Hankin tuossa viimeviikolla OPOY:n 2/2 megasen Baana Taloyhtiö liittymän. Liittymää tehdessäni solmin 12 kk:n sopimuksen, sillä lopasivat sillä kuukauden ilmaiseksi.
Heti kun liittymä oli kytketty niin huomasin että yhteys katkesi aina n. 15-25 minuutin välillä, tämä on outoa sillä aikaisempi elisan 512-liittymä ei mennyt poikki kuin kerran kuukaudessa, jos silloinkaan. Nyt kun tulin eilen lomilta niin huomasin ettei yhteys enää pätkinytkään kuin 3-4 tunnin välein. Missä vika voisi olla, sillä ainakin laitteistoni ja koneen asetukset pitäisivät olla kohdallaan, olen jopa kokeillut kahdella eri VDSL-modeemilla.
OPOY pätkii
16
8249
Vastaukset
- Baanaaaaa
neuvoa, mutta itselläni on tuo Baana Taloyhtiö 1/1 megasena eikä pätki yhtään.
- sama yhteys
Mulla ja muutamalla mun kaverilla sama juttu.
Yhteys baana 2/2 vdsl ja asumme keskustassa.
Opoy:llä sanoivat että valita palveluntarjoajille. Vika ei ole heillä kun ei se varsinainen yhteys ole se joka pätkii vaan yhteys sivustoihin ja palveluihin. Kumma juttu, katkeilee, mutta vika ei ole missään.
Vaihtoonhan tää on laitettava kun ei saa selvyyttä. - ehdottaja
sama yhteys kirjoitti:
Opoy:llä sanoivat että valita palveluntarjoajille. Vika ei ole heillä kun ei se varsinainen yhteys ole se joka pätkii vaan yhteys sivustoihin ja palveluihin. Kumma juttu, katkeilee, mutta vika ei ole missään.
Vaihtoonhan tää on laitettava kun ei saa selvyyttä.Onko suodattimet kaikissa puhelinpistorasioissa paitsi siinä mihin vdsl pääte kytketään?
- samayhteys
ehdottaja kirjoitti:
Onko suodattimet kaikissa puhelinpistorasioissa paitsi siinä mihin vdsl pääte kytketään?
Ei ole suotimia.Epäilen vaan että kyse on niiden puutteesta, jos useat käytttäjät tippuvat yhtäaikaa useilta sivustoilta ja chateilta. Mese ja irc ei katkeile.
- Opoy:n liittymä mullakin
sama yhteys kirjoitti:
Vaihtoonhan tää on laitettava kun ei saa selvyyttä.kyllä katkeile eikä pätki yhtään tuo OPOY:n Baana Taloyhtiö-liittymä. Yhteys 1/1 VDSL ja ei mitään ongelmia. Myös langaton yhteys reitittimen kautta kannettavassa toimii hyvin.
- Anonyymi
samayhteys kirjoitti:
Ei ole suotimia.Epäilen vaan että kyse on niiden puutteesta, jos useat käytttäjät tippuvat yhtäaikaa useilta sivustoilta ja chateilta. Mese ja irc ei katkeile.
VDSL-suodin löytyy, ja asunnossani ei ole kuin yksi puhelinpistoke. Ja kun sanoin että yhteys menee poikki, tarkoitin juuri sitä. Eli kaikki katkeaa, myös IRC.
- Anonyymi
sama yhteys kirjoitti:
Vaihtoonhan tää on laitettava kun ei saa selvyyttä.Itsekin asustelen keskusta/heinäpään alueella. Onkohan muilla alueen liittymillä samoja ongelmia?
- jempalo
sama yhteys kirjoitti:
Vaihtoonhan tää on laitettava kun ei saa selvyyttä.Prkl.. hermo menee 15 min välein poikkasee veljellä sama juttu ja asutaan ihan eripuolella oulua, sinne kun soittaa niin "ei meillä mitään vikaa ole" Paskan möivät
- Baanalainen
Sama hommeli oli alkuun minullakin, Mutta pari pirautusta OPOYN tukeen, niin homma alkoi toimii.
Nyt ei töki lainkaan.
On vaan valitettavasti niin, että OPOY:llä tuntuu olevan niitä tukeen vastaajia moneen lähtöön.
Jos sattuu sellainen joka vain huokailee että kyllähän se toimii, niin kokeile myöhemmin uudelleen josko vaikka joku toinen vastaisi.
Paras vastaus allekirjoittaneelle modeemiajalta vikakeskuksesta: "Ei ole kukaan valittanut????"
Sanoin että juurihan minä ilmoitin, ettei yhteys toimi. "Niin mutta kun ei kukaan ole valittanut"
Siellä on onneksi myös palvelualtista ja ammattitaitoista väkeä, pitää vain toivoa, että sattuu sellainen vastaamaan.- Baana :(
2/2 yhteys on pätkinyt joulukuun lopulta asti. Tein valituksen ja sen jälkeen on toiminut paremmin, ettei yhteys jatkuvasti katkeile, mutta hidastuu välillä todella hitaaksi. Nettipelaamiseen siis täysin kelvoton kun noita hidasteluja tulee vähintään viiden minuutin välein. Asiakaspalvelussa tietenkin yrittävät väittää, että ongelma on koneessani, mutta niinpä vain katkeilee muillakin koneilla joita täällä olen käyttänyt.
