen) ja sitten vasta tavata.
Suurinpiirtein samankokosiahan ne on, onhan Mikkelissä tosin joku H&M ja ehkä jokunen baari enenmmän kun Sln:ssa. Muuten Savonlinna on kyllä paljon kivempi kesällä, kun siellä on se satama-alue fiksusti käytössä ja turisteja riittää ainakin oopperajuhlien aikaan =) Mikkelissä saa hieman tehdä työtä päästääkseen veden äärelle, mutta kyllä sielläkin kai yhen kesän kestää =) Sittenpähän tiedät, kun asut.. Varaudu siihen, että talvella siellä EI ole MITÄÄN :P
Mut jos isomman kaupungin menoa etsit, niin suosittelen ihan mitä vaan muuta, suht' läheltäkin löytyy monia mukavia vaihtoehtoja =)- fgdsfgdgdfg
Tosin vain hieman, mutta esim. kulkuyhteydet Mikkeliin paremmat. Savonlinna sijaitsee paljon pienemmän tien varrella. Toki Savonlinnaan on mm. lentoyhteys, mutta varmaan useammat kuitenkin autolla liikkuvat. Mikkeli myös isompi ja kehittyvämpi kuin Savolinna. Savonlinna kesällä kauniimpi, mutta kesää on vain noin 3 kuukautta ja jos opiskelijaksi tulee niin Mikkelissä enemmän opiskelijoita ja opiskelu talviaikaan, jolloin se Savonlinnan kesän kauneus ei paljon merkitse.
- mielestä
fgdsfgdgdfg kirjoitti:
Tosin vain hieman, mutta esim. kulkuyhteydet Mikkeliin paremmat. Savonlinna sijaitsee paljon pienemmän tien varrella. Toki Savonlinnaan on mm. lentoyhteys, mutta varmaan useammat kuitenkin autolla liikkuvat. Mikkeli myös isompi ja kehittyvämpi kuin Savolinna. Savonlinna kesällä kauniimpi, mutta kesää on vain noin 3 kuukautta ja jos opiskelijaksi tulee niin Mikkelissä enemmän opiskelijoita ja opiskelu talviaikaan, jolloin se Savonlinnan kesän kauneus ei paljon merkitse.
savonlinna on parempi kun se mikkeli on ihan KIKKELI.
- kaupunkitietäjä
Mikkelissä on n. 20 000 asukasta enemmän.
Mikkeli: 46 561 asukasta, 1 622 neliökilometriä
Savonlinna: 27 364 asukasta, 1 374 neliökilometriä
Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että Savonlinnassa on vettä reilummin.
- Niuhti
Oon muuttanut ite n. puoltoista vuotta sitten savonlinnasta mikkeliin niin voin sanoa että ei kannata, jos siula ei todellakaan ole täällä miestä tai muuta vastaavaa. Jos nyt oisin samassa tilanteessa että saisin päättää muuttaako vai eikö niin ehdottomasti en muuttaisi tänne! Ei tää oo kovin paljoo isompi mitä savonlinna...
- ida
Olisin muuttamassa Mikkeliin ihan sen takia kun poikaystävä hakee sinne luultavasti opiskelemaan.Itse opiskelen nyt Savonlinnassa, mutta aion sitten hakea siirtoa Mikkeliin, jos poikaystäväni pääsee sinne opiskelemaan.
Ja siis sekin on plussaa Mikkelissä, kun sieltä on paremmat kulkuyhteydet.Olen siis kotoisin ihan Etelä-Suomesta,en Savonlinnasta, vaikka tällä hetkellä täällä asunkin.
Helsinkiin tai lappeenrantaan haluaisin muuttaa eniten, mutta sinne onkin sitten vaikeampi päästä opiskelemaan :/ - Niuhti
ida kirjoitti:
Olisin muuttamassa Mikkeliin ihan sen takia kun poikaystävä hakee sinne luultavasti opiskelemaan.Itse opiskelen nyt Savonlinnassa, mutta aion sitten hakea siirtoa Mikkeliin, jos poikaystäväni pääsee sinne opiskelemaan.
Ja siis sekin on plussaa Mikkelissä, kun sieltä on paremmat kulkuyhteydet.Olen siis kotoisin ihan Etelä-Suomesta,en Savonlinnasta, vaikka tällä hetkellä täällä asunkin.
Helsinkiin tai lappeenrantaan haluaisin muuttaa eniten, mutta sinne onkin sitten vaikeampi päästä opiskelemaan :/on se totta että täällä on paremmat kulku yhteydet! Muuta hyvää puolta en keksikkään!
- jmoo
Samanlaisia kaupunkipahasia molemmat.Sitä olen tosin ihmetellyt,mistä johtuu useimpien tapaamieni savonlinnalaisten kusipäisyys??Onko itsetunto niin nollissa,että pitää tulla esim mikkeliin toitottamaan paremmuuttaan?Toimin itse eräässä palvelu-ammatissa ja usein saa törmätä tähän ilmiöön.Ei pahalla.
- ida
Mitenköhän tämä minuun liittyy?:D En ole Savonlinnalainen.Olen asunut täällä vasta pari kuukautta :D Olen siis kotoisin ihan Etelä-Suomesta.
Itse en ole ainakaan törmännyt näihin "kusipäihin"...mutta eiköhän niitä löydy ihan joka kaupungista.
- EMPPU32
ISOMPIKAUPUNKI JA PALJON HYVÄÄ PORUKKAA ASUIN ITSE SIELLÄ 25 VUOTTA JA MUUTETTIIN SAVONLINNAAN NIIN OLI ERO KU YÖLLÄ JA PÄIVÄLLÄ MUTTA KAIKISSAHAN ON HYVÄT JA HUONOT PUOLET
- jude
itse muutin vuos sitten savonlinnasta mikkeliin.. oli kyllä virhe... hyvä puoli oli et löysin miehen itelleen... jos olisi toisin ni muuttaisin takas savonlinnaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?712406Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411173Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755095Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa293712Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963554Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss473104Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082839Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132368Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie412149Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191955