HALUAN, haluan ARKKITEHDIKSI

niiiiiiiin paljon...

mutta onko se mahdotonta??????? Millaisilla ylioppilaspapereilla voi päästä sisään? Vähintään L tai E:tä joka pirun aineesta. Lisäksi suunnittelukokeista sekä matematiikan kokeista pitäsi saada täydet pisteet. Onko ihan turha edes hakea koko oppilaitokseen, jos ylioppilaspapereilla saa pisteitä realistisesti ajatellen 6.5 ja jos ihmeitä tapahtuu niin 8, vaikka kuinka saisikin suunnittelukokeista sen 12 pistettä ja matematiikan kokeesta täydet 3???

Kai se sitten onkin vaan unelma-ammatti eikä mikään muu...

9

2082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinne vaan

# Oulun yliopisto (diplomi-insinööri, arkkitehti)
      # Tampereen teknillinen yliopisto (diplomi-insinööri, arkkitehti)
      # Teknillinen korkeakoulu Espoossa (diplomi-insinööri, arkkitehti, maisema-arkkitehti)

Kannattaa ensin hankkia tietoa arkkitehdin työtehtävistä, se ei välttämättä ole niin hohdokasta kuin luulisi, itsekin aioin aikoinaan, mutta sitten into lopahti.

• niiiiiiiin paljon...

Mikä susta tuli tai tulee?

Olen tietoinen ja kiinostunut alasta. Mikä sai sut muuttamaan mielesi niissä tehtävissä? Itse olisin kiinostunut vanhojen rakennusten korjausrakennuksesta... Jos en hae arkkitehdiksi Tampereelle niin luultavasti jotain matemaattista... Ehdotuksia??? :D

kiitti jos jaksat vastata!!!

• Sinne vaan
        niiiiiiiin paljon... kirjoitti:

Mikä susta tuli tai tulee?

Olen tietoinen ja kiinostunut alasta. Mikä sai sut muuttamaan mielesi niissä tehtävissä? Itse olisin kiinostunut vanhojen rakennusten korjausrakennuksesta... Jos en hae arkkitehdiksi Tampereelle niin luultavasti jotain matemaattista... Ehdotuksia??? :D

kiitti jos jaksat vastata!!!

Filosofian maisteriksi on tarkoitus jossain vaiheessa valmistua.
        Innostus itselläni lopahti, kun käsitin kuin teoriapainoittesta työ on, ei paljoa vapautta, kahlittua luovuutta.
        Hae ihmeessä, mutta ota ensin selvää vastaako ala luulojasi.

• opiskelija___

Tarkistapa valintakoepisteytys, sekä millä pistemäärillä aikaisempina vuosina on päässyt opiskelemaan. (Löytyy koulujen nettisivuilta!)
      Ja voit laskea omat alkupisteesi niin huomaat,
      että L:n tai E:n papereita ei tarvitse, jos
      muuten lahjakkuutta riittää.

Valintakoekiintiössä II on valintakriteerinä suunnittelukokeen pistemäärät, matikankoe tarvitsee vain läpäistä, viime vuosina yksi piste kolmesta on riittänyt. Eli heikompi koulumenestys ei ole este. Tosin vain 20% eli noin kahdeksan tulevaa opiskelijaa valitaan tämän ryhmän kautta. Joten sinun on todellakin oltava lahjakas.

Voit tilata myös koulujen hakutoimistosta aikaisempien vuosien valintokoetehtäviä ja harjoitella itse pääsykokeeseen.
      Tsemppiä, ei se ole mahdotonta ollenkaan!

• niiiiiiiin paljon...

just niitä pisteitä laskeskelin ja viime vuonna alin pisteraja oli 24,35 pistettä ja se kyllä vaatii niitä L.lliä ja E:tä... Noista valintakokeista en ole huolissani, sillä matikkaa osaan ja piirtämään heti kun kohdusta tulin ulos, mutta ei ne yo-kokeet voi niin täydellisesti mennä...

Mutta mahtavaa olis, jos sinne todella on mahdollisuuksia (?)

• hakija-06
        niiiiiiiin paljon... kirjoitti:

just niitä pisteitä laskeskelin ja viime vuonna alin pisteraja oli 24,35 pistettä ja se kyllä vaatii niitä L.lliä ja E:tä... Noista valintakokeista en ole huolissani, sillä matikkaa osaan ja piirtämään heti kun kohdusta tulin ulos, mutta ei ne yo-kokeet voi niin täydellisesti mennä...

Heippa!

Itsekkin hakemassa taas tänä keväänä ja kokemusta on hieman jo viime vuoden hausta. Joten käsittääkseni viime vuoden pisteet ei ole vertailukelpoisia, koska vielä viime vuonna annettiin pisteitä myös lukion päästötodistuksesta ylioppilastutkinnon lisäksi ja muistaakseni se oli keskiarvon mukaan, joten jos keskiarvo oli vaikka 8,1 niin sait sen verran pisteitä. Sitä pistesysteemiä muutettiin nyt täksi kevääksi, joka vaikutti mulle ainakin negatiivisesti, kun en ole kirjoittanut kuin 4 ainetta, joista 3M ja yksi B. Sitten noista vielä matikka on lyhyt ja ruotsi keskipitkä, joista sitten ei saa paljon mitään. Reaalia en ole kirjoittanut ollenkaan, joten pisteet ovat TOSI HUONOT. Näillä kuitenkin ajattelin hakea :)

• niin paljon...
        hakija-06 kirjoitti:

Heippa!

Itsekkin hakemassa taas tänä keväänä ja kokemusta on hieman jo viime vuoden hausta. Joten käsittääkseni viime vuoden pisteet ei ole vertailukelpoisia, koska vielä viime vuonna annettiin pisteitä myös lukion päästötodistuksesta ylioppilastutkinnon lisäksi ja muistaakseni se oli keskiarvon mukaan, joten jos keskiarvo oli vaikka 8,1 niin sait sen verran pisteitä. Sitä pistesysteemiä muutettiin nyt täksi kevääksi, joka vaikutti mulle ainakin negatiivisesti, kun en ole kirjoittanut kuin 4 ainetta, joista 3M ja yksi B. Sitten noista vielä matikka on lyhyt ja ruotsi keskipitkä, joista sitten ei saa paljon mitään. Reaalia en ole kirjoittanut ollenkaan, joten pisteet ovat TOSI HUONOT. Näillä kuitenkin ajattelin hakea :)

Eli nyt pisterajat ovat siis huomattavasti alemmat??? OK, OK, siis siinä tapauksessa mahdollisuuksia saattaa olla??? jes :) Itse kirjoitan vain yhden reaaliaineen, eli saan vaan 5 aineesta pisteitä, että se vähän kyrsii... Mutta ei se mitään, nyt sain taas uutta virettä :)

KIIIIITOS PALJON!!

• niiiiiiiin paljon... kirjoitti:

samassa jamassa, mutta mun huoli on just päinvastainen. Kirjotuksista on hyvät mahdollisuudet saada hyviä arvosanoja, ja pitkän matikan vuoks ei sen matikan kokeen pitäis olla ongelma. Piirtäminen taas ei oikein luonnistu... Tai no oon ihan hyvä piirtämään, mutten harrasta sitä vapaa-ajalla paljonkaan. Luovuuttakin pitäis löytyä, mutta se pitäis saada ilmaistua jotenkin... Jännittää kyllä vähän. Noh, yrittänyttä ei laiteta :)

Onnea vaan sinulle, sekä kirjotuksiin että pääsykokeisiin.

• kameeli

Ei se sisäänpääsy mitään superihmisen lahjakkuutta vaadi. Otaniemeen on toki vaikeampi päästä kuin esim. Ouluun, joten kannattaa miettiä tarkkaan minkä hakukohteen laittaa ensisijaiseksi. En usko että pisterajat korreloisivat mitenkään opetuksen tason kanssa. Toisaalta helsinkiläinen voi tuntea itsensä hieman orvoksi muuttaessaan Ouluun. Tiedä häntä.

Pääsykoesysteemi on tosiaan muuttunut alkupisteytyksen kannalta edellisistä vuosista, joten mitään luotettavaa vertailuaineistoa ei valitettavasti ole olemassa. Nyt ei auta muuta kuin hakea ja kokeilla miten käy. Tsemppiä pääsykokeeseen ja ennakkotehtäviin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      14
      11349
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      44
      3902
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      113
      3080
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      127
      2406
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      83
      2090
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1781
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      304
      1039
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      830
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      765
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      709
    Aihe