Ei liene muuta mahdollisuutta kun liittymän vaihto, Oulun Puhelimen "palveluihin" en ole koskaan ollut tyytyväinen. - Anonyymi
Baana :( kirjoitti:
2/2 yhteys on pätkinyt joulukuun lopulta asti. Tein valituksen ja sen jälkeen on toiminut paremmin, ettei yhteys jatkuvasti katkeile, mutta hidastuu välillä todella hitaaksi. Nettipelaamiseen siis täysin kelvoton kun noita hidasteluja tulee vähintään viiden minuutin välein. Asiakaspalvelussa tietenkin yrittävät väittää, että ongelma on koneessani, mutta niinpä vain katkeilee muillakin koneilla joita täällä olen käyttänyt.
Ei liene muuta mahdollisuutta kun liittymän vaihto, Oulun Puhelimen "palveluihin" en ole koskaan ollut tyytyväinen.No itse olin aika kauan tyytyväinen OPOY:n asiakas, kun minulla oli vielä käytössä se vanha jaettu 10/10 meganen "taloyhtiö", kun se loppui vaihdoin elisaan, olisi näköjään pitänyt pysyä elisan asiakkaana.
Itselläni ei tuo liittymän vaihto tule aivan heti kysymykseen, kun minä pöljä menin tekemään sen 12kk:n sopimuksen.
Nykyään tuo liittymä pysyy milloin 5 minuuttia milloin 2 tuntia päällä, muttei sen kauempaa. Soitin OPOY:n asiakastukeen ja sanoivat vain kylmästi että vika on omassa koneessani. No pitää tässä asentaa windows uudestaan ja katsoa vieläkö yhteys pätkii, jos pätkii niin ei muuta kuin uudestaan soittelemaan OPOY:lle.
- -T-
Opoylla on huonoja päiviä ja sitten tällaisia kuten tänään 9.4, jolloin pelaaminen on ollut käytännössä mahdotonta. Nyt olisi hyvä rako Elisalla ja Soneralla iskeä kun pudottaisivat kympillä hintoja ja kaappaisivat itselleen valtaosan opoyn asiakkaista. Ei tarvisi allekirjoittaneellakaan kuin yhden kunnon tarjouksen, jossa saisi modeemin ja kytkennät kaupan päälle ja se olisi siinä.
Älytöntä liiketoimintaa, että kännykkäpuolella kilpaillaan jollain 10 euron kk-maksuilla ja nettiliittymäpuoli, mikä on todellinen rahasampo unohdetaan kokonaan. Vaihtaisin kännyliittymänikin samalla dna:lta soneralle tai elisalle mielelläni mikäli he pystyisivät tarjoamaan pätkimättömän nettiyhteyden ja tukipalvelun joka vastaa.
Ja kyllä, olen soitellut opoylle varmaan parikymmentä kertaa viime kuukausina. Olen päässyt läpikin jopa pari kertaa ja aina on tuloksetta "asetuksia muutettu". Opoyn tarjoama tietoturvapakettikin muuten esti pelaamisen, joten siitäkin piti luopua.
Tuo niiden uusi "asiakasraatikin" tulee olemaan fiasko kun palaute on murskaavaa joka puolelta. Tai sitten se on vain kiertotie tiputtaa hintoja, koska tietävät tuotteensa ala-arvoisuuden. Kaipa ne olisivat ongelman jo korjanneet mikäli pystyisivät ja osaisivat. - Oseeee
Kyllä meinaa mennä päreet OPOY:n kanssa. Nytkin sähköposti ei lähde, kun ilmoittaa, ettei hyväksytä lähettäjän sähköpostiosoitetta. Nimipalvelin on aina vähän päästä rikki tai sekaisin.
Olisi nuijalla töitä muuallakin kuin eduskunnassa ja hallituksessa. - vaihtoon
pätkii vähintään kerran päivässä 10/10 taloyhtiö tuo kerran päivässä saattaa sattua kerran kuussa ja muina päivinä se pätkiikin sitten ihan koko ajan.
Kaapelit sun muut vaihdettu muutamaan otteeseen ja joka rööristä löytyy häiriönpoistin mutta eipä näy alkavan toimia.
Yleisin vastaus kun soitat asiakaspalveluun "Joo resetoidaan täältä tuo yhteys että näkyy ottavan häiriötä että kyllä sen sitten pitäis toimia" tuo vastaus kuulunu nii monee otteeseen että piti jo sanoa että eiköhän se ole resetoitu tarpeeksi monta kertaa.
Huoltomies käynyt kerran katsomassa ja siinä rasiassa missä modeemi on kiinni ei ollut häiriön poistinta koska sanottiin liikkeessä et ei siinä ole välttämätön. no ei muuta pantiin siihenki suodatin ja yllätys yllätys eipä toiminut edelleenkään.- Samaa Vikaa...
Ja samaa paskaa on jauhettu minullekkin viikko, VDSL
Vaihdetaan profiilia, JA PASKAT... Hyvä jos 5 minuuttia pysyy ja naps..... Olis ehkä kannattanut kysellä täällä ensin, ennenku meni naimisiin 12 kuukaudeksi.... - ei enää ikinä opoy
Samaa Vikaa... kirjoitti:
Ja samaa paskaa on jauhettu minullekkin viikko, VDSL
Vaihdetaan profiilia, JA PASKAT... Hyvä jos 5 minuuttia pysyy ja naps..... Olis ehkä kannattanut kysellä täällä ensin, ennenku meni naimisiin 12 kuukaudeksi....Mulla tää yhteys sekoaa täysin ei anna yhdistää ennenkuin on käyttänyt virtapiuhan ja puhelinjohdon irti seinästä, jos yrittää pelkästään käynnistää koneen uudelleen ei yhteys toimi. Tekis mieli nakata kone ikkunasta pihalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi564526Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal864215- 703678
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963607Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1142637- 352458
- 372342
- 242339
- 382319
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232